7

ספקי שירות בתחום סוככים

מהי החשיבות שבהתקנת סוכך לרכב, ואילו סוגי סוככים לרכבים קיימים?

במאמר יוסבר מהי החשיבות של התקנת סוכך עבור הרכב, ואילו סוגי סוככים קיימים (קבועים, ניידים, סוכך לרכב מתקפל ועוד).

כל סוגי הסוככים לרכב

במציאות הישראלית, קשה מאוד להסתדר ללא רכב. באיזורים רבים אי אפשר כלל לתאר את החיים ללא רכב, וכמעט ליד כל בית עומדת מכונית אחת לפחות. לבני המזל שבינינו יש חנייה בנויה כחלק מן הבית, או חנייה תת-קרקעית שבנויה כחלק מן הבניין כולו, אך לרוב המכריע של בעלי הרכב אין חנייה כזאת, והמכונית פשוט עומדת מחוץ לבית.

כל אחד יודע מה המשמעות של רכב שעומד חשוף בחוץ: בקיץ השמש קופחת, הצבע דוהה, הצמיגים מתייבשים בטרם עת, וכל נסיעה מחייבת שימוש רב במזגן כדי לקרר את המכונית הלוהטת. בחורף נרטבים בדרך למכונית ומחכים זמן רב עד שהיא מתחממת. דלק רב מתבזבז, וערך הרכב יורד במהירות.

פתרון פשוט לבעיה הוא התקנה של סוכך לרכב – סככה צמודה לבית, שגם מגנה על הרכב מפני השמש והגשם וגם מאפשרת כניסה ויציאה נוחה ומהירה. סוככים לרכב מסופקים בכמה צורות, ולהלן נסקור אותן בקצרה.

סוכך לרכב קבוע עם כיסוי קשיח

סוככים לרכב כאלה בנויים בדרך דומה לפרגולה – עמודים מעץ או ממתכת שמעוגנים היטב לקרקע, נושאים תקרה שבנויה מקורות עץ או משלד מתכת, ומעליה קירוי קשיח. הקירוי יכול להיות מרעפים (רב רעף), פח גלי, לוחות PVC, לוחות אסבסט גליים, מוטות במבוק וכדומה. אם יש דרישה לכך בגלל מגבלות מקום או תנועה, אפשר להקים סוככים לרכב כאלה עם עמודים בצד אחד בלבד וקונסטרוקצית מתכת שתומכת בתקרה מצד אחד בלבד. סוככים לרכב מסוג זה הם מסיביים ויציבים מאוד ועמידים בכל תנאי מזג אוויר. יש לשים לב, כי הקמתם עלולה לחייב רישוי עירוני.

סוכך לרכב קבוע עם כיסוי גמיש

אם מסתפקים בכיסוי קל וגמיש יותר, כמו יריעות שמשונית או בד של מרקיזות, הקונסטרוקציה של הסוכך יכולה להיות קלה הרבה יותר – בדרך כלל ממתכת (ברזל או אלומיניום), אולי בשילוב כבלי פלדה לתמיכה נוספת. סוככים לרכב כאלה יכולים להיות מחוברים לקיר הבניין, ולאו דווקא לעמודים בקרקע, ובדרך כלל התקנתם איננה דורשת רישוי.

סוכך לרכב מתקפל או נייד

אם אין רצון או יכולת להקים סוכך לרכב הקבוע למקומו, ישנם דגמים של סוככים לרכב שבנויים משלדה מתקפלת של מוטות מתכת פרוסה יריעת בד או שמשונית - זהו סוכך לרכב מתקפל, שעליה. סוככים לרכב כאלה אפשר להקים ולפרק במהירות ובקלות בכל מקום, ואפילו בחנייה משותפת או מקורה. סוככים לרכב אלה משווקים תחת שמות מסחריים שונים – אפיריון, חניונית ועוד, והתקנתם אינה דורשת רישוי.

סוכך זרועות

סוככים לרכב אלה הם בעצם סוככי זרועות סטנדרטיים, שבדרך כלל מתקינים כמוהם במרפסות או בגינות. הם מותקנים על קיר הבית, מופעלים בדרך ידנית או סוככים חשמליים המופעלים בדרך חשמלית, נפרסים לרוחב 4-3 מ' ויכולים להיות באורכים שונים שיכולים להספיק למכונית אחת או שתיים. סוככים לרכב כאלה יעילים בעיקר לשם הצללה – הגנה מקרינה ישירה של השמש, ופחות כנגד הגשם. הם גם אינם עמידים ברוחות חזקות, והמשוכללים שבהם מכילים אפילו חיישן מיוחד שמקפל אותם אוטומטית אם הרוח חזקה מדי. התקנתם איננה כרוכה ברישוי.

לסיכום

תהא הטכניקה של סוככים לרכב אשר תהיה, תרומתם לאיכות החיים של בעל הרכב ולאריכות ימיה של המכונית איננה מוטלת בספק. כדאי לשקול בניה או הרכבה של סוכך לרכב – ההשקעה אינה גדולה, והשינויים לטובה באיכות החיים ובערך הרכב משמעותיים מאוד.

7

ספקי שירות בתחום סוככים

מצא בעל מקצוע

מתקיני סוככים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

פתרונות הצללה לבית

פתרונות הצללה לבית

במאמר יפורטו פתרונות הצללה פופולאריים לבית כגון: סוככים, פרגולות תלויות ומפרשי הצללה

קרא עוד
סוככי זרועות - המדריך המלא

סוככי זרועות - המדריך המלא

במאמר יוסבר מהו סוכך זרועות, אילו סוגים של סוככי זרועות קיימים, ומהם יתרונותיהם וחסרונותיהם.

קרא עוד
כך מומלץ לבחור סוכך לבית

כך מומלץ לבחור סוכך לבית

במאמר יוסבר מה עלינו לבדוק לפני בחירת סוכך, ועל מה יש להקפיד בהתקנת סוכך.

קרא עוד