13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

מהו תהליך של שאיבת בורות ביוב וכיצד הוא מתבצע?

במאמר יוסבר איך מתמודדים עם סתימות מורכבות בבורות ביוב, מהו תהליך של שאיבת בורות ביוב, מי רשאי לבצע אותו ואיך הוא מתבצע.

כל המידע על סתימה בביוב

פתיחת סתימות ביוב היא עניינם של אינסטלטורים שעוסקים בכך, ורובם אכן מסוגלים לטפל בבעיות כאלה ללא קושי מיוחד. מכל מקום, לעתים מתרחשים מצבים שבהם אין די ביכולתו של האינסטלטור או במכשירים הפשוטים שבהם הוא משתמש: בורות ביוב עמוקים שהתמלאו בשופכין ואי אפשר להגיע לתחתיתם, בורות ספיגה שהתמלאו ואינם סופגים עוד, מקלטים או מרתפים שהוצפו במים או בשופכין, וכן הלאה. במקרים כאלה, אין מנוס אלא להזעיק שירותי שאיבה מקצועיים.

שימוש בביובית לצורך טיפול מיידי בסתימה

שאיבת בורות ביוב או שאיבת בורות שופכין אינה יכולה להיעשות באמצעים ידניים, הן בגלל כמות השופכין שאותה יש לפנות והן בגלל הגזים הרעילים, שעלולים לפגוע במי שעובד בסביבתם. גם שאיבה ידנית של מים או שופכין מחדרים במפלס נמוך (מרתפים, מחסנים, מקלטים וכו') שהוצפו אינה מעשית, מסיבות דומות. בדרך כלל, אם מתעורר צורך לשאוב כמות גדולה של מים או שופכין, נעזרים בשירותיה של חברה שמפעילה מיכליות מיוחדות, שנקראות בפי העם ביובית (מלשון ביוב). ביובית היא בעצם משאית מיכל, שנושאת גם משאבה חזקה המחוברת למיכל ולצינור ארוך ועבה. המשאית יכולה להתקרב מאוד למקום המוצף, הצינור העבה מושחל אליו, והמשאבה שואבת את המים או את השופכין ישירות למיכל האטום. ביובית רגילה מסוגלת לשאוב תוך זמן קצר כדי מיכל מלא, 22-20 מ"ק.

גרסאות אחרות של ביובית מסוגלות לא רק לשאוב, אלא גם להסניק – כלומר, להזרים מים בלחץ גבוה לתוך צינור סתום ובצורה כזאת לפתוח אותו. זרימת המים מסוגלת לשחרר סתימות קשת מאוד ולשטוף את פנים הצינור, ולעתים אין אפשרות אחרת לפתוח סתימות אלא באמצעות הסנקה כזאת.

איתור שורש הבעיה

כמובן, פתיחת הסתימה איננה תיקון אלא רק שחרור עודף המים. מעבר לפתיחת הסתימה, יש גם כמובן לבדוק היטב מה הגורם לסתימה ומהן הסיבות להיווצרותה (חדירת שורשים, צינור שבור, זווית לא נכונה וכו'). כמו כן חשוב לתקן את שורש הבעיה בהקדם האפשרי, אחרת - הצינור, ייסתם שוב.
בדומה לכך, גם שאיבת בורות ביוב או שאיבת בורות שופכין (או מקלטים או מרתפים מוצפים) היא רק טיפול בסימפטום, ולא בתקלה עצמה. לאחר שעודפי המים נשאבו, יש לאתר את הגורם להצפה ולפעול לתיקונו, אחרת תישנה הבעיה ותתרחש הצפה נוספת. הטיפול בגורם להצפת מקלטים או מרתפים עלול להיות מסובך במיוחד, ולכן כדאי להיעזר לשם כך בשירותיה של חברה שמתמחה בכך.

תחום למקצוענים בלבד

חברות מעטות מפעילות ביובית לא רק לשם שאיבת מים או שופכין, אלא לשם שאיבה ופינוי של שמנים תעשייתיים או של חומרים מסוכנים אחרים. הציוד המשמש לכך דומה, אך חייבת להיות אטימה מעולה של המיכל ושל הצנרת כדי שהחומר המסוכן לא ידלוף ולא יסכן את הסביבה. כמו כן, מי שמפעיל ביובית (או כל מכשיר או מתקן אחר) לשם טיפול בחומרים מסוכנים חייב לעבור הכשרה מיוחדת לשם כך ולהחזיק ברשיון מיוחד לטיפול בחומרים מסוכנים. ממילא מובן, שיש לרוקן ביובית – מכל סוג ובכל תכולה – רק באתר מתאים שמורשה לכך ומיועד לכך.

13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

מצא בעל מקצוע

קבלני אינסטלציה מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כל מה שחשוב לדעת על החלפת צנרת ביוב

כל מה שחשוב לדעת על החלפת צנרת ביוב

המאמר מסביר על הסיבות והצורך בהחלפת צנרת ביוב למרות החומרים האיכותיים שמהם הצנרת עשוייה.

קרא עוד
שאיבת מים ממקלטים

שאיבת מים ממקלטים

במאמר יוסבר על החשיבות של שאיבת ממים ממקלטים ומהן השיטות לביצוע שאיבת מים ממקלט

קרא עוד
שאיבת בורות ביוב

שאיבת בורות ביוב

במאמר יוסבר מהם בורות ביוב, מה התחזוקה השוטפת הנדרשת ומה יש לעשות במקרה של בעיות הצפה

קרא עוד