21

ספקי שירות בתחום טכנאי מחשבים

כיצד נבצע ניקוי וירוסים מהמחשב?

במאמר יוסבר על וירוסים במחשבים - באילו מקומות המחשב שלנו יכול "להידבק" בהם, איך מתגוננים מפניהם ואיך נפטרים מהם.

כל המידע על מחיקת וירוסים מהמחשב

אין דבר יותר מעצבן מלגלות שיש לך וירוסים, ומעצבן יותר לגלות שהוירוסים השביתו לך את המערכת. התופעה הזו שנקראת "וירוסים" צמחה לפני שנים רבות, המטרה העיקרים היא להזיק למחשב. מבלי להרחיב בסיבות שגורמים למפתחים ליצר ולהפיץ וירוסים ברחבי הרשת, נבין שעלינו תמיד להיות ערוכים ומוגנים מוירוסים. גידול המחשוב בעולם ופיתוח מערכות הפעלה הגדיל באופן משמעותי את כמות המשרות הייטק, וזאת על מנת לאפשר פיתח תוכנות והגנות סביב השעון מפני כוונות זדוניות ברשת בדמות וירוסים או כל דבר אחר שלבסוף מזיק למחשב שלנו.

איפה המקומות הכי מדבקים ברשת?

תוכנות לשיתוף קבצים.
בפתיחת קבצים במיילים ממקורות לא אמינים.
באתרי אתרי תוכנות, פריצות וקראקים.
בקבלת קבצים או לחיצה על לינקים לא אמינים בתוכנות מסרים וברשתות חברתיות.
באתרים מסויימים עם תכנים המיועדים למבוגרים בלבד.
אתרי אינטרנט קיקיוניים.
לעיתים גם בפרסומי ספאם שונים ברשת.

איך מתגוננים?

על המחשב שלכם חייבת להיות מותקנת תוכנת אנטי וירוס שפועלת תמיד (התקנה של תוכנת אנטי וירוס יכולה להיעשות ע"י טכנאי מחשבים, וגם יכולה להיעשות על ידיכם בצורה עצמאית) ישנם מגוון תוכנות אנטי וירוס מומלצות. הבולטות שבהם הם: Norton Antivirus, McAffe, Panda, Nod32 Eset. ויש גם את האנטי וירוס "AVG" שמציעה גרסת חינם ללא תשלום, שנותנת פיתרון סביר. תוכנת האנטי וירוס במחשב דואגת לשמור ולחסום מפני כניסת וירוסים למחשב, וסורקת התקנים חיצוניים שמתחברים למחשב. כמו כן האנטי-וירוסים השונים מתעדכנים ברשת על וירוסים חדשים שמתגלים ומופצים ובכך תוכלו לשמור על הגנה תמידית. זה כמו חתונה אזרחית בניכם לבית התוכנה שדואגת לשמור על המחשב שלכם.

גיליתם וירוס במחשב? אתם מוכרחים למחוק אותו.

לאחר שהתקנתם את האנטי-וירוס ווידאתם שהוא מעודכן, תאתחלו את המחשב ותיכנסו ל"מצב בטוח". למצב בטוח נכנסים בלחיצה על F8 (במחשבים מסוימים זה F5) בעת העלאת המחשב ובטרם אנו רואים את המסך של מערכת ההפעלה. יפתח תפריט בצבע לבן על רקע שחור ונלחץ אנטר על האפשרות "Safe Mode".

טעינת מערכת ההפעלה במצב בטוח קצת יותר ארוכה מהרגיל, והוינדווס יעלה עם רזולוציית מסך נמוכה (אייקונים גדולים יותר) והאייקונים ישתנו במסך, אל דאגה, אחרי שתפעילו את המחשב מחדש רגיל ההגדרות יחזרו לקדמותם. במצב בטוח מומלץ לסרוק וירוסים באמצעות האנטי-וירוס, במצב בטוח מערכת ההפעלה אינה פותחת קבצי מערכת מסוימים שוירוסים אוהבים לקונן שם. לפעמים ישנם וירוסים שאינם ניתנים להסרה, במקרה שגיליתם וירוס עקשן מומלץ להתייעץ על כך עם מומחה לתיקון מחשבים, שכן לעיתים נדרש פרמוט של המחשב על מנת להילחם בכך.

21

ספקי שירות בתחום טכנאי מחשבים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מחשבים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

בחירת טכנאי מחשבים

בחירת טכנאי מחשבים

במאמר יוסבר מהם הדרכים המומלצות לאתר טכנאי מחשבים בהתאם לצרכים שלנו, ומה מומלץ לוודא כשמזמינים אותו.

קרא עוד
טיפול בתקלות מחשב נפוצות

טיפול בתקלות מחשב נפוצות

במאמר יוצגו סוגי תקלות שכיחות במחשבים ויוסבר מתי ניתן לטפל בהן בעצמינו ומתי נדרש להזמין טכנאי מחשבים.

קרא עוד