20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

מהם היתרונות של דלתות פלדלת בתור דלתות כניסה לבית?

במאמר יוסבר על היתרונות שבהתקנת דלת פלדלת כדלת כניסה ראשית לבית, וכן איזה תפקיד הן ממלאות במיגון בניינים משותפים.

כל מה שרציתם לדעת על דלתות פלדה

אנשים רבים שוקלים להתקין דלתות פלדה בבתיהם ולא דלתות מעץ. ישנן סיבות רבות לכך, אך הסיבה העיקרית היא שדלת פלדה הינה הדרך הטובה ביותר להבטיח את שלומם של תושבי הבית ולהגן עליהם מפני אורחים בלתי רצויים. בד בבד, רבים חושבים כי דלתות פלדה הן לא מספיק אטרקטיביות ובחלק מבמקרים, אפילו פוגמות ביופי של הבית - זה לא ממש מדויק. ישנם סוגים רבים של דלתות פלדה אשר יכולים באמת לשנות את האופן שבו נראה הבית, ואפילו לטובה. על כל פנים, אין ספק שדלתות פלדה, או דלתות פלדלת, כפי שנהוג לכנות אותן בעברית, הינן הדרך הטובה ביותר למגן את הכניסה לביתכם מפני פורצים ושלל מתקפות.

היתרונות שבפלדה

מעבר ליתרון הבטיחותי שדלתות פלדה מציעות על פני עץ – ישנו גם עניין החוזק והעמידות שלהן מבחינת חומר. דלתות עץ בשימוש חיצוני נוטות לרקיבות והיסדקות של העץ, במיוחד באקלים קשה. דלתות פלדה, לעומת זאת, יכולות להתמודד עם תנאי מזג אוויר קשים, ובניגוד לדלתות עץ, אינן דורשות טיפול עם צבע או לכה מדי שנה – כלומר הן גם שומרות על מראה חדש, גם אינן מתבלות, ובקושי מצריכות טיפול תחזוקתי שוטף.

אם כן – זה חד משמעי, כשבוחרים דלת כניסה לבית, מומלץ שתהיה עשויה פלדה ולא משום חומר אחר. דלת הכניסה יכולה הרבה פעמים להיות 'החוליה החלשה' ביותר בבית. אם היא לא חסונה דיה ולא בטיחותית, נמצא את עצמנו מהר מאד מתמודדים עם פורצים, גנבים ושאר אורחים שאינם רצויים. דלתות פלדה, אבל, יכולות לשרוד גם את הפושע הנחוש ביותר, בייחוד אם הן מצוידות במנעולים איכותיים ואיכות ברגים גבוהה. לא בכדי בכל-כך הרבה בתי אב, בארץ ובעולם – בוחרים להתקין דווקא אותן כדלת ראשית של הבית.

מגוון עיצובים לשביעות רצון הלקוח

כשיצרני הדלתות ראו שגם בשוק הפרטי יש דרישה לאותן דלתות ממגונות, ובאותה מידה שמים דגש, הלקוחות, גם על מראה ועיצוב (כלומר, היה חשוב ללקוחות שהדלתות לא יהיו סתם עגומות בעל מראה מדכא של פלדה...) – החלו היצרנים לעצב גם דלתות פלדה שהן יותר אלגנטיות ומיוחדות, וכיום – דלתות פלדה זמינות במגוון רחב של צבעים, טקסטורות, צבעים ואפילו גימורים (כמו פייברגלס או עץ – כך שניתן למעשה, להשיג דלת שעשויה מפלדה מלאה במסווה של עץ או זכוכית).

אמצעי מיגון בהמלצת פיקוד העורף

דלתות פלדה - אבל, מסתבר, אינן רק נחלתן של בתים פרטיים ולצרכים של מיגון אישי. בעקבות המצב הביטחוני בארץ, ולאחר מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, בפרט – יצא פיקוד העורף בתוכנית ניסיונית שמטרתה לתגבר את המיגון בבנייני מגורים, בהם לא מתאפשר לבנות מקלטים ממוגנים עבור דיירים המתגוררים בבניין משותף. במסגרת התוכנית המליץ פיקוד העורף על החלפה של דלת הכניסה אל הגג בדלת עשויה פלדה, בנוסף המליץ את דלת הכניסה הראשית של הבניין – גם להחליף בדלת פלדה, וגם את כל דלתות הכניסה הראשיות לדירות – להחליף בדלתות כבדות גוף דוגמת דלתות פלדה, אשר כוללות ברגים רבים, ושיאפשרו להם לשרוד במידה ויש פיצוץ בדירה בבניין או מחוצה לו. המלצה נוספת של פיקוד העורף היא להחליף את כל החלוונות בחדרי המדרגות, בחולונות עשויים פייברגלאס. בינתיים יושמה התוכנית במספר בנייני מגורים באשקלון, והיד של פיקוד העורף עוד נטויה – לבצע תוכנית זו בכמה שיותר בניינים וכמה שיותר מהר.

לסיכום

כמו שאמרנו – דלתות פלדה חיצוניות הן פתרון מצויין אם אבטחה ועמידות היא בראש מעיינכם. מצד שני, לדלתות פלדלת יש גם מספר חסרונות, ולכן אינן מתאימות לכל בית, ולכל לקוח. לדוגמא, נושא הבידוד: דלתות פלדה אינן מבודדות מוצלחות של חום – מה שאומר שאינן מתאימות לכל סוג של אקלים, ולאקלים שהוא קר בפרט.

היום, אין כבר כמעט ספק – דלתות פלדה, הפכו לפופולאריות, הן הודות לביטחון שהן מציעות, הן לחוזק ולעמידות שהן מספקות בפני פריצת מנעולים והן לשקט הנפשי שהן יוצרות, וכעת – משניתן גם להשיג אותן לא רק במראה עגמומי של פלדה כהה, אלא גם במגוון של עיצובים וסגנונות – זה הופך אותן בצורה חד משמעית, לאופציה נהדרת, עבור בתים ועסקים כאחד.

20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

מצא בעל מקצוע

מנעולנים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כיצד לבצע החלפת צילינדר בדלת פלדה (פלדלת)?

כיצד לבצע החלפת צילינדר בדלת פלדה (פלדלת)?

במאמר יוסבר באילו מקרים נדרשת החלפה של צילינדר בדלת פלדה, כיצד מתבצעת ההתקנה ועל מה יש להקפיד כשעושים אותה.

קרא עוד
איך נבחר דלת כניסה לבית?

איך נבחר דלת כניסה לבית?

במאמר יוסבר על דלתות לבית. מה החשיבות שלהן, אילו סוגי דלתות כניסה השוק מציע (פלדלת, חוסם), ומה קובע את מחירן לצרכן.

קרא עוד
מנעולים לדלתות פלדה

מנעולים לדלתות פלדה

במאמר יוסבר על מנעלי רב בריח המתאימים לשימוש בדלתות פלדה, וכן יוצגו יתרונותין וחסרונותיו של כל מנעול.

קרא עוד