34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

5 כללי הזהב לבחירת אינסטלטור מומחה

במאמר יוסבר כיצד לבחור אינסטלטור מומחה, מקצועי ואמין ויודגשו הדברים אליהם יש לשים לב בבחירת אינסטלטור

5 כללי הזהב לבחירת אינסטלטור מומחה

בכל הקשור להזמנת שירותי אינסטלציה, הבדיקות המקדימות והסיכומים של לפני תחילת העבודה הם חשובים. על מה חשוב לשים דגש? לפניכם מדריך קצר בדרך לבחירת שרברב \ אינסטלטור מומחה לעבודה בביתכם.

הכללים

תעודה
מומלץ לבחור אינסטלטור בעל תעודת קבלן שיפוצים. כדי לעבוד בתור אינסטלטורים אין צורך ברישיון או הכשרה. לכן, ניתן למצוא בשוק אינסטלטורים רבים שאינם מקצועיים. לפיכך, בעיקר אם מדובר בעבודת אינסטלציה מורכבת, רצוי להעסיק אינסטלטור בעל תעודת קבלן שיפוצים.

המלצות
יש לבקש מאותו אינסטלטור שמות של ממליצים שאצלם ביצע עבודות אינסטלציה, לצורך התרשמות לגבי איכות ומקצועיות העבודה שלו, וכן לקבל אינפורמציה לברר שנות הוותק שלו בתחום עבודות אינסטלציה. בחירת אינסטלטור מומלץ היא חשובה ביותר!

מחירים
בנושא זה חשוב מאד שלא ללכת שבי אחרי הצעות מחיר זולות במיוחד. מחירים זולים מאוד בתחום של עבודות אינסטלציה או שיפוצים עלולים להצביע על איכות עבודה נמוכה. בנושא המחירים קחו בחשבון שהמחיר ההתחלתי שמוצע על ידי אותו אינסטלטור / שרברב לא תמיד יהיה המחיר שתשלמו בסוף העבודה. לאינסטלטורים אין מחירון, כל אחד יכול להציע מחיר אחר, לכן חשוב מאוד לבצע סקר שוק ולשמוע מספר הצעות וללכת על המחיר הסביר שמוצע.

לוח זמנים
לפני שמסכמים עם אינסטלטור, חשוב לברר את לוח הזמנים לביצוע העבודה, ומידת הזמינות שלו כלפיכם. מנעו מראש את האפשרות שהעבודה תימשך ותיגרר שלא לצורך.

ביטוח דירה
במידה ואתם מבוטחים בביטוח לדירה, כדאי לבדוק אם הפוליסה שלכם כוללת גם טיפול בבעיות אינסטלציה ומכסה עבורכם את כל עלות הטיפול בצנרת. לצורך כך בררו מבעוד מועד מהי חברת האינסטלטורים שעובדת עם חברת הביטוח. כדאי לדעת בהקשר זה, שייתכן שיש צורך בהשתתפות עצמית, ושהטיפול שתקבלו מצד אותו אינסטלטור יהיה נקודתי בלבד. אם תתגלה בעיה בצינור ייתכן והאינסטלטור מטעם חב' הביטוח יחליף רק את החלק הבעייתי, ולא יחליף את כל הצינור גם אם יש צורך בכך. לכן מומלץ לבדוק היטב מה כלול בשירות שמוצע לכם מטעם הביטוח ואולי לשקול להזמין בכל זאת אינסטלטור פרטי במקרים מסוימים.

טיפים:

סבלנות
למרות הכעס שבעיות אינסטלציה מעוררות, למרות התחושה הזו של אי סדר ושל שיבוש - מומלץ מאוד לקחת נשימה ארוכה לפני שמזמינים אינסטלטור ולספור עד שלוש (לפחות) לפני שהוא מתחיל בעבודה.

תעריף יום ותעריף לילה
במקרה של בעיות אינסטלציה דחופות נסו להזמין את איש המקצוע בשעות הבוקר או אחר הצהריים המוקדמות. מהשעה 17:00 ובמיוחד בלילה, המחירים של ביקור אינסטלטור גבוהים באחוזים ניכרים לעומת שעות העבודה הרגילות.

בדיקת הגורם לבעיה
קיימים מקרים בהם התקלה קרתה בביתכם בעקבות בעיה בצנרת הבניין או שכן אחר שלכם. בדקו מול האינסטלטור מה הגורם לבעיית האינסטלציה בביתכם, כי יתכן ועלות התיקון תשולם על ידי ועד הבית או השכן ש"גרם" לבעיה.

היזהרו מחובבנים
הבעיה האמתית שאתם צריכים לחשוש ממנה היא טיפול על ידי אינסטלטור לא מיומן ולא מקצועי, כיוון שבמקרה זה הבעיות בצנרת עלולות לחזור, ממש רגע אחרי הטיפול. בין האינסטלטורים הפרטיים והמקצועיים הקיימים בשוק, מסתובבים גם לא מעט "חאפרים", שידעו איך לגרום לכם להאמין בשירותי אינסטלציה שהם מציעים. היזהרו ובדקו היטב לפני שאתם מחליטים איזה אינסטלטור לבחור ולהעסיק. כדאי להזמין רק אינסטלטור מומחה.

בטיחות בעבודות אינסטלציה
עבודות אינסטלציה הן מורכבות ולעיתים אף מסוכנות. אינסטלטור עובד בעזרת כלי עבודה כבדים, וחומרים כימיים העלולים לסכן אותו ואת בני הבית. לפיכך חשוב לציין בפני האינסטלטור להקפיד על כללי עבודה בטיחותיים הנדרשים ממנו, ולוודא שהוא מבוטח בביטוח "תאונות אישיות". כמו כן, יש להקפיד כי דיירי הבית לא ישהו בקרבת האזור בו מתבצעות עבודות אינסטלציה או שיפוצים לצורך שמירה על ביטחונם.

34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים