21

ספקי שירות בתחום וטרינרים

בחירת וטרינר

במאמר יובאו הנחיות והדגשים לבחירה של וטרינר מומלץ עבור חיית המחמד שלנו.

תוכן עניינים

בחירת וטרינר

כל מי שמגדל חיית מחמד כלשהי – כלב, חתול או אפילו תוכי יודע כי בריאותה של חיית המחמד שלנו חשובה עבורנו מאוד – עבור אנשים מסוימים ממש כמו בחירת רופא מומחה עבור ניתוחים פלסטים או בחירת שירותי בריאות לילדיהם. לכן, כאשר אנחנו בוחרים וטרינר אצלו נטפל בחיית המחמד שלנו, חשוב מאוד לשים דגש על כמה נקודות מפתח, אשר עושות את ההבדל בין ווטרינר סטנדארטי לווטרינר טוב, והרי כולנו רוצים רק את הטוב ביותר עבור חיית המחמד שלנו...

אז על מה חשוב שנשים דגש כאשר אנחנו בוחרים את הווטרינר עמו נעבוד לאורך שנים רבות (בתקווה)? הנה כמה נקודות מהותיות לתת עליהן את הדעת בעת בחירת הווטרינר:

זמינות – אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתפקודו של וטרינר הוא רמת הזמינות שלו. כאשר משהו לא בסדר עם הכלב שלכם באחת בלילה, ואתם נלחצים מאוד מכך, חשוב כי תדעו שיש למי לפנות. לא כל אחד גר במקום הקרוב לכמה ווטרינרים או בתי חולים לחיות, וייתכן כי אתם נסמכים רק על הווטרינר שלכם בעת מצוקה בלתי צפויה. וטרינר חייב להיות זמין מתי שרק אפשר, בדומה לרופא, בין אם מדובר באמצע הלילה או ביום חג. אם הווטרינר שלכם לא עונה לכם כמה פעמים בשעות לא כל כך נוחות, ייתכן מאוד כי הגיע הזמן להחליף אותו. לשם השוואה, לא הייתם מטפלים בילדיכם אצל רופא ילדים או מרפאת שיניים שעונה רק מתי שמתחשק לו, נכון?...


אהבה לחיות – נקודה זו נשמעת מעט מוזרה לאנשים רבים – איזה וטרינר אינו אוהב חיות?? אז תתפלאו אולי לשמוע, אך לא רק אוהבי חיות מושבעים פונים לתחום הווטרינריה. קיימים וטרינרים רבים אשר אינם אוהבים כל כך חיות, ורואים בהן בעיקר אמצעי פרנסה, ותו לא. זה עשוי לבוא לידי ביטוי במגוון תחומים, בין אם ברמת הזמינות שלו, ברמת האמפטיה שיפגין כלפי החיה שלכם כאשר היא במצוקה (חיות רבות נוטות להילחץ כאשר הן נלקחות למרפאת הווטרינר, ויחס אמפאתי מצד המטפל הוא חשוב מאוד להרגעתן) או בעדינות בה יטפל בה.

רמת המקצועיות – חשוב לבחון כי הווטרינר אליו אתם הולכים מקצועי ומוסמך מטעם מוסד רשמי כלשהו. תאמינו או לא, אך קיימים המון בעלי מקצוע בתחום הווטרינריה רבים אשר לא הוסמכו כראוי, וסומכים על טוב ליבם ותמימותם של הלקוחות אשר לא יבקשו לראות תעודת הסמכה. אל תחששו לבקש זאת – זה לגיטימי לגמרי.

קשר לחיה שלכם – כאמור, מרפאת הווטרינר היא מקומות בו צפויה חיית המחמד שלכם לבלות כמה פעמים בשנה, וביקורים אלו בדרך כלל טראומתיים ומלחיצים את החיות. לכן חשוב כי תבחרו בווטרינר המתקשר טוב עם החיה שלכם, ומוכן להתאמץ על מנת לגרום לה להרגיש בנוח בעת ביקורה אצלו. זה לא קל, אך עבור וטרינרים שאכפת להם מספיק, זה בהחלט אפשרי.

לסיכום, חיית המחמד שלכם היא ללא שום צל של ספק חלק אינטגראלי מהמשפחה, וככזו ראוי למצוא לה ווטרינר מטפל טוב עד כמה שרק ניתן. לכן אל תחסכו במאמצים וחיפושים, מצאו ווטרינר ראוי שיוכל לטפל עבורכם בנאמנות ובמקצועיות בחיית המחמד שלכם, והבטיחו שקט לשנים הקרובות גם לכם וגם לחיית המחמד שלכם.

21

ספקי שירות בתחום וטרינרים

מצא בעל מקצוע

וטרינרים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים