1

ספקי שירות בתחום פרקטים

רצפת פרקט

במאמר יוסבר מהי רצפת פרקט, במה היא עדיפה על פני ריצוף רגיל ובאילו סוגי פרקטים נעשה היום שימוש בשוק (למינציה ועץ גושני).

תוכן עניינים

רצפת פרקט

רצפת פרקט הופכת להיות פתרון פופולרי יותר ויותר בקרב משפרי דיור ומשפצים. כאשר רוכשי דירות או משפצי דירות ניצבים בפני בחירה – באיזה ריצוף לבחור – יותר ויותר מהם בוחרים באופציה של רצפת פרקט על פני אופציות אחרות. מהי רצפת פרקט ומהם אותם פרקטים שהפכו להיות כה פופולריים?

רצפת פרקט היא השם הכללי לרצפת עץ, או חומרים דמויי עץ, שאותה מניחים על גבי תשתית קיימת – בטון מוחלק או ריצוף קיים מכל סוג שהוא. פרקטים מעץ גושני (עץ מלא) נחשבים ליוקרתיים וליפים ביותר, ואין פלא בדבר – זאת היא המסורת האירופית המפוארת של ריצוף ארמונות ובתי יוקרה בעץ טבעי. ריצוף כזה מעשיר את מראה החדר והופך אותו לחמים ונעים, לא רק למראה אלא גם למגע – כל מי שמכיר את החורף האירופי יכול לתאר לעצמו את ההבדל בין רצפת שיש או אבן קפואה וקשה לבין רצפת עץ רכה וחמימה. גם באקלים הישראלי, התחושה של דריכה על רצפת פרקט שונה לגמרי מתחושת הדריכה על מרצפות בטון או קרמיקה, משובחות ככל שיהיו.

רצפת פרקט מעץ גושני אמנם מרהיבה למראה ונעימה מאוד למגע, אך חסרונה במחירה הגבוה ובפגיעותה לשריטות ולשחיקה. פרקטים מעץ גושני זקוקים לתחזוקה קבועה של שימון וקרצוף, ואחת לכמה שנים גם לשיוף יסודי שמסיר שכבת עץ בלויה וחושף את השכבה שמתחתיה. מסיבה זו הומצאה רצפת פרקט מחומרים מודרניים – תחליפי עץ או חומרים פלסטיים – שעיקר יתרונה בשכבת הציפוי הקשיחה והשקופה שמכסה אותה. רצפת פרקט מסוג זה נקראת פרקט למינציה (על שם הציפוי), והיא הסוג הנפוץ כיום שזוכה לפופולריות כה רבה.

רצפת פרקט למינציה מציעה את כל היתרונות האפשריים: חומר הבסיס מאפשר ציפוי בטקסטורות ובצורות מגוונות, שמסוגלות לחקות נאמנה כל סוג של עץ, צבע וצורה; לוחות הפרקט קלים, חזקים, מונחים בקלות על תשתית דקה ומתחברים אחד לשני בדיוק מושלם, הציפוי השקוף והחזק מקנה לרצפה עמידות מצוינת מפני שחיקה, והפנלים בפינות החדר וליד הקירות מאפשרים גימור מדויק ויוצרים רושם כללי מצוין.
במילים אחרות התקנת פרקט למינציה היא הפתרון האולטימטיבי לאלו שחשקה נפשם ברצפת פרקט, אבל לא במחיר יקר - לא בכדי הפך סוג פרקט זה לכל-כך פופולרי וכל-כך נפוץ בשנים האחרונות.

ההתקנה של רצפת פרקט מהירה וקלה – בעל מלאכה מומחה משלים הנחה של פרקטים בחדר גדול בתוך כמה שעות עבודה; והעלות של הנחת רצפת פרקט כזאת נמוכה לאין שיעור מהעלות של פירוק הריצוף הקיים והתקנת חדש במקומו, או אפילו מהעלות של הדבקת אריחי קרמיקה על ריצוף קיים. בתוך כמה שעות, חדר שנראה אפל ומוזנח הופך פתאום לחלל מודרני, מואר ואלגנטי, וזאת במחיר סביר בהחלט.

בגלל היתרונות הגדולים האלה, פרקטים נעשו פופולריים מאוד ונחשבים בתור הפתרון המודרני המועדף לריצוף. כמובן, כאשר מתכננים התקנת פרקטים או הנחה של רצפת פרקט חדשה, חשוב מאוד לבחור בעל מקצוע רציני ואמין שיודע את מלאכתו ומבין את הדקויות של ביצוע מושלם. כדאי מאוד לקבל המלצות, לבדוק עבודות קודמות, וכמובן להתרשם מאישיות המתקין. מיותר לומר שיש לבחור רק בסוג פרקטים משובח מתוצרת חברה ידועה ולבדוק מהי תקופת האחריות, הן על החומר והן על העבודה! הקפדה על כללים פשוטים אלה תבטיח התקנה מהירה של רצפת פרקט מודרנית ויפה והנאה ממנה למשך שנים רבות.

1

ספקי שירות בתחום פרקטים

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרקטים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

6 טיפים לבחירת מתקין פרקטים

6 טיפים לבחירת מתקין פרקטים

במאמר יוסבר כיצד לבחור מתקין פרקטים, ועל מה יש להקפיד בבחירת חברה להתקנת פרקטים.

קרא עוד
כל המידע על פרקט למינציה

כל המידע על פרקט למינציה

במאמר יוסבר על פרקט למינציה, הסוגים השונים והשימוש בכל סוג בהתאם לדרגת השחיקה שלו.

קרא עוד