29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

איתור ליקויי בנייה לפני רכישת דירה

במאמר יוסבר מהי בדיקת ליקויי בנייה, מהי החשיבות של ה לפני שרוכשים נכס, מי מבצע אותה, ומה היא כוללת.

איתור ליקויי בנייה לפני רכישת דירה

כל מי שרוכש נכס חדש, רוצה להבטיח לעצמו כי הוא לא קונה חתול בשק, וכי הוא רוכש בדיוק את הנדל"ן שמובטח לו, נכס איכותי שיוכל ליהנות מהמגורים בו או מההשכרה שלו לאחרים, לאחר הקנייה. אחרי הכל, רכישה של דירה או בית פרטי היא לא צעד פשוט המתבצע על בסיס יומיומי, אלא מהווה צעד כלכלי מרחיק לכת, הכולל פרוצדורות מול מנהל מקרקעי ישראל בנושא היתרי בניה, טאבו וכו.

רכישת דירה מתבצעת לרוב פעם אחת או פעמים בודדות במהלך חייו של אדם.אז איך תבטיחו לעצמכם נכס ללא ליקויי בניה, שלא יגרום לכם להיכנס להוצאות נרחבות על בעלי מקצוע (שיפוצים,צבעים,תיקונים וכו') לאחר הרכישה?

כיצד לבדוק האם קיימים בנכס ליקויי בניה?

לפני שאתם רוכשים דירה התייעצו עם בעלי מקצוע בתחום השיפוצים, האיטום ובכלל בעלי מקצוע המבינים בשיפוץ ובביקורת מבנים. אל תמהרו לסגור עסקה ולחתום חוזה על נכס שנראה לכם כמו עסקה משתלמת. לעיתים בבדיקה של בעלי מקצוע כמו מהנדס בדק בית נמצא כי בדירה יש ליקויי בניה או שנדרשים שיפוצים מרחיקי לכת. בעלי מקצוע בתחום הנדלן מגלים ליקויים בסיוע בדיקת בדק בית. בדיקה שכזו עשויה לגלות כי מאחורי הקיר היפה שמולכם מסתתרת רטיבות גדולה שתגרום לעובש, לסדקים בקירות, להתפוררות וכן הלאה,שתאלץ אתכם להזמין בעלי מקצוע כמו שיפוצים ,איטום וצביעת קירות.לא תמיד תוכלו לזהות ליקוי בניה זה בעצמכם.
בעזרת בדיקת בעלי מקצוע, תוכלו לגלות טווח רחב של ליקויי בנייה, החל מתקלות אסטיות קטנות, כמו קיר שהוא לא ישר או מסגרת אלומיניום שהותקנה בצורה עקומה, ועד לתקלות חמורות הרבה יותר כמו שימוש בחומרי גלם פגי תוקף, המהווים סכנה ממשית לחיי אדם, בעיות רציניות של חשמל, בעיות של תשתית תשתית ואפילו סכנה של התפוררות הבית.

בנוסף, חשוב לוודא כי תוספות בנייה שונות נבנו במסגרת היתרי בניה ולא התבצעו בניגוד לחוק. תוספות אלו יכולות להיות מרפסת קטנה נוספת, מקום שבו בניין חדש מוקדם, שינויים חיצוניים בבניין כמו גדרות, חניות, פרגולות, סככות וכדומה. מצב שבו נבנו תוספות והתבצעו שינויים ללא היתר בניה כחוק, עלול לעלות לכם ביוקר ולסבך אתכם מול הרשויות.

מדוע חשוב להקפיד על בדיקות אלו?

כאשר אתם בודקים נכס לפני רכישה, מדובר במצב מתוח וטעון. אך אל דאגה, בעזרת בדיקה קפדנית של בעלי מקצוע בתחום הבית אתם מבטיחים לעצמכם את הביטחון שכרוך בידיעה אמיתית, כי הנכס שעומד מולכם הוא אכן מה שאתם רואים. בהנחה שגיליתם ליקויי בנייה שונים טרם רכישת הנכס, תוכלו לבצע מחשבה מחודשת כמה יעלו לכם שיפוצים ע"י בעלי מקצוע שונים וכיצד אתם רוצים להתנהג והאם תרצו להתקדם עם העסקה, בהתאם לאופיים של ליקויי הבנייה ולמידת החומרה שלהם.
תוכלו לגשת אל הבעלים הקודמים או אל הקבלן עם רשימת הליקויים, לדרוש את התיקונים,או להזמין בעלי מקצוע שיתקנו והקבלן ישא בתוצאות, להתמקח ולדון בהנחה או באחריות לשיפוץ, או לחילופין לבחור לרדת מכל העסקה ולא לרכוש את הנכס כלל. במידה ומדובר בליקויים בודדים וקלים בלבד, תוכלו לתקן אותם במועד מאוחר יותר מבלי להיות לחוצים. כך או כך, אל תזניחו את ליקויי הבנייה השונים. הזמינו שיפוצניקים ובעלי מקצוע איכותיים ומקצועיים שיוכלו לתקן את התקלות השונות ולהבטיח לכם שימוש נעים ואיכותי בנכס החדש שלכם.

29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

איטום מרתף - כיצד מבוצע ומהם השלבים החשובים

איטום מרתף - כיצד מבוצע ומהם השלבים החשובים

במאמר יוסבר מהי עבודת איטום מרתפים ומבנים תת קרקעיים ויפורטו בקצרה השלבים להכנה וביצוע של עבודות איטום במרתפים

קרא עוד