45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

תכנון פרגולה, מידע בסיסי וטיפים מהמומחים של טוב תודה

במאמר נפרט על מידע בסיסי לתהליך בניית פרגולות ויובאו טיפים מבעלי מקצוע מומלצים

הדברים שחייבים לבדוק לפני בניית פרגולה

אם יש לכם גינה גדולה ואתם מתכננים לבנות בה פינת ישיבה; אם הרכב שלכם "סובל" מן השמש הקופחת בקיץ או אם מתחשק לכם לתכנן פינת ישיבה מקורה ומפנקת על הגג או במרפסת - אתם בוודאי שוקלים בנייה של פרגולה שתספק צל וקירוי (הגנה בפני גשם קל) באזור נבחר בגינה או במרפסת. מה צריך לדעת לפני שבונים פרגולה? איך בוחרים איש מקצוע טוב לתהליך תכנון פרגולה נכון? וכמה כל זה צפוי לעלות לכם? על כל אלה ועוד - במאמר שלפניכם.

חוק הפרגולות - אילו אישורים תצטרכו?

באוגוסט של שנת 2014 אושר תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה, הוא "חוק הפרגולות", המאפשר אישור מיידי לפרגולה ששטחה אינו עולה על 50 מ"ר או רבע משטח הקרקע הפנוי לבנייה. האישור טעון לעיתים מעורבות של מהנדס קונסטרוקציה לאישור תכנון הפרגולה. במידה והפרגולה שלכם אינה נדרשת לאישורים - תוכלו למלא טופס מקוון או להדפיס ולשלוח דרך הפקס טופס המאשר את הקמת הפרגולה בביתכם, ולקבל עליו אישור באופן אוטומטי. על מנת ללמוד מה הן הדרישות של כל מועצה מקומית בעניין בניית פרגולות - חשוב להיכנס לאתר הוועדה המקומית שלכם לתכנון ולבנייה, ולהבין מה מותר לבנות ללא אישורים, ועל אילו חלקים מן הבנייה תזדקקו להיתרים. ייתכן שבירור כזה ישפיע על תכנון ובניית הפרגולה שלכם - לכן חשוב לבדוק מבעוד מועד.

פרגולה מעץ? פרגולה מאלומיניום?

כנראה שהבחירה בין פרגולה מעץ לפרגולה מאלומיניום היא אישית ותלויה בהעדפות שלכם. שאלנו את "פרגולייט", המתמחים בהקמת פרגולות מאלומיניום, ואת שלומי מ"שילובים", המתמחים בהקמת פרגולות מעץ, והתשובות שקיבלנו הבליטו ללא ספק את היתרונות בכל חומר, הנה הם לפניכם. בסופו של יום, חשוב לזכור כי העץ אינו עמיד בפני שמש ואילו האלומיניום הוא חומר קל שעמידותו בפני רוחות וגשמים תלויה באיכות ההרכבה של הפרגולה. מראה הפרגולה העשויה אלומיניום הוא בדרך כלל מודרני ותעשייתי יותר לעומת המראה הטבעי והחם של פרגולה העשויה עץ - ופרגולה מאלומיניום היא יקרה, ביחס לפרגולה מעץ - זאת, באופן ממוצע ומבלי להתחשב במאפייני המקום ובדרישות או בהעדפות שלכם.

למה חשוב לבחור איש מקצוע איכותי להתקנת פרגולות?

על פי חוק, אתם תדרשו להציג אישור של מהנדס קונסטרוקציה בתהליך האוטומטי של אישור הפרגולה שלכם. חשוב לדעת, כי תכנון והקמה איכותיים של הפרגולה שלכם - יחסכו לכם כספים שייועדו לתחזוקה של פרגולה שלא נבנתה היטב, ויאפשרו הרבה שקט נפשי על פני שנים רבות, ולא פחות חשוב - יאפשרו פרגולה שנראית טוב ומשמשת אתכם, בשמש כמו גם בימים של טפטוף קל, בגינה או במרפסת. הנה כמה הטיפים הכי חשובים שקיבלנו מאנשי המקצוע המובילים בארץ, להקמה של פרגולה איכותית שתשרת אתכם זמן רב:

הטיפ של אורי שחם, "אומנות בעץ"
אורי מדגיש כי הקמת איכותית של פרגולות מאפשרת תחזוקה מינימאלית שלהן לאורך שנים רבות. הטיפ שלו: וודאו כי התכנון של הפרגולה מתאים לצרכים שלכם - תצטרכו פרגולה גדולה מספיק על מנת להצל ולהגן מפני הגשם עבור כל מה שתתכננו להניח מתחת לקירוי. בנוסף, חשוב למתוח את יריעות הקירוי והסנטף באופן לא מתפשר, על מנת למנוע חופש שיגרום לרעש עז ברוחות החורף בארץ. מעבר לכרטיס עסק של אומנות בעץ

הטיפ של שלומי - "שילובים בנייה בעץ"
המחיר הסופי של הפרגולה נובע בערך בארבעה חלקים שווים ממחיר חומרי הגלם לתשתית; מחיר חומרי הקירוי; מחיר שכבת ההגנה מפני השמש; ועלות העבודה, הצבע, וחומרים נוספים. חשוב לזכור שבניית פרגולה היא השקעה לטווח ארוך ודווקא כאן, אנחנו רואים את המתאם הישר בין ההשקעה בבנייה לבין קלות התחזוקה. על כן, אל תבחרו קבלן לבניית הפרגולה שלכם אך ורק על פי המחיר למ"ר - בקשו את מפרט הבנייה, וודאו את איכות חומרי הגלם עד לברגים הקטנים ביותר, וקחו בחשבון עלות גבוהה יותר לפרגולה איכותית שתשמש אתכם בבטחה למשך שנים ארוכות. מעבר לכרטיס עסק של שילובים

הטיפ של "פרגולייט", המתמחים בהקמה של פרגולות מאלומיניום
אלומיניום הוא חומר קל וגמיש, המאפשר בנייה מהירה של קונסטרוקציה יציבה ומעליה קירוי מעוצב ואף קירוי חשמלי המאפשר שליטה בכמות האור והחשיפה למזג האוויר (במקרים של טפטוף גשם למשל) על פי רצונכם. האלומיניום הוא חומר עמיד מאוד המיוצר על פי תו תקן, ועל כן פרגולות מאלומיניום מגיעות עם אחריות של עש עשר שנים. ביחד עם זאת, בשל החומר הקל, חשוב לבדוק כי הברגים המחזיקים את הקונסטרוקציה ביציבות במקומה, לא התרופפות ואם כן - לקרוא לאיש מקצוע לחיזוק הקונסטרוקציה וטיפול תחזוקה, במיוחד לפני החורף ובמיקומים חשופים לרוחות. מעבר לכרטיס עסק של פרגולייט

לסיכום - פרגולה איכותית מתחילה בתכנון טוב ובבעל מקצוע בעל ידע וניסיון

על מנת לזהות את בעל המקצוע שיתאים למלאכת בניית הפרגולה אצלכם, כדאי שתחליטו מראש על הפרטים הכלליים של הפרגולה, כמו למשל המיקום שלה וגודלה פחות או יותר. הבחירה באיש המקצוע, כאמור, אינה צריכה להתבסס על התמחור למ"ר בלבד אלא על התמחור ביחס למפרט הפרגולה ואיכות חומרי הגלם - מהעץ, דרך הברגים, ועד לצבע שישמש לצביעת הקורות ויספק עוד שכבה של הגנה בפני מזג האוויר. תכנון נכון ובנייה מקצועית - יבטיחו שימוש מהנה ובטוח בפרגולה שלכם, למשך שנים רבות וארוכות, וכמעט ללא תחזוקה.

45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

וידוא של אישור מועצה מקומית בעניין בניית פרגולות

דוגמה לפרגולת גזיבו בגינה עשויה מעץ

דוגמה לפרגולת אלומיניום במרפסת

כתבות ומאמרים

קירוי פרגולה או כיסוי פרגולה? ברור, ולא רק נגד גשם

קירוי פרגולה או כיסוי פרגולה? ברור, ולא רק נגד גשם

במקרה של קירוי פרגולה או כיסוי קיימים לא מעט פתרונות. מאמר זה יסקור חלק מהפתרונות, יפרט את היתרונות והחסרונות שלהם וינסה לתת את כל המידע הדרוש בכדי שתוכלו לבחור את ההתאמה המיטבית לפרגולה שלכם.

קרא עוד
פרגולה למרפסת – אפשר גם בלי חצר

פרגולה למרפסת – אפשר גם בלי חצר

מאמר זה ייתן לכם את כל המידע שאתם צריכים על התקנה של פרגולה במרפסת – על היתרונות והמורכבויות, על סוגי הפרגולות למרפסת שקיימים, תהליך ההתקנה ועל המחיר. תישארו.

קרא עוד
סנטף לפרגולה - מחירים, סוגים וכל הטיפים החשובים

סנטף לפרגולה - מחירים, סוגים וכל הטיפים החשובים

אם אכן למסקנה שאתם מעוניינים לסגור את הפרגולה, תעמדו בפני שלל אפשרויות, ביניהן תריסי הצללה, מחצלות במבוק או פוליגל. אך מאמר זה יתמקד בקירוי אחר – סנטף לפרגולה ויפרט את כל מה שצריך לדעת עליו.

קרא עוד
פרגולה חשמלית – כי למה לבד אם אפשר עזרה?

פרגולה חשמלית – כי למה לבד אם אפשר עזרה?

מה זו פרגולה חשמלית? ממה היא עשויה? כיצד היא פועלת? וכמובן, כמה היא עולה? על כל אלה נענה לכם במאמר זה. מוזמנים לקרוא.

קרא עוד
פרגולה מעץ מברזל אולי חשמלית? בחירת סוג פרגולה - איך עושים את זה נכון

פרגולה מעץ מברזל אולי חשמלית? בחירת סוג פרגולה - איך עושים את זה נכון

כיצד יודעים לבחור את חומר הגלם המתאים ביותר לבניית הפרגולה? האפשריות רבות- פרגולה מעץ, מאלומיניום ואולי בכלל מברזל?, מה צריך לדעת מראש ואילו שיקולים יש לקחת בחשבון? המאמר שלפניכם מכיל את כל התשובות.

קרא עוד
פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה היא מבנה שמותאם מאוד לקיץ, בעיקר מפני שהיא מהווה אזור מוצל שמספק הגנה מהשמש. לפני שבוחרים את סוג הפרגולה המתאימה ביותר עבורכם חשוב לקרוא על כל הדגשים והאפשריות שיש, לפניכם כל המידע על פרגולה מעץ.

קרא עוד
פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

כשבוחרים בפרגולות אלומיניום בחורים בשילוב של: נוחות עבודה, עיצוב, בטיחות ושל מחיר. בדיוק בגלל סיבות אלו הן הפכו להיות המומלצות והיעילות ביותר כיום בשוק. לפניכם כל התשובות לשאלות החשובות לפני שמתקינים פרגולת אלומיניום בחצר.

קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על פרגולה גושנית

כל מה שצריך לדעת על פרגולה גושנית

אתם מחפשים לבנות פרגולת עץ ולא יודעים מאיזה ? עץ גושן הבחירה הכי טובה שתעשו כנסו למאמר ותקראו מהם היתרונות.

קרא עוד