13

ספקי שירות בתחום תיקון מדיחי כלים

תכנון ורכישת מטבחים לבית

המדריך המלא לרכישת מטבח: היכן לקנות, אילו סוגי מטבחים קיימים - באילו עיצובים וחומרים, ואיך לתכנן את עיצוב המטבח לחלל.

תכנון ורכישת מטבחים לבית

רכישת מטבחים נבונה כוללת התחשבות במספר פרמטרים הכרחיים. איכות החומרים מהם עשוי המטבח תשקף את עמידותו בחמש-עשרה (אם לא יותר...) השנים הקרובות. כמובן, שנוכל תמיד לרכוש את המטבח שלנו במחיר יחסית זול – מסתם נגרייה פשוטה, אך האמינות המלווה לרכישת מטבח של חברה מובילה ובעלת שם - חשובים לא פחות (ואפילו יותר). בתוך כל הבלגאן של רכישת המטבח, נצטרך להתמודד עם מסגרת תקציבית מתאימה, ולבחון אפשרויות עיצוב רצויות, בואו נראה איך עושים את כל זה נכון.

חומרי גלם

עיקר איכות חומרי הגלם המרכיבים מטבחים מתבטאת בארונות המטבח. אלה מורכבים לרוב מחומר בשם סנדוויץ' (שהוא שילוב, מעין תערובת של כמה סוגי עצים), ומדי פעם משלבים חזיתות מעץ מלא. איכות ועמידות הסנדוויץ' היא שתקבע את עמידותם של הארונות בפני לחצים הסובבים מטבחים בחיי היומיום, אלה הסוגים והאיכויות הנפוצים:

  • טווין (סנדוויץ' לבן) – הסנדוויץ' הלבן הוא סנדוויץ' ברמה ממוצעת-איכותית. הוא משלב משני צדדיו את עץ הגבון, הידוע בעמידותו ללחצים של מים, חום ומשקל.
  • צפצפה - סנדוויץ' זול וקל ובעל רגישות לשריטות.
  • בירץ' – סנדוויץ' יוקרתי המשלב דוגמאות קווים לאורכו. פחות שימושי בארץ בעקבות עלותו הגבוהה.
  • אדום – הסנדוויץ' הפופולארי ביותר בייצור מטבחים בארץ, האדום הוא סנדוויץ' איכותי המיוצר כולו מעץ הגבון הידוע בחוזקו ובעמידותו.
  • עץ מלא – נוכל לעשות שימוש בעץ מלא להרכבת חזיתות של מטבחים, מיותר לציין כי איכות העץ היא ברמה הגבוהה ביותר והמחיר כרוך בהתאם.


ועוד דבר אחד קטן למחשבה: ישנם מספר איכויות ורמות של כל סנדוויץ'. כזה המיוצר בסין בהחלט איננו ברמה של סנדוויץ' המיוצר בישראל ומחזיק בתו תקן. פשרה בשלב זה עלולה לעלות ביוקר בעתיד.

פרזול

מטבחים בעלי פרזול איכותי, לרוב יהיו בעלי תו תקן של מכון התקנים. חברות מובילות ואיכותיות בתחום הם: גראס, בלום, והטיש. איכותו של פרזול מתבטאת בעמידותו ובפונקציונאליות שהוא מקנה - כך למשל נוכל למצוא פתרונות אחסון מותאמים אישית, צירים עמידים במשקל, מנגנוני בלימה, ועוד .

סגנונות עיצוב

שני הסגנונות המובילים כיום בעיצוב מטבחים הם: עיצוב מטבחים מודרני, ועיצוב מטבחים כפרי (לעיתים נוכל גם להיתקל בעיצוב מטבחים קלאסי), הנה מספר קווי עיצוב המאפיינים את כל אחד מהסגנונות:

  • מטבחים מודרניים - את תחושת העיצוב המודרני נוכל להקנות בעזרת שימוש בגוון בולט אחד, תאורת לדים ו- PL, חיפויים מבריקים (זכוכית, שיש) וקלאפות. נוכל לשלב אי מעוגל עם כסאות ברים, דלתות בזווית-פתיחה של 180 מעלות, ומגירות מסד נמוכות על מנת למנף את יכולת האחסון.
  • מטבחים כפריים – עיצוב מטבחים כפרי בא לשדר את האווירה והחום הביתי. בסגנון עיצוב זה נשתמש בעיצובי עץ מלא, גופי תאורה בעלי מאור 'חמים' יותר ואור טבעי. הגוון החום ישלוט לרוב, ואופן פתיחת הדלתות תהיה סטנדרטית.

איפה אפשר לבצע רכישת מטבח?

להלן כמה מקומות רכישה אפשריים:

  • חברות מטבחים – חברות מטבחים, אלה אותן יצרניות מטבחים גדולות ומובילות בארץ המחזיקות לרוב בתו תקן של מכון התקנים הישראלי. אלה מבטיחות אמינות, תעודת אחריות ארוכת טווח ואת הביטחון כי במצב של תקלה יהיה אל מי לפנות בטענות עתידיות. רכישת מטבחים מחברה גדולה כרוכה בעלויות נוספות בעקבות שם המותג עצמו ממנו נרצה לרכוש.
  • נגריות מטבחים – נגריות מטבחים כידוע הן עסקים קטנים בעלי ציוד מכני המייצרים מטבחים בהזמנה אישית. היתרון הבולט ביותר שלהן הוא העלות הנמוכה והייחודיות, שכן אלו אינם מייצרים את מרכולתם בצורה סדרתית ועל פי קטלוג כפי שעושות החברות הגדולות. סוגיית התקלות העתידיות שנויה מעט במחלוקת, וחשוב לוודא את איכות החומרים (דבר שנוכל לעשות באמצעות חיפוש אחר תו התקן).
  • יבואני מטבחים – יבואני מטבחים בארץ מתחלקים בעיקרם לשני סוגים: כאלו המייבאים מטבחים באיכות נמוכה יחסית מסין, וכאלו המייבאים מותגים איכותיים כמו "ברלוני" ו"סקבוליני" ממדינות אירופה השונות.

שלבי תכנון מטבח

תכנון של מטבחים כולל מספר שלבים עיקריים. לאחר שהבנו את התהליכים הכרוכים ב"קדם הרכישה", ישנם מספר שלבי תכנון אותם נעבור יחד עם החברה או הנגר מהם נרצה לרכוש:

  • בשלב הראשון - נמדוד את חלל ונפח המטבח, הזוויות והמבנה (לצרכי התאמה ושינוי מבנה הקירות במידת הצורך והרצון).
  • בשלב השני - נקבל החלטה לגבי מיקום ה"משולש" (כיור, כיריים, ומקרר) והמרחב שלו – שהוא מרחב העבודה שלנו.
  • בשלב השלישי - נקבל החלטות לגבי התשתית: עבודות האינסטלציה, החשמל, והגז בהתאם למוצרי החשמל, הכיור, כיריים, תאורה וכו'....
  • בשלב הרביעי - נקבל החלטה לגבי הפונקציונאליות ונוחות הגישה. חשוב להתאים את המטבח אל צרכי הבית (ילדים, בעיות בריאותיות וכו'...).
  • בשלב החמישי - נקבל החלטה לגבי העיצוב והדקורציה (סגנון העיצוב, החיפויים, התאורה וכו'...).

תקציב

מסגרת התקציב לקניית מטבח לרוב תתחלק לשלוש רמות: עד 20,000, בין 20,000 עד 40,000, ומעל ל - 40,000. ישנם מספר גורמים עיקריים המייקרים את עלותו המטבח באופן משמעותי: גוף הארונות, פרזול, פתרונות אחסון, חזיתות הארונות, משטחים ועוד. חשוב גם לזכור כי עלותו של כל חומר, נמדדת ביחס ישיר לרמת איכותו (כלומר על חומר איכותי וטוב – נשלם הרבה יותר ביוקר מאשר על חומר פשוט וזול).

המאמר באדיבות: אקרמן – מטבחים.

13

ספקי שירות בתחום תיקון מדיחי כלים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מדיחי כלים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

9 תקלות נפוצות במדיחי כלים וכיצד נטפל בהן

9 תקלות נפוצות במדיחי כלים וכיצד נטפל בהן

במאמר יפורטו תקלות מדיחי כלים נפוצות וכיצד לטפל בהן בעצמינו או באמצעות טכנאי מקצועי

קרא עוד