18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

התקנת פאנלים סולאריים

במאמר יוסבר על יוזמה "ירוקה" חדשה - התקנת פאנלים סולאריים על גגות של מבנים, כדי לנצל את אנרגית השמש ליצור של חשמל.

התקנת פאנלים סולאריים

כפי שידוע פחות או יותר לכל מי שחי כאן בעשר השנים האחרונות – העולם שלנו סובל ממשבר אנרגיה חמור כתוצאה מהזיהום החמור הנגרם על ידי אמצעי האנרגיה הנמצאים כיום בשימוש, כמו גם התדלדלותם של מקורות האנרגיה הנוכחיים (נפט וגז) אשר צפויים להיגמר בתוך כמה עשרות שנים בלבד.

כתוצאה ישירה מכך, נמצא העולם כולו כבר מספר שנים במסע חיפוש אחר אמצעי אנרגיה חדשים – כאלו שיש מהם הרבה, ואשר אינם מזהמים את כדור הארץ שלנו. מקורות אנרגיה כאלו כבר נמצאו, וכרגע מנסים לשכלל ולפתח את אופני הפקת האנרגיה מאותם מקורות.

הפקת אנרגיה מהשמש?

אחת מאותם מקורות אנרגיה היא האימא של החיים בעולם שלנו – השמש.
הפקת האנרגיה מן השמש והמרתה לשימוש בני האדם נעשית באמצעות התקנה של לוחות סולאריים על גגות מבנים. לוחות אלו מוכרים לרבים מאיתנו מהתחום של דודי שמש(אותם לוחות זכוכית גדולים, המותקנים בשיפוע, וממוקמים בסמוך לדודים - היודעים בשם "קולטים"). הלוחות קולטים את הקרינה הנפלטת מן השמש ומגיעה אלינו לכדור הארץ, אוגרים את האנרגיה הקיימת באותה קרינה, ומעבירים אותה הלאה למקום בו ממירים את אותה אנרגיה לחשמל, או כל תצורת אנרגיה שימושית אחרת.

השכרת נכס פרטי לשימושים סולאריים

עד כאן, תיארנו את הדרך החדשנית בה מפיק האדם אנרגיה מן השמש. אך סיפור זה קשור ישירות אל כל אחד ואחד מאיתנו באופן אישי.
אחד המשאבים היקרים ביותר אליהם אנחנו נזקקים על מנת לאגור את אנרגיית השמש, הוא מקום. הקיבולת של פאנל סולארי בגודל נתון היא סופית, ועל כן קיימת כמות אנרגיה מסוימת שניתן להפיק באמצעות כל פאנל, ולא יותר. לכן אנחנו זקוקים למקום רב ככל האפשר על מנת להציב בו פאנלים רבים, שיאגרו אנרגיה רבה כמה שניתן.
לכן, יכול כמעט כל אחד מאיתנו "להשכיר" את גג ביתו או את הגג של מבנה כלשהו השייך לו (לדוגמה, חקלאים רבים משכירים את גגות הרפתות, הלולים והחממות שלהם למטרה זו), לחברה שתתקין עליו פאנלים סולאריים שיפיקו חשמל.

בנייה ירוקה, מתנות אקולוגיות ואפילו מרפאת שיניים ירוקה וכו',כבר כמה שנים פועלות בארץ ובעולם כולו חברות אשר הפכו את כל העניין הזה לעסק המשתלם ישירות לכולם - בעל המבנה או השטח אומנם מבצע השקעה ראשונית (התקנת הפאנלים) אך אחר כך מקבל מהם חשמל מדי חודש. את החשמל המופק ניתן לצרוך ישירות (במקום לשלם לחברת חשמל), וכמו כן למכור את שאריות החשמל לחברת החשמל עצמה, אשר מוכרת את החשמל שקנתה ממך הלאה, לצרכנים אחרים. חברה המתקינה כמובן מקבלת את התשלום המגיע לה בעבור ההתקנה והתחזוק של הפאנלים, ואילו חברת החשמל מאולצת על פי חוק לרכוש מאיתנו את החשמל המופק על גג ביתנו. בקיצור – כולם מרוויחים!
פתרון זה משתלם בעבורנו במיוחד משתי סיבות עיקריות – ראשית, חיסכון בחשמל המופק באמצעים מזהמים – יתרון לכל אחד החי על פני כדור הארץ. שנית – גג הבית שלנו ממילא אינו מנוצל בדרך כלל. אין שום סיבה שבעולם לא לשים עליו כמה פאנלים סולאריים, אשר ישלמו עבורנו את חשבון החשמל ועוד יכניסו קצת כסף מדי חודש.

לסיכום…

נראה כי כך תפיק האנושות את כל האנרגיה שלה בעתיד, אין כרגע ברירה אחרת הנראית לעין. לכן, כדאי להצטרף ולקפוץ על העגלה כמה שיותר מוקדם... את כל הפרטים על מנת לעשות זאת (בעלי מקצוע מתקינים, חברות מתקינות, מחירים וכדו') תוכלו לקבל כאן באתר, כמו גם בחיפוש קצר ומהיר באינטרנט.

18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

מצא בעל מקצוע

טכנאי דודים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

קולטים לדוד שמש - כל מה שחשוב לדעת על קולטי שמש

קולטים לדוד שמש - כל מה שחשוב לדעת על קולטי שמש

במאמר יוסבר על קולטי שמש: בחירת גודל קולט, סוגי הקולטים והנקודות שיש לבדוק בהתקנת קולטי שמש.

קרא עוד