7

ספקי שירות בתחום סוככים

מהם סוככים חשמליים?

במאמר יוסבר על סוככים חשמליים, מהם היתרונות שלהם לעומת סוככים ידניים רגילים, ואילו סוגי סוככים חשמליים קיימים.

כל המידע על סוככים חשמליים

סוככים מאפשרים לנו לשפר את תנאי החיים מחוץ לבית באמצעות הצללה, הגנה מפני גשם, ולעתים אף הגנה מפני רוח. בהגדרה, סוככים הם תוספות בנייה "קלות" – כלומר, ללא יסודות, עמודים וקירות, ואפשר לסווגם באופן גס לסוככים קבועים ולסוככים ניידים (או נפתחים).

סוככים נפתחים מאפשרים לנו גמישות רבה: במצב סגור (אסוף), הם אינם מסתירים את האור והשמש ואינם נפגעים מתנאי מזג אוויר קיצוניים (רוח, גשם, שלג). במצב פתוח (פרוס), הם מספקים צל והגנה לפי הצורך. הפתיחה והסגירה של סוככים יכולה להיעשות בדרך ידנית – באמצעות מנוף או ידית גלילה – או בדרך חשמלית, באמצעות מנוע חשמלי. סוככים גדולים ומורכבים יכולים לכלול אף כמה מנועים חשמליים.

מאפיינים ויתרונות

סוככים חשמליים נוחים מאוד לתפעול, וזאת משתי סיבות עיקריות:

  • האחת – קלות ההפעלה - הסוכך נפתח ונסגר בלחיצת כפתור וללא כל מאמץ, אין צורך בידיות ארוכות ומסורבלות ואין צורך בהפעלת כוח. אפילו ילד יכול לפתוח ולסגור סוככים חשמליים ללא כל מאמץ (אם מרשים לו, כמובן).
  • הסיבה האחרת היא פונקציונלית – אופציות מתקדמות, שאינן אפשריות בסוככים המופעלים ידנית. אופציות מתקדמות כאלה יכולות להיות הפעלה בו-זמנית של כמה סוככים חשמליים (למשל, להצללת שטח גדול); פתיחה וסגירה של סוככים שאינם נגישים להפעלה ידנית (למשל, מעל גג זכוכית); פתיחה אוטומטית של סוכך חשמלי כאשר מתחיל לרדת גשם, באמצעות חיישן גשם; סגירה אוטומטית (קיפול) של סוכך זרועות כאשר הרוח מתחילה להיות חזקה מדי ומסכנת את יציבותו, וזאת בעזרת חיישן טלטולים; תפעול ובקרה מרכזיים (או אפילו מרחוק) של סוככים חשמליים באמצעות טכנולוגיות "בית חכם"; ועוד.

סוככים חשמליים מופעלים כמובן באמצעות מנוע חשמלי (אחד או יותר). סוכך זרועות – רגיל, מוצלב, או "מספריים" – נפתח ונסגר באמצעות יישור או קיפול הזרועות, בדומה ליד אנושית, תוך כדי גלילה של יריעת הסוכך. גירסה מיוחדת של סוכך זרועות כזה נקראת סוכך זרועות קסטה – כל המנגנונים מתכנסים לתוך קופסה אטומה (ה"קסטה"), שאיננה מאפשרת חדירה של אבק.
סוכך זרועות קסטה מומלץ במיוחד לאיזורים שבהם אבק רב נמצא באוויר, או סופות חול נושבות, כדי למנוע שחיקה מהירה וקלקול של המנגנונים החשמליים והמכניים.

סוככי כבלים מניעים את יריעת הסוכך באמצעות גלגלות מיוחדות, הנעות על גבי כבלים מתוחים. סוככי כבלים יעילים מאוד בהצללה של שטחים גדולים, אך אינם עמידים ברוח חזקה ואינם מספקים הגנה מגשם. הפריסה והאיסוף של סוככים חשמליים מסוג סוככי כבלים נעשית בצורה דומה לזו של סוככי מסילות – שרשרת (או כבל) שנע לאורך הכבלים הנושאים ופורס (או אוסף) את יריעת הסוכך.

התקנה

סוככי מסילות מותקנים מעל גגון או פרגולה, או מעל שטח פתוח, ואם המסילות נמשכות ויורדות עד הקרקע (כך שצורתו הכללית של המחסה היא כצורת האות "ר"), הם נקראים סוככי מסילות מתמשכות (כלומר, המסילות ממשיכות מן התקרה ועד הקרקע). נוח מאוד להפעיל סוככים כאלה בדרך חשמלית – המנוע החשמלי מפעיל שרשרת מיוחדת שנעה בתוך המסילות ומושכת עמה את יריעת הסוכך. לעתים אין כלל אפשרות להפעיל סוככי מסילות מתמשכות אלא באופן חשמלי, משום שאין אפשרות גישה למנגנון המכני של הסוכך.

לסיכום

כאמור, כל הסוגים הללו של סוככים חשמליים נוחים מאוד לתפעול, ואם מוסיפים להם חיישני גשם או חיישני טלטולים, הם מסוגלים להגיב אוטומטית לתנאי מזג האוויר המשתנים – אופציה נוחה וחשובה במיוחד בכל מקום שבו מותקנים סוככים חשמליים לצרכים מסחריים. כדאי כמובן להקפיד על רכישה של מוצרים משובחים, על התקנה מקצועית של הסוככים בידי מומחים לדבר, ועל שירות תחזוקה סדיר של המנגנונים החשמליים והמכניים.

7

ספקי שירות בתחום סוככים

מצא בעל מקצוע

מתקיני סוככים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים