26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

מהם השלבים בהתקנת מאוורר תקרה?

במאמר יוסבר מהו מאוורר תקרה ומה השלבים בהתקנת מאוורר תקרה

מהו מאוורר תקרה

מאוורר הוא מכשיר להנעת אוויר באמצעות יצירת משב רוח, כלומר מטרתו להרחיק אוויר חם ולאפשר הגעת אויר קר יותר במקומו. מאוורר תקרה הוא מאוורר המתחבר לתקרה ומפיץ אוויר מלמעלה למטה. מאווררי תקרה מורכבים ממנוע וגלגל כנפיים בגדלים שונים, גודל המנוע מותאם לגודל הכנפיים. למאווררי תקרה עיצובים שונים הנבדלים זה מזה במגוון קטגוריות כגון: צבעים, גימור, סגנון, חומרים ועוד. מבין כל עבודות "עשה זאת בעצמך", התקנת מאוורר תקרה היא אחת המשימות המסובכות והקשות ביותר לביצוע. הסיבות לכך הן כובד המאוורר, הצורך לעבוד על התקרה, החובה לאזן את המאוורר במדוייק, ובמקרים רבים גם החיבורים החשמליים המיוחדים. קיימת גם חשיבות רבה למיקומו המדוייק של מאוורר תקרה בחדר (ראה טיפ). אם אינך בטוח לחלוטין ביכולתך לבצע זאת, עדיף להזמין חשמלאי להתקנה מקצועית. החלטת לנסות בכל זאת? בהצלחה!

תהליך התקנת מאוורר תקרה

התהליך של התקנת מאוורר תקרה כרוך במספר שלבים:

1. פתח את האריזה ולמד היטב את הוראות ההתקנה. אם התקנת המאוורר מחייבת חיבורי חשמל חדשים (למשל, במקרה של מאוורר תקרה שמכיל גם תאורה, או מאוורר עם קופסת בקרת מהירות חיצונית), קרא לחשמלאי.

2. נתק את זרם החשמל לנקודת ההתקנה. שים לב – מתג במצב "כבוי" איננו מהווה ניתוק מספיק!

3. אם בנקודת ההתקנה מחובר כבר גוף תאורה כלשהו, פרק והסר אותו עתה. בדוק כי החוטים שיוצאים מנקודת ההתקנה ארוכים מספיק כדי להתחבר למאוורר כהלכה, וכי אינם "שרופים" או מתפוררים. אם הם נשברים בכיפוף, או הציפוי שלהם מתפורר ונופל, זה מצב מסוכן – עצור כאן וקרא לחשמלאי כדי שיחליפם.

4. בהתאם להוראות ההתקנה, סמן על התקרה את המקומות בהם יש לקדוח חורים לברגים. וודא כי מקומות הקידוח אינם עלולים לפגוע בצינור החשמל שמוביל לנקודת ההתקנה!

5. קדח את החורים והכנס בהם "דיבלים" (מתאמי הפלסטיק לברגים). בעת קידוח בתקרה, רצוי מאוד לחבוש משקפי מגן. הקפד לקדוח חורים עמוקים שיכילו את מלוא אורך הברגים, והקפד לנעוץ בהם "דיבלים" חזקים והדוקים. מאוורר תקרה הוא חפץ כבד שנתון לזעזועים, ולכן חייב להיות מחובר היטב למקומו! אם התקרה מתפוררת, או אינה ניתנת לקידוח, או לחילופין - אם ההתקנה היא על תקרה דקורטיבית, תקרה אקוסטית או תקרת עץ, התייעץ עם בעלי מקצוע לגבי דרך ההתקנה הנכונה.

6. בהתאם להוראות ההתקנה, חבר את חוטי החשמל למאוורר ואת המאוורר לתקרה. רצוי מאוד להיעזר באדם נוסף בשלב זה. הדק את כל הברגים היטב. אם אינך מצליח לבצע חיבור יציב, עצור כאן ופנה לבעל מקצוע.

7. עקוב אחר הוראות ההתקנה בכל הקשור לאיזון המאוורר, ובדוק אותו במהירויות סיבוב שונות. אם אינך מצליח והמאוורר רועד במקומו בזמן פעולתו, זה מצב מסוכן – עצור כאן ופנה לבעל מקצוע. מאוורר תקרה תקין מסוג טוב שהותקן כהלכה אמור לעבוד בשקט מוחלט וללא רעידות כלשהן.

הצלחת? כל הכבוד, אתה ראוי לתואר "חובב מקצוען"!

טיפ חשוב

הנטייה הטבעית בהתקנת מאוורר תקרה היא להתקין אותו במקום גוף תאורה קיים. יש לשים לב, שמיקום זה איננו בהכרח המיקום הנכון למאוורר תקרה! נקודת ההתקנה של גוף תאורה היא בדרך כלל במרכז התקרה, בעוד שמאוורר תקרה אמור להיות (למשל) מעל מרכזה של מיטה כפולה. אם נקודת ההתקנה אינה במקום מתאים, כדאי להתייעץ עם חשמלאי מוסמך.

26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

מצא בעל מקצוע

חשמלאים מומלצים תל אביב

קידוח בתקרה להכנת חיבור המאוורר לתקרה

הכנה וחיווט חוטי חשמל לחיבור למאוורר תקרה

סיום התקנה וחיבור המאוורר לתקרה

כתבות ומאמרים

המדריך השלם למונה חשמל ושעון שבת - טיפים ונקודות חשובות

המדריך השלם למונה חשמל ושעון שבת - טיפים ונקודות חשובות

כיום קיימים בשוק מגוון מוצרים והתקנים חשמליים שיכולים לעזור לכם לנטר ולפקח על צריכת החשמל שלכם במאמר שלפניכם נרחיב על שניים מתוכם - מונה חשמל ושעון שבת.

קרא עוד
כל המידע על מנורות לד

כל המידע על מנורות לד

במאמר יוסבר מהי מנורת לד, מהם היתרונות שלה על פני נורת ליבון רגילה, מתי מומלץ להשץמש בה ואילו סוגי נורות לד קיימים.

קרא עוד
התקנת מנורות ונברשות

התקנת מנורות ונברשות

במאמר יוסבר אילו סוגי אביזרי תאורה לבית קיימים, מה חשוב לדעת לפני שרוכשים אותם, וכיצד מתבצעת ההתקנה שלהם.

קרא עוד
המדריך להחלפת גוף תאורה

המדריך להחלפת גוף תאורה

במאמר זה ננסה לתאר ולפשט את תהליכי ההתקנה של גופי תאורה בהתאם לקטגוריות הראשיות שלהם.

קרא עוד