12

ספקי שירות בתחום סורגים

מה ההבדל בין התקנת סורגים חיצונית במרפסת לבין התקנת סורגים פנימית?

במאמר יוסבר על צורות מיגון למרפסות - התקנת סורגים חיצונית והתקנת סורגים פנימית. מה מאפיין כל שיטה ומה ההבדלים ביניהן.

המדריך המלא לבחירת סורגים למרפסת

מרפסת היא תוספת נהדרת לכל דירה, תוספת שמאפשרת ליהנות מעט מן "החוץ" מבלי לעזוב את הבית. הבעיה היא, שמרפסות אהובות מאד גם על פורצים וגנבים - היות ואלו, הרבה פעמים, מצליחים לטפס אליהן בקלות ולחדור דרכן לדירה. מיגון מרפסות – בעיקר אם הן בקומת הקרקע, בקומה הראשונה או בקומה האחרונה של הבית – הוא השלמה הכרחית למיגון הדירה. המיגון הוא חיוני גם להגנה של דיירי הבית מפני אורחים בלתי רצויים וגם לבטחונם האישי בכלל. לאור כל הסיבות שציינו - התקנת סורגים למרפסות היא הרבה פעמים בבחינת בלתי נמנעת.

אופן ההתקנה

התקנת סורגים למרפסות יכולה להיעשות באחת משתי דרכים:

  1. סורגים חיצוניים על היקף המרפסת.
  2. סורגים פנימיים על פתח היציאה למרפסת.


התקנה חיצונית של סורגים למרפסות משמעותה בדרך כלל – הפיכת המרפסת כולה למעין "כלוב". אמנם נוח מאוד להשתמש ב"כלוב" הזה – אין צורך להקפיד על נעילת הדלת המובילה למרפסת, אין חשש מנפילה של ילדים מעל המעקה, ואפילו אין חשש שכדור ייפול מן המרפסת החוצה; אך האם כל אחד מוכן לחיות בכלוב? למי שהדבר אינו מפריע לו, זוהי אופציה טובה מאוד להגנה על הבית ולהגנה מפני נפילה.

טיפים חשובים לקראת התקנה חיצונית

מכל מקום, לפני שמחליטים על התקנה חיצונית של סורגים למרפסות והפיכתן למעין "כלוב", כדאי לשים לב לכמה נקודות:

  • תריסים והצללה - יש להתקין את הסורגים כך שלא יפריעו להתקנה (אולי עתידית) של תריסים או אמצעי הצללה אחרים.
  • צמחי נוי - יש לתכנן התקנה של סורגים למרפסות כך שלא יפריעו להצבת אדניות או עציצים – כמובן, אם יש כוונה לעשות זאת.
  • כמות ומחיר - מכיוון שמדובר בשטחים גדולים יחסית (כל היקף המרפסת וכל גובהה), ההשקעה הכספית עלולה להיות גבוהה.
  • איכות ואסתטיקה - התקנת סורגים למרפסות לצורך ביטחון (מניעת פריצה) מכתיבה שימוש במוטות ברזל עבים עם קישורים ביניהם. יש לוודא כי הברזל עבר טיפול נוגד חלודה ונצבע היטב בצבע מתכת עמיד שמיועד לכך – טיפול בחלודה לאחר שזו התחילה להופיע הוא קשה מאוד וכמעט בלתי אפשרי.
  • בטיחות - במקרה חירום (שריפה וכדומה), מרפסת מסורגת עלולה לסבך פעולות חילוץ ולהקשות עליהן. כדאי להתייעץ עם מומחה, ואולי להתקין חלק מן הסורג כך שאפשר יהיה לפתחו מבפנים בשעת חירום.

התקנה חיצונית של סורגים למרפסות היא מהלך שדורש, אם כן, שיקול דעת. לפעמים - הרבה יותר פשוט וגם זול לבצע התקנת סורגים למרפסות בדרך שהיא פנימית - כלומר, בדרך כזאת שמגנה רק על פתח היציאה של המרפסת ואז גם צורת ההתקנה לא הופכת את המרפסת לסוג של "כלוב". התקנה פנימית של סורגים, היא צורת התקנה שנפוצה היום מאד, יש לה הרבה מאד יתרונות, אבל כמו בהתקנה חיצונית, כשמבצעים אותה - גם כאן - יש לקחת בחשבון, כמה שיקולים עיקריים.

טיפים חשובים לקראת התקנה פנימית

לפני שמחליטים על התקנה פנימית של סורגים הנה כמה נקודות ששווה לקחת אותן בחשבון:

  • בטיחות - סורגים כאלה אינם מונעים נפילה מן המרפסת, לכן יש לשים לב לגובה המעקה ואולי להגביהו עוד יותר.
  • ביטחון - סורגים למרפסות שנועלים רק את הכניסה חייבים להיות מן הסוג הנפתח, אם בדרך של "דלת" על ציר ואם בדרך של מעין "תריס" נגרר (סורגי טרלידור). בכל דרך, סורגים כאלה עמידים פחות בפני פריצה מאשר סורגים קבועים, וגם נסתרים יותר מן העין ומאפשרים לפורץ לנסות את מזלו בחשאי. על כן מומלץ להוסיף לדירה אמצעי ביטחון אחרים, כגון אזעקה.
  • הקפדה על נעילה - מכיוון שסורגים חיצוניים הם קבועים, אין צורך להקפיד לנעול את דלת היציאה למרפסת בכל עת. במקרה של התקנת סורגים למרפסות על דלת היציאה בלבד, חייבים להקפיד לנעול אותם בכל יציאה מן הבית.

לסיכום

אנו רואים אם כן כי התקנת סורגים למרפסות היא פעולה הדורשת תכנון מדוקדק והפעלת שיקול דעת, ולכן כדאי להיעזר בשירותיו של מומחה לדבר.

12

ספקי שירות בתחום סורגים

מצא בעל מקצוע

מתקיני סורגים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מהם סורגים מעוצבים?

מהם סורגים מעוצבים?

במאמר יוסבר אילו סוגי סורגים מקובלים היום לשימוש בשוק, ומה ההבדל בין סורגים שהם פשוטים כביכול לסורגים מעוצבים.

קרא עוד
סורגים לבית

סורגים לבית

במאמר יוסבר על החשיבות של התקנת סורגים לבית, וכן יפורטו סוגי הסורגים הנפוצים כיום להתקנה, יתרונותיהם וחסרונותיהם.

קרא עוד