12

ספקי שירות בתחום סורגים

10 טיפים למיגון הבית

במאמר ינתנו טיפים שימושיים למיגון נכון ויעיל של הבית (התקנת מנעולים, דלתות ממוגנות, סורגים, מערכות אזעקה ועוד).

10 טיפים למיגון הבית

הטכנולוגיה המפותחת של ימינו מאפשרת, לדאבוננו, שיטות פריצה מתקדמות מאוד. יחד עם העלייה החדה שחלה בכמות עבירות הרכוש בארץ בשנים האחרונות, אנו נזקקים לשיטות מיגון חדישות ומתוחכמות שיגנו עלינו מפני השגת גבול, פגיעה ברכוש ואיום על ביטחון אהובינו. במאמר זה נציע מספר טיפים שימושיים ויעילים למיגון הבית.

הטיפים

1. מודעות וזהירות – אין פתרון אחד שימנע פריצות באופן הרמטי, אך יש דרכים רבות היכולות לסייע לנו להימנע מעוגמת נפש. הקפידו לנעול דלתות ולהגיף חלונות בכל יציאה מן הבית (גם לגיחה קצרה בשעות היום), לנעול תמיד את דלת הכניסה כאשר שוהים בבית, להימנע מלהשאיר מפתחות, תיקים וחפצי ערך שונים במקומות גלויים בבית ולא להחזיק את מפתחות הבית והמכונית בצרור אחד.

2. מיגון בית ריק – במידה והנכם מתכננים חופשה, חשוב להשקיע גם בתכנון המיגון לבית שאותו אתם משאירים ללא השגחה. יש להקפיד על נעילת כל הדלתות והחלונות, השארת אורות דולקים, טשטוש סימנים מזהים להיעדרותכם כגון תיבת דואר מלאה, והפעלת של מערכת האזעקה. כדאי גם לבדוק את מצב המנעולים בבית, ולחזקם או להחליפם במידת הצורך בעזרת מנעולן מקצועי.

3. הסוואה – החזות החיצונית של הבית שלכם מהווה את כרטיס הביקור שלכם עבור הפורצים. לדוגמא: אם בחניה חונה ג'יפ מפואר ומנקר עיניים, יניחו כי בתוך הבית ימצא רכוש רב ערך. לעומת זאת אם תסוו את רמתכם הכלכלית האמיתית (למשל על ידי חניית הג'יפ בחצר האחורית) רוב הסיכויים כי הפורץ ידלג על ביתכם ויחפש מטרה אחרת.

4. סורגים – גם אם אינכם אוהבים את מראה הסורגים על חזית החלון – עדיין סורגים מהווים אביזר חשוב מאין כמוהו במיגון הבית. סורג המיועד למניעת פריצות, צריך להיות לפחות בעובי של 12 מ"מ, (להבדיל מסורג המשמש להגנה מפני נפילות). כמו כן ככל שהדירה מצויה בקומה נמוכה יותר כך יגדל עובי הסורג. על הסורגים להיות מקובעים לקירות החיצוניים באופן מלא. בפתחים הדורשים התקנת סורג נפתח, מומלץ להתייעץ עם מנעולן בנוגע לסוג המנעול המתאים לסורג הספציפי.

5. דלתות ממוגנות – דלת הכניסה היא הבחירה הראשונה עבור פורצים פוטנציאלים, במיוחד בדירות שבהן גובה הדירה אינו מאפשר גישה לחלונות. דלתות פשוטות יכולות להיות קלות מאוד לפריצה על ידי נטרול המנעול או באמצעות שבירה פיזית של הדלת - לכן לא מומלץ להסתפק בדלת רגילה. לעומת זאת, דלת ממוגנת כבדה ומאסיבית - תהווה מחסום של ממש בפני כל כניסה לא רצויה אל תוך הבית.

6. מנעולים – כל דלת בבית צריכה להיות מאובזרת במנעול ראוי שחובר על ידי מנעולן מוסמך, רצוי אפילו כזה העובד עם חברות מובילות בתחום, דוגמת מולטילוק. ניתן למצוא בחברות השונות דלתות ממוגנות בעלות מנעולים מתוחכמים ביותר, ולכך כדאי להוסיף גם מנעול "כספת" המגביר אף יותר את רמת האבטחה. מנעולי הדלתות הממוגנות מהדור החדש מקשים מאוד גם על פורץ מנעולים מנוסה. החלונות של הבית - מהווים גם הם, מוקד מבוקש לא פחות לניסיונות חדירה, ולכן מומלץ להזמין מנעולן שיוכל להציע גם להם אפשרויות מיגון מתאימות, עפ"י סוג החלון.

7. מערכת אזעקה – חשוב לא פחות למגן את הבית באמצעות מערכת אזעקה ראויה. כזאת המחוברת למצלמות ופועלת על בסיס גלאי נפח המזהים תנועה או גלאים מגנטיים המזהים פתיחת דלתות או חלונות. כדאי להיעזר בשירותי חברה מקצועית להתקנת אזעקות שתדאג להתאים למבנה הבית שלכם את האזעקה היעילה ביותר. מערכת אזעקה איכותית תמיד כדאי לקחת מחברה ייעודית ומשווק מורשה ולא דרך מנעולן שעובד יותר בתחום הפריצה ופחות בהתקנת מערכות מיגון.

8. מוקד אבטחה – אזעקות אינן אפקטיביות אם אין אף אחד שישמע אותן, למשל במקרה בו אתם נמצאים בחופש והשכנים שלכם בוחרים פשוט להתעלם מרעש הסירנה. משום כך, כדי להשלים את היעילות של התקנת אזעקה מומלץ להתחבר למוקד אבטחה כלשהו. הקפידו לבחור חברה אמינה הפועלת כל שעות היממה ומתחייבת להגיע במהירות לביתכם במקרה של הפעלת האזעקה.

9. מצלמות אבטחה – אמצעי מיגון יעיל נוסף הוא התקנת מצלמות שיתעדו את הפעילות המתרחשת בתוך ומסביב לבית בכל שעות היממה. ניתן לבחור במצלמות גלויות או נסתרות לעין, או לשלב בין שני הסוגים. המצלמות הגלויות מספקות אמצעי הרתעה שעשוי להרחיק פורצים החוששים מתיעוד, ואילו מצלמות נסתרות מפוזרות לרוב בחלל הבית וסביבו באופן שאינו מסגיר את קיומן.

10. כלבי שמירה – מפתיע, אבל יעילותם של כלבי שמירה באבטחת הבית היא גבוהה ביותר. ניתן לאלף כלבים מסוגים מסוימים כך שינבחו על בני אדם המתקרבים לטריטוריה שלהם, ואף יתקפו אותם במידה והם עוברים סף מסוים. חשוב כמובן שהכלבים יעברו אילוף מקצועי כדי שלא יתקפו חלילה, גם עוברי אורח תמימים.

12

ספקי שירות בתחום סורגים

מצא בעל מקצוע

מתקיני סורגים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כל מותגי הסורגים המובילים בישראל

כל מותגי הסורגים המובילים בישראל

במאמר תינתן סקירה של החברות המובילות בשוק לייצור סורגים, מה מאפיין כל חברה והסורגים שהן מיצרות.

קרא עוד