38

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

צביעת בתים - ההבדל בין צבעי טמבור לצבעי נירלט

במאמר יסופר על חברת "טמבור" וחברת "נירלט" כשתי החברות הותיקות והמובילות לאספקת צבעים לצורך צביעת בתים.

כל המידע על מותגי הצבע "טמבור ו"נירלט"


צביעת דירה דומה קצת ל"הלבשה" שלו. כבודם של הקירות והתקרות במקומם מונח, אבל הכיסוי הסופי – הצבע – הוא זה ש"מלביש" את הקירות ומקנה להם את המראה הסופי והמוגמר שלהם. ובלבוש כמו בלבוש – יש המתלבשים בצניעות ויש המתלבשים בפאר והדר, יש המתלבשים בטוב טעם ולעומתם יש כאלו העוטים על עצמם מלבושים צעקניים שאינם מתאימים להם. צביעת הבית – ה"הלבשה" שלו – משקפת את טעמם של הדיירים בו, ומכאן חשיבותה.

אחוז גבוה מכלל הבתים והדירות צבועים בצבעים פשוטים ובגוונים דומים – לבן, בז' ודומיהם. רוב התקרות מסויידות ב"סיד סינטטי" לבן, ורוב הקירות צבועים ב"סופרקריל" של צבעי טמבור או ב"נירוקריל" של צבעי נירלט (או בצבעים דומים מאוד ממשפחות הצבעים המקבילות של שני היצרנים האלה). בצביעת חדרי ילדים או צביעת חדרי שינה מקובל לצבוע בצבעים "בעלי אופי" מעט יותר – תכלת, כחול בהיר, וורוד, ירוק בהיר וכדומה; ופה ושם אפשר להיתקל פתאום בצבע "נועז" באמת – קיר אדום או שחור, חרדל בוהק, צבע עם "נוצצים" וכדומה לצורך צביעת בתים.

חברות טמבור ונירלט

טמבור היא חברה ותיקה מאוד בישראל (נוסדה 1936), ושנים רבות היתה כמעט מונופול בתחום הצבע. צבעי טמבור נעשו בעצם שם נרדף לצבע, ומדיניות פרסום מוצלחת במיוחד הכתירה חנויות רבות מאוד לחומרי בניין בכותרת "טמבור" – עד היום אפשר לשמוע את השאלה "יש כאן חנות טמבור בסביבה?". רק אחרי שנים רבות הוקמה חברת נירלט, היצרנית והמשווקת של צבעי נירלט המתחרים בטמבור, ועתה שולטות שתי החברות האלה ברובו של שוק הצבעים בארץ.

למעשה, שתי החברות - גם טמבור וגם נירלט מייצרות ומשווקות קשת שלמה של מוצרים לבנייה, שבחלקם כלל אינם מוכרים לקהל הרחב אלא לבעלי מקצוע בלבד. כמה מאיתנו יודעים כי טמבור מייצרת ומשווקת צבעים למטוסים ולאניות? כמה מאיתנו שמעו כי נירלט משווקת אבקות אפוקסי לתעשייה? רובנו - מן הסתם, איננו יודעים זאת, ואין גם סיבה מיוחדת שנדע זאת. רוב הציבור מעוניין בצבעים הבסיסיים לצורך צביעת דירה ותו לא. במידה מסויימת הצדק עמו.

באיזה צבעים כדאי לבחור לצביעת הבית – צבעי טמבור הוותיקים יותר או צבעי נירלט החדשים יותר?

האמת היא, שבתחום המוצרים הבסיסיים לבית – סיד סינטטי, צבעים נושמים לקירות על בסיס אקרילי, צבעים נוגדי עובש וכדומה – ההבדלים בין המוצרים אינם מהותיים. גם צבעי טמבור וגם צבעי נירלט הם מוצרים משובחים, העומדים בכל התקנים המחמירים ביותר. כולם קלים לצביעה, קלים לניקוי, מכסים היטב בשכבה אחת או שתיים, משווקים במבחר גוונים או ניתנים לגיוון עצמי, ועונים לרוב הצרכים הסטנדרטיים של צביעת בתים ודירות. אם אינכם זקוקים לפתרונות מיוחדים לבעיות מיוחדות, אפשר לבחור בצבע שזמין בחנות הקרובה, או בצבע שמחירו אטרקטיבי ביותר.

רק כאשר מתעוררים צרכים מיוחדים – צביעה חיצונית של עץ או מתכת, צביעת קירות חיצוניים בתנאי אקלים קשים, חיפוש גוונים מיוחדים, שאיפה לטקסטורות מיוחדות (מרקמים מחוספסים, נוצצים, קריסטליים וכדומה) – כדאי לחפש בקטלוגים של צבעי טמבור ושל צבעי נירלט ולנסות לזהות את המוצר שיתאים ביותר לדרישות המיוחדות. אמנם גם בתחומים המיוחדים שתי החברות מציעות משפחות מוצרים מקבילות, אך אלו אינן זהות, ולפעמים ההבדלים הם משמעותיים.

38

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

מצא בעל מקצוע

קבלני צבע מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כל מה שרציתם לדעת על צביעת חדרי אמבטיה

כל מה שרציתם לדעת על צביעת חדרי אמבטיה

במאמר יוסבר באיזה חומרי צביעה משתמשים לחדרים רטובים בכלל ולחדר אמבטיה בפרט

קרא עוד
כל המידע על צביעת מתכות

כל המידע על צביעת מתכות

במאמר זה נסקור את סוגי הצבע השונים לצביעת מתכות ואת הכנת התשתית הנדרשת לצביעת מתכות.

קרא עוד