6

ספקי שירות בתחום תיקון טלוויזיות

כיצד לבחור טכנאי לתיקון טלוויזיה?

במאמר יוסבר באילו נסיבות כדאי להזמין טכנאי טלוויזיות, על אילו תקלות ניתן להתגבר לבד, וכן ינתנו טיפים לבחירה נכונה של טכנאי.

כיצד לבחור טכנאי לתיקון טלוויזיה?

ההתמודדות מול אנשי מקצוע היא כמעט תמיד עניין מורכב ומתיש. למרות שהישראלי הטיפוסי מתיימר מצידו תמיד "להבין ולדעת הכל" – ישנם הרבה מאד נושאים אשר באופן טבעי הינם נושאים בהם הוא לא ממש מבין, ולפיכך מחייבים קריאה לאנשי מקצוע שמעט יותר בקיאים ממנו במציאת פתרון לבעיה.

מנגד, אבל, לא תמיד כל בעיה שעולה על הפרק באחזקת הבית השוטפת, מצדיקה אוטומטית אזעקה של איש מקצוע... כמה פעמים מצאתם את עצמכם משלמים סכום כסף מופקע על תיקון שלכאורה הסתבר כתיקון פעוט? כמה פעמים נאלצתם להזמין איש מקצוע כזה או אחר, רק כדי לגלות בסופו של יום שכל מה שהיה צריך לעשות הוא לחזק למשל את החיבור לחשמל, ומצאתם את עצמכם עם "חור בכיס" של עוד כמה מאות שקלים...
לא שאנחנו חלילה וחס מזלזלים ביעילותם של בעלי המקצוע באשר הם, אבל חוכמתו של הצרכן היא באבחון נכון של הבעיה עוד בראשיתה, ורק אז להחליט אם אכן יש הצדקה בקריאה לאיש מקצוע מומחה, או שמא ניתן להתגבר על הבעיה גם לבד. קחו לצורך העניין, מטלות כמו חיפוש אחר טיסות זולות לחו"ל, איתור של דילים אטרקטיביים לחופשה בתקופת החגים, או לחילופין פעולות כמו המרת מטבע לפני נסיעה לחו"ל. אלו הם נושאים שישראלי ממוצע אינו תמיד בקיא בהם, ולפיכך כן מחייבים את סיועו של איש מקצוע שמבין קצת יותר על מנת להמליץ מה כדאי יותר ומה כדאי פחות.

חשיבות בדיקת נחיצות שירותי טכנאי

המקרה של הזמנת טכנאי טלוויזיה אלינו הביתה (במידה והטלוויזיה מתקלקלת מאיזושהי סיבה ומפסיקה פתאום לעבוד), הוא אחת הדוגמאות הקלאסיות לכך שלא תמיד צריך להזמין טכנאי כאשר עומדת לפתע בעיה על הפרק עם אותו מכשיר כה חיוני וחשוב... אז נכון – אין דבר יותר מתסכל מאשר להדליק את הטלוויזיה בציפייה קצת לפני שידור הגמר של "כוכב נולד" או לפני משחק העלייה ל"פיינאל פור" של מכבי תל אביב בכדורסל ולגלות פתאום מסך מוחשך. מן הצד השני, זה גם יכול להיות מתסכל לא פחות, להזמין בבהלה טכנאי טלוויזיה בשעת לילה מאוחרת (שמן הסתם גם יגבה את המחיר בהתאם...) רק כדי לקלוט שכל מה שהיה צריך זה לחבר את התקע לשקע הנכון כי העוזרת בטעות הזיזה את המכשיר וניתקה את החיבור…
אם כן, אז לפני שממהרים להזמין טכנאי טלוויזיה, יש לבצע מראש כמה בדיקות מקדימות (כמו בדיקה שכל החיבורים הם תקינים, אולי לחבר את המכשיר לשקע חשמלי אחר, אולי להחליף בטריות לשלט וכדו'). במידה וכל הבדיקות שערכנו מעלות בידינו חרס – אז ורק אז, לקרוא לטכנאי מומחה, וגם זה כמובן, רק בשעות הפעילות הרשמיות של אותו איש מקצוע, כדי שזה לא "יקרע" אותנו במחיר.

טיפים לבחירת איש מקצוע

היה וקרה שהזמנתם טכנאי טלוויזיה, הנה מספר טיפים חיוניים לבחירה מושכלת של אותו בן-אדם:

  • כמו לגבי בחירת יתר בעלי מקצוע, חשוב לשאול קודם חברים וידידים אם הם יכולים במקרה להמליץ לכם על מישהו מהימן. אפשר גם להיעזר באינטרנט, ולברר אם יש חוות דעת על אותו טכנאי.
  • לקחת מהטכנאי שם וכתובת מלאים.
  • חשוב לברר באם לטכנאי הטלוויזיה יש הכשרה מתאימה ואם הוא עבר קורס מתאים.
  • כדאי לשאול איזה ניסיון מקצועי יש לו והאם הוא עובד גם במסגרת נוספת, ובאיזו.
  • שיקול חשוב נוסף הוא לא לבחור סתם טכנאי, לפי מודעה מוצמדת על הלוח בסופר או על סתם איזה מגנט פרסומי שנקרה בדרככם. חשוב לבחור בטכנאי שיש לו גם מעבדה שפועלת מזה זמן רב.
  • צריך לבדוק אם הטכנאי נותן אחריות על התיקון, לכמה זמן ועל שם מי. לא להסתפק בהבטחה כללית ש"טוב גברת, תתקשרי אלי אם יהיה משהו לא תקין...”
  • לא להתפתות מיד לטענה שצריך להחליף לחדש. חבל לגלות את הטלוויזיה הישנה שלנו משופצת ומוצעת למכירה לכל מי שמחפש.
  • לא להתבייש ולבקש חשבונית מס, או לפחות אישור על התיקון עם שם מלא, חתימה וכתובת.

מקווים שמאמר זה קצת חידד לכם את הדברים והצליח לעזור במעט, אבל בכל מקרה והכי חשוב - שלא נדע מצרות כאלה!

6

ספקי שירות בתחום תיקון טלוויזיות

מצא בעל מקצוע

טכנאי טלוויזיות מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

המדריך לחיבור טלוויזיה לאחר מעבר דירה

המדריך לחיבור טלוויזיה לאחר מעבר דירה

במאמר יוסבר על חיבור טלוויזיה לאחר מעבר דירה, יפורטו אפשרויות החיבור לחברות הכבלים והלווין וכן יוסבר על שירות עידןּ פלוס.

קרא עוד