1

ספקי שירות בתחום פרקטים

כל המידע על פרקט גושני

במאמר יוסבר מהו פרקט גושני, מהם התכונות שלו, במה הוא שונה מפרקט למינציה רגיל, מהם היתרונות שלו ומהם החסרונות שלו.

כל המידע על פרקט גושני

פרקטים הם כבר מזמן צורת ריצוף מקובלת ונפוצה. בבתים חדשים, בעיקר רבי-קומות, מתקינים מראש שכבת פרקט קלה ולא ריצוף כבד מסורתי שמחייב תשתית חול כבדה; ומשפצי דירות רבים אינם מחליפים את הריצוף הישן אלא מעדיפים לחפות אותו בקלות ובמהירות בשכבת פרקט חדשה.

קיים בשוק מבחר גדול מאוד של פרקטים מסוגים שונים, כאשר ההבחנה החשובה ביותר היא סוג החומר שממנו הם עשויים: הפרקט הזול והפופולרי ביותר, שהוא גם העמיד והקשיח ביותר, הוא פרקט למינציה – פרקט שעשוי מחומר סינתטי דמוי עץ ומצופה בציפוי שקוף וקשיח מאוד; פרקטים מסוג דו-שכבתי או תלת-שכבתי הם פרקטים שהשכבה העליונה שלהם עשויה עץ טבעי ומודבקת על שכבה אחת או שתיים של עץ רגיל; והסוג המשובח ביותר של פרקטים הוא פרקט גושני – פרקט שעשוי כולו משכבה עבה אחת של עץ טבעי.

מידע כללי על פרקט גושני

פרקט גושני נחשב למשובח, ליקר וליוקרתי ביותר מבין כל סוגי הפרקטים, מכיוון שהוא בנוי מעץ טבעי בלבד. פרקט גושני מסופק בחתיכות קטנות יחסית ולא בלוחות ארוכים כמו הפרקטים האחרים. הנחה מדויקת של החתיכות האלה יוצרת דוגמאות מרהיבות בסכימות שונות, ממש כפי שהדבר נעשה בארמונות האירופיים המפוארים. פרקט גושני מכינים מסוגי עץ קשיחים ועמידים במיוחד, ולכן הוא שומר על צורתו ויופיו למשך שנים רבות. טקסטורת העץ הטבעי של פרקט גושני נעימה למגע ומבודדת היטב מפני חום, קור ורעש, ורכותו היחסית של העץ מרככת את ה"מכה" לרגל הדורכת עליו; זאת הסיבה שהרצפה באולמות ספורט משובחים עשויה פרקט גושני ולא ריצוף קשיח.

תכונות ייחודיות

פרקט גושני מיועד להחזיק מעמד שנים רבות, וזאת תודות לשתי תכונות: הראשונה – עוביו והמסיביות שלו, שגורמים לו להיות יציב ואיתן במקומו; והשנייה – היכולת לשייף וללטש אותו לעתים מזומנות, ובכך להסיר את השכבה העליונה שנשרטה ונפגעה ולחשוף שכבה חדשה לגמרי של העץ המקורי.
לאחר ליטוש העץ וטיפול בו באמצעות שמן מיוחד ו/או לכה מתאימה, רצפת פרקט גושני נראית חדשה לחלוטין – ממש כמו ביום שבו הותקנה לראשונה. עוביו של העץ מאפשר ללטש ולשייף אותו פעמים רבות, ובהנחה שמבצעים ליטוש כזה אחת ל- 5–8 שנים או אף יותר, מתקבלת מכפלה של שנים רבות מאוד. בסיכומו של דבר, ההשקעה הכספית הגדולה יותר בהנחת פרקט גושני משתלמת לאורך זמן, וההנאה ממנו לאורך כל אותן שנים גדולה.

חסרונות

חסרונותיו של פרקט גושני הם כאמור המחיר הגבוה יותר, וכן רגישותו היחסית לפגיעות ולשריטות – העץ שממנו הוא עשוי הוא משובח וקשיח, אבל עדיין עץ טבעי הרגיש יחסית לפגיעה מכנית. כמו בכל עץ טבעי, גם בעץ של פרקט גושני יש לטפל לעתים מזומנות באמצעות שמן מיוחד או לכה מתאימה כדי לשמור על יופיו ואיכותו למשך שנים רבות.
לכן פרקט גושני מתאים במיוחד לבנייני ציבור שמקיימים שגרת תחזוקה עם תקציב שוטף, או לדירות יוקרה שלבעליהן אין בעיה להשקיע בתחזוקה שוטפת.
פרקט גושני מתאים פחות למשפחות פעילות עם ילדים, מכיוון שהסיכויים לפגיעה בו גבוהים יותר. אך עדיין, למרות חסרונותיו, פרקט גושני נעים כל כך למגע, יפה כל כך לעין ומחזיק מעמד שנים כה רבות עד שכדאי מאוד לשקול את התקנתו במקום סוגי פרקט אחרים.

1

ספקי שירות בתחום פרקטים

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרקטים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

התקנת פרקט

התקנת פרקט

במאמר יוסבר כיצד ניתן לבצע התקנת פרקט בשיטת "עשה זאת בעצמך" וללא עזרה של מתקיני פרקטים.

קרא עוד
אילו סוגי פרקטים קיימים ומה ההבדלים ביניהם?

אילו סוגי פרקטים קיימים ומה ההבדלים ביניהם?

במאמר יוסבר על סוגי פרקטים שונים הקיימים בשוק, וההבדלים בינהם.

קרא עוד