6

ספקי שירות בתחום תיקון טלוויזיות

המדריך לחיבור טלוויזיה לאחר מעבר דירה

במאמר יוסבר על חיבור טלוויזיה לאחר מעבר דירה, יפורטו אפשרויות החיבור לחברות הכבלים והלווין וכן יוסבר על שירות עידןּ פלוס.

המדריך לחיבור טלוויזיה לאחר מעבר דירה

מעבר דירה הוא פרויקט לא קטן, שדורש הרבה מעבר לאריזה והזמנת מוביל, במיוחד אם כבר צברתם נכסים ודאגות ואם יש לכם ילדים. רשימת הדברים לעשות לפני או לאחר העברת הדירה למגורים החדשים כוללת ארגון מחדש של הדירה החדשה, רכישת ציוד חדש, העברת הכתובת שלכם בתעודת הזהות במשרד הפנים ובמקומות נוספים, הרשמת הילדים לגנים ולבתי ספר חדשים במועד, לדאוג לכך שיהיה מי שישמור לכם את הדואר שימשיך להגיע לכתובת הישנה ואחרי שכל זה יגמר, תצטרכו גם מישהו שיחבר לכם מחדש את הטלוויזיה.

התחברות לכבלים / לוויין לאחר מעבר

אחוז גדול מהישראלים מחובר היום לחברת הכבלים או לחברת לווין ורוב האחוזים שנותרו מחוברים היום לעידן פלוס - הממיר החדש שמאפשר קליטה חוקית וטובה של הערוצים הפתוחים. אם אתם מחוברים לכבלים או ללווין, במעבר דירה תצטרכו להזמין מישהו שיחבר אתכם לתשתית המתאימה. מי שמחובר לעידן פלוס, יכול ברוב המקרים להסתדר בעצמו או להשיג שירותי התקנה חינם.

לחברת הכבלים הישראלית HOT ולחברת הלווין YES חשוב לוודא שמעבר לבית חדש לא יהיה זרז ללקוחות לא מרוצים להתנתק ולעבור למתחרים. לכן כל נושא החיבור מחדש של תשתית הטלוויזיה הוא די פשוט, הרבה יותר פשוט מאשר לנסות להתנתק מהשירות למשל... אם חשוב לכם להתחבר מחדש כמה שיותר מהר בדירה החדשה, מומלץ מאוד להודיע לספק הטלוויזיה שלכם כמה שיותר מוקדם על תאריך המעבר. אפשר לעשות זאת דרך שירות לקוחות בטלפון או באמצעות טופס אלקטרוני באתרי האינטרנט של שתי החברות. Hot ו –Yesמנסות לתת שירות טוב בעניין, ולשלוח אליכם טכנאים כבר ביום המעבר (אם זה בכלל נוח לכם) ובדרך כלל הן מצליחות.

בתקופות השיא של מעברי הדירה כבר היו מקרים של עומס על מערך הטכנאות ולקוחות חיכו לפעמים כמה שבועות עד שהגיע טכנאי. במקרים נדירים אחרים, משהו בתשתית האזורית במקום המגורים החדש לא היה תקין ולכן החיבור נדחה זמן רב למורת רוחם של עוברי הדירה.
בגדול, אפשר לומר שהשירות של חיבור מחדש בכבלים ובלווין טוב מאוד.
ב-HOT גם כל מיני מציעים מבצעים אטרקטיביים כקטליזטורים למנוע בריחת לקוחות: פיצה שנייה בהנחה, הצעה מוזלת מפתה על שירותי טריפל (כבלים, אינטרנט וטלפון) וסרט מתנה ב- VOD.
חיבור מחודש לתשתית הכבלים או לווין במקום מגורים חדש, מיותר לציין, זה לא משהו שאפשר לעשות עצמאית או על ידי טכנאי חיצוני, כך שגם אם הטכנאי מתעכב - אין ברירה, ותאלצו פשוט לחכות.

התחברות לשירותים פתוחים

שירותי השידור בערוצים הפתוחים, עידן פלוס, מבוססים על טכנולוגיה המכונה DTT , או בעברית: שירותי טלוויזיה דיגיטליים קרקעיים. כדי להתחבר לשירות של עידן פלוס תדרשו קודם כל לוודא שמקלט הטלוויזיה שלכם תומך בטכנולוגיה, מה שנכון לגבי כמעט כל מקלט (למעט דגמים ישנים במיוחד). חלק ממקלטי הטלוויזיה החדשים מסוג LCD ופלזמה, כוללים גם ממיר דיגיטלי מובנה, לכן חשוב לברר מול מי שמכר לכם אותם אם יש ממיר מובנה ואם יש, לא תדרשו בציוד נוסף.

ממירים דיגיטליים אחרים

לגבי כל המקלטים האחרים, תצטרכו לרכוש ממיר ואנטנה. סוג הממיר תלוי בסוג הטלוויזיה, כך שתצטרכו לדעת את הדגם המדויק בחנות האלקטרוניקה או ברשות הדואר בזמן הרכישה, כדי שיתאימו לכם ממיר מתאים.

על הממיר הדיגיטאלי, לעמוד בתנאים הבאים:

  • תומך בטכנולוגית DVBT
  • תומך בדחיסת תמונה MPEG-4
  • תומך בתקן דחיסת השמע HE – ACC+V2
  • תומך בכתוביות בשפה העברית
  • תומך במדריך תוכניות EPG
  • תומך באיכות שידור HD

עלות הממירים הדיגיטאליים היא משתנה, אבל ברמת העיקרון - לא אמורה לעלות על 450 שקלים. ברוב המקרים לא צריכה להיות בעיה להתקין את השירות באופן עצמאי. אם התקנתם את הממיר והאנטנה והקליטה בעיתית, יכול להיות שזה בגלל רכישת ממיר לא מתאים, התקנה לא נכונה או בגלל שאתם גרים באזור שבו עדיין לא הוקם משדר קרוב מספיק. במקרה כזה מומלץ קודם כל לברר מול המוקד של עידן פלוס אם אמורות להיות בעיות בקליטה. במידה ולא אמורות להיות בעיות, כדאי להזמין טכנאי שימצא את הבעיה ויפתור אותה עבורכם. יכול להיות שתדרשו לאנטנה איכותית יותר או לממיר אחר.
ורק עוד מידע אחרון שכדאי לדעת: רוכשי דגם ממיר 980 ברשות הדואר מקבלים התקנה חינם באמצעות נציגי חברת טלסאן.

6

ספקי שירות בתחום תיקון טלוויזיות

מצא בעל מקצוע

טכנאי טלוויזיות מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כיצד לבחור טכנאי לתיקון טלוויזיה?

כיצד לבחור טכנאי לתיקון טלוויזיה?

במאמר יוסבר באילו נסיבות כדאי להזמין טכנאי טלוויזיות, על אילו תקלות ניתן להתגבר לבד, וכן ינתנו טיפים לבחירה נכונה של טכנאי.

קרא עוד