30

ספקי שירות בתחום דשא סינטטי

דשא סינטטי לגני אירועים

במאמר יוסבר למה דשא סינטטי הוא פתרון מצויין לגני אירועים - מבחינת קלות התחזוקה, החיסכון במים, המראה היפה שלו ועוד.

דשא סינטטי לגני אירועים

מרחבים ירוקים בגני אירועים מהווים חלק אינטגרלי מתכנון גן אירועים ויהוו גורם משמעותי מאוד ללקוח. ללקוחות שרוצים לסגור עסקה עם גן האירועים נראות הגן משמעותית מאוד, אך עבור הבעלים של גן האירועים עיצוב הגן צריך גם להיות פרקטי ויעיל בכדי לחסוך בהוצאות ועלויות גבוהות. דשא סינטטי מהווה פתרון מושלם לכל הצדדים, במידה והוא עשוי מחומרים איכותיים והתקנתו נעשית במקצועיות. שילוב דשא סינטטי עם דשא טבעי יכול להוות גם פתרון טוב ליצירת מראה טבעי בגן האירועים.

סוגים מומלצים

דשא סינטטי עשוי מפולימר שעורבב עם חומר המעניק לו פיגמנט ירוק ומייצבים המונעים את שחיקת הצבע והמרקם על ידי השמש. ייצור הדשא כולל סדרה של תקני מעבדה ואיכות סביבה שיש לעמוד בהם. דשא סינטטי ניתן להתקנה על כל סוגי המשטחים, כולל תנאי שטח הנחשבים לקשים יותר. התקנת דשא אורגני בתנאי שטח קשים יכולה להוביל לעלויות גבוהות מאוד. אופי הדשא הסינטטי ושיטת התקנתו ימנעו הוצאה לא צפויה שנגרמת כתוצאה מתנאי שטח מגבילים.

על מנת לרכוש דשא סינטטי מסוג איכותי, שיקנה מראה טבעי ורענן, חשוב לרכוש את הדשא מיבואנים ומשווקים שידועים בשוק ובתחום, שמספקים אחריות ובעלי המלצות ומוניטין חיובי. כשמדובר בגן אירועים, ההוצאות של ההפעלה השוטפת ותחזוקת העסק גבוהות, כך שהתעסקות עם יבואן לא מוכר ולא מנוסה יכולה להוות סיכון כלכלי.

דשא סינטטי יהיה עמיד יותר למזג אוויר קיצוני וחם מדשא אורגני. תחושת המגע של הדשא תשתנה בין הסוגים השונים, כאשר פולימר הפוליאתילן יהיה רך יותר מפולימר הפוליפרופילן. על מנת לבחור את סוג הפולימר המתאים לגן האירועים, צריך לגבש תקרה תקציבית ולבחור בדרך ההתקנה הרצויה. פולימר מסוג פוליפרופילן יחסוך לכם בעלויות ברמה הגבוהה ביותר. חומר גלם מסוג ניילון יקפיץ את העלויות אך יקנה לדשא מראה יותר מבריק ורענן. גובה הדשא וסגנון עיצובו יכולים להקנות מראה שונה לחלוטין – דשא ארוך ייתן מראה פראי וטבעי יותר, בניגוד לדשא קצר וגזום שיקנה מראה יותר מסודר ומוקפד.

חשוב לבקש מהיבואן/משווק אסמכתאות לעמידה בתקנים ובקרת איכות של המוצר, על מנת לוודא שהדשא הסינטטי לא מיוצר מחומרים רעילים ושהוא עומד בתקני איכות הסביבה.

תחזוקה ועלויות

כאשר שוקלים התקנת דשא סינטטי, פרקטיות היא שם המשחק. בניגוד לדשא אורגני וטבעי, לדשא סינטטי יתרונות תחזוקתיים ואופרטיביים רבים. דשא אורגני דורש טיפול מסור ומוקפד לשם שמירה על איכותו ומראה רענן, הכולל דישון, הדברה, השקיה ועוד. תחזוקתו יקרה ומורכבת יותר מדשא סינטטי שלא זקוק להשקיה, דישון ותהליכים רבים נוספים שכרוכים בעלויות גבוהות. התחזוקה כמעט אפסית והמראה נשאר קבוע לאורך זמן.ישראל היא מדינה חמה וקיימות הגבלות השקיה. לכן, נדרשת השקיה מרובה של צמחיית נוי על מנת שתישאר רעננה לאורך זמן ולאורך עונות האירועים השונות. מבחינה זו, דשא סינטטי הוא בעל יתרון כלכלי מובהק שלא ניתן להתעלם ממנו.

אומנם התקנת דשא סינטטי איכותי יקרה, אך ההוצאה היא חד פעמית, כאשר המוצר עצמו לא זקוק כמעט לשום תחזוקה, מה שמוביל לחיסכון כלכלי לטווח ארוך. חשוב לזכור כי קניית דשא סינטטי מסוג איכותי תבטיח הנאה גדולה מהמוצר, אך אם ההתקנה לא מתבצעת במקצועיות, המראה הכללי של המשטח יכול להיהרס, להיראות מרושל, מלאכותי וזול. התקנת דשא סינטטי כוללת מספר תהליכים כמו ריסוס, הכנת השטח והידוקו, מילויו, חתיכת משטחי הדשא בדיוק, חיבור תפרים ועוד. וודאו כי בחרתם בעל מקצוע מנוסה ומקצועי המעניק אחריות להתקנה.

30

ספקי שירות בתחום דשא סינטטי

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

המדריך המלא להתקנת דשא סינטטי על אדמה

המדריך המלא להתקנת דשא סינטטי על אדמה

במאמר יפורטו כל השלבים להתקנת דשא סינטטי על משטח אדמה, בשיטת "עשה זאת בעצמך".

קרא עוד