8

ספקי שירות בתחום עבודות בנייה והריסה

עיצוב הבית - בחירת אדריכל

במאמר יפורטו השלבים לבחירת אדריכל לבית - מהם הקריטריונים לבחירתו, איך מנהלים איתו מו"מ וכדו'.

עיצוב הבית - בחירת אדריכל

כל מי המוצא את עצמו עומד לפני פרויקט תכנון ועיצוב הבית, בין אם מדובר בעיצוב דירות קיימות או בצורך בתכנון אדריכלי מהיסוד, יזדקק לשירותיו של אדריכל מקצועי ומנוסה בתחומו, שיוכל ללוות אתכם בפרויקט החל מהשלב הראשוני ועד שלב הסיום. על מנת למצוא את איש המקצוע המתאים ביותר למשימה, חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים. להלן טיפים שיוכלו לסייע לכם במשימה.

שלבי בחירת אדריכל

השלב הראשון בתהליך – איתור אדריכל פוטנציאלי. ישנן דרכים שונות לאתר אדריכלים פוטנציאליים, במיוחד לאור ההיצע הרחב שלהם בשוק ופרסומם באמצעי המדיה השונים. למרות זאת, הדרך היעילה והמוצלחת ביותר לאתר איש מקצוע אמין ומקצועי היא באמצעות המלצות שתקבלו ממכרים שנמצאים בשלב הפרויקט או שסיימו אותו ויכולים להמליץ לכם על איש המקצוע שליווה אותם בדרכם עד שהנכס היה מוכן. בכל מקרה, אל תסתפקו בהמלצה אחת אלא בקשו לקבל פרטים של לקוחות נוספים ומהם תוכלו לקבל רשמים נוספים.

במקביל, תוכלו לבדוק אם קיימים משובים על איש המקצוע במסגרת פורומים ברשת ואפילו להוסיף הודעה משל עצמכם עם בקשה למשוב. במקביל, במידה ולאדריכל קיים אתר תדמיתי ברשת, בדקו האם הוא מציג פרויקטים קודמים פרי עבודתו, כך שתוכלו להתרשם מסגנון עבודתו וממידת מקצועיותו.
לאחר שנשארתם על רשימה מצומצמת של אדריכלים שנראים לכם על פני השטח יכולים להתאים לצורך המשימה, בקשו להיפגש איתם לפגישת הכרות ותיאום ציפיות. כשתיפגשו עם כמה אדריכלים, תוכלו גם לעשות ביתר קלות את ההשוואה ביניהם - איזה בעל מקצוע יותר מתאים לכם ואיזה פחות. במסגרת הפגישה, תוכלו לבחון לעומק את התאמתו של כל אדריכל לכם ולפרויקט, לעמוד על מידת הכימיה בין שניכם, מהי מידת מקצועיותו של האדריכל, האם הוא מגלה גמישות מחשבתית או שאולי הוא דבק בעקשנות על עמדותיו, ולא מוכן להתפשר. כל אלו הם דברים שכדאי לתת עליהם את הדעת, ולשים אליהם לב.

דבר נוסף שמומלץ לבדוק מול האדריכל - בקשו פרטים לגבי סגנון עבודתו: האם האדריכל עובד באופן עצמאי, האם הוא עובד בצוות, האם נראה כי הוא נמצא בתקופה עמוסה בה יתקשה לספק לכם את תשומת הלב הראויה ולגלות זמינות נדרשת או בשלב בו דווקא יוכל להעניק לכם את אילו. כך בעצם תוכלו לדלות כל פיסת מידע המסוגלת להעיד על התאמתו ובאמצעות כך לקדם אתכם לכיוון קבלת ההחלטה לגבי איש המקצוע המתאים ביותר. מבחינת שנות הוותק של האדריכל, אל תתרשמו בהכרח מאיש מקצוע בעל שנות וותק רבות, שכן יתכן והיה שותף למספר מצומצם מאוד של פרויקטים מידי שנה, כך שהדבר אינו מעיד על ניסיונו בפועל.

לאחר שיש בידיכם את כל המידע הרלוונטי והמקיף, וודאו האם האדריכל מתמחה בסגנון מסוים (במיוחד כזה הנחשב יוקרתי), כמו למשל: סגנון היי-טקי, טוסקני, בתי יוקרה ואחרים. במידה והסגנון רלוונטי לגביכם, הרי כי משובח, אך במידה ואינכם מתכננים עיצוב נישתי או בסגנון מוגדר שכזה, מומלץ לוותר על שירותיו שכן הסבירות גבוהה שאלו יהיו יקרים יחסית.
בכל מקרה, חשוב לוודא כי כל הנתונים בידיכם בכדי לבצע את הבחירה הסופית. זאת תוכלו לוודא באמצעות עריכה מראש של רשימת קריטריונים החיוניים לכם שיימצאו אצל האדריכל כמו למשל זמינות, מיקום גיאוגרפי, מחיר, הכרות עם הועדה לתכנון ובנייה (במידה והדבר רלוונטי) ועמדו על קיומם במסגרת פגישת ההכרות שתקיימו. בנוסף, חשוב שאת כל הפרטים הקטנים שתסגרו בעל פה תעלו על כתב במסגרת חוזה העבודה ביניכם על מנת לחסוך אי נעימויות בהמשך דרככם המשותפת ועל מנת שיהיה תיאום ציפיות מושלם ככל הניתן.

8

ספקי שירות בתחום עבודות בנייה והריסה

מצא בעל מקצוע

קבלני שיפוצים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כיצד נבחר את קבלן השיפוצים שלנו

כיצד נבחר את קבלן השיפוצים שלנו

במאמר יוסבר כיצד נבחר קבלן לשיפוץ דירה או עסק באמצעות פירוט הנקודות שיש לבדוק לפני בחירת קבלן שיפוצים

קרא עוד
שיפוץ דירה

שיפוץ דירה

במאמר יוסבר מה הופך שיפוצים לפעולה שונה מפעולת הבנייה, ומדוע שונים קבלני שיפוצים מקבלני בניין?

קרא עוד