21

ספקי שירות בתחום טכנאי מחשבים

בחירת טכנאי מחשבים

במאמר יוסבר מהם הדרכים המומלצות לאתר טכנאי מחשבים בהתאם לצרכים שלנו, ומה מומלץ לוודא כשמזמינים אותו.

תוכן עניינים

בחירת טכנאי מחשבים

אם מחפשים בעל מקצוע במחשבים, מה בעצם רוצים למצוא בו? מה רמת הידע שאנחנו מצפים לו בעת שאנחנו מגיעים אליו או מזמינים אותו לביתנו כדי לתקן את המחשב שלנו? האם הוא צריך להיות מומחה בחומרת מחשב אם הוא מגיע לביתנו? ואולי בכלל כדאי שנזמין מישהו שמומחה יותר בתקשורת מחשבים? ואולי צריך לדאוג שאותו טכנאי מחשבים יהיה בכלל יודע כל מכל, שיתמחה בהכל, אפילו אם הוא ידרוש מעט יותר כסף?

בלוח מודעות בו מפורסמות משרות הייטק מסבירים בדרך כלל במדויק מה המעסיק רוצה מטכנאי המחשבים או כל איש מחשבים אחר שרוצה לעבוד אצלו, כולל שנות ניסיון וכולל תחומי עיסוק (והם לא מסתכמים בתחום תקשורת המחשבים דווקא - הכרת תהליכי ייצור, בניית מערכות ייחודיות לפי דרישה ועוד הם רק כמה מהדוגמאות לתחומים שצריך להכיר איש מחשבים שרוצה להציע את עצמו למשרה). אבל, ברמה של השירות שמבוקש בבית או במשרד קטן, אי אפשר לבצע בחינות לאיש שמזמינים אלנו כבעל מקצוע. הרי אנחנו לא מחפשים מישהו שאנחנו מעוניינים לתת לו משרה בהייטק, אלא שיסדר לנו את המחשב או את סביבת המחשוב שלנו. ובכל זאת, כיצד יודעים את מי להזמין?

קודם כל חשוב מאוד להגדיר לפני עצמכם מהי התקלה. טכנאי מחשבים, כמו טכנאים בשוק אחר, דורשים עלות מינימאלית ועליה מוסיפים, לעיתים קרובות, גם שעות עבודה (בעיקר אם מבקרים בחוץ אצל לקוח). אם התשובה היחידה שלכם לשאלת הטכנאי לגבי מהות התקלה תהיה "לא יודעים, המחשב לא בסדר", אתם מצד אחד תגרמו לכך שזמן העבודה כי הטכנאי יצטרך לבדוק הכל מכל, או מצד שני, תפתחו פתח להוצאות עודפות במקרה של טכנאי שמחפש לנפח במקצת את ההוצאות. כתבו על דף בדיוק מה קרה בעת שאירעה התקלה ואיך היא באה לידי ביטוי, בעיקר אם מדובר בתקלת תקשורת מחשבים, בכדי למנוע בזבוז זמן וכסף.

שנית, פתיחת ספר טלפונים יכולה מאוד לעזור. אפשר ללמוד מהמודעות של הבעלי מקצוע בתחום המחשבים, כמה זמן הם נמצאים בענף. לא ספק, על פניו, יש עדיפות לטכנאי מחשב שעובדים במקצוע שנים רבות על פני טכנאים שרק עכשיו פתחו את העסק שלהם, ולו בעניין ההתייחסות וההבנה שהם צריכים להתמודד עם לקוחות קטנים.

יחד עם זאת, חשוב מאד לוודא שהטכנאי אליו מתקשרים מיודע לחידושים ולשינויים הרבים בשוק המחשבים - אפשר לתשאל אותו לגבי שימוש בתקשורת אלחוטית במשרד, לבדוק אם הוא יודע ומשתמש בשירותים החברתיים החדשים באינטרנט כמו פייסבוק וטוויטר, והכי חשוב, אפשר לנסות לתאר לו את התקלה בקיצור בטלפון ולראות מה התגובה שלו.

לא פחות חשוב, בעיקר בנושאים שקשורים לתקשורת מחשבים, הוא לתשאל חברים. תקשורת מחשבים, במקרה של משרדים קטנים, היא אחד הדברים החשובים ביותר להתנהלות העסק: אי אפשר להסתכן במקרה כזה. אם יש תקלה, ואין לכם איש מקצוע שאתם קשורים אליו בקביעות, תשאלו בעלי עסקים דומים ובקשו מהם חוות דעת. חייבים למצוא מישהו שיהיה אמין, ישיר ומהיר.

האם כל הדברים האלו יבטיחו שיגיע אליכם איש המחשבים הכי טוב ביש בסביבה שלכם? קשה להתחייב, אבל כל צעד כזה יכול להבטיח שאתם תזמינו מישהו שיהיה הוגן, מקצועי ומיודע, מישהו שבאמת יוכל לפתור לכם את הבעיה.

21

ספקי שירות בתחום טכנאי מחשבים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מחשבים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כיצד נבצע ניקוי וירוסים מהמחשב?

כיצד נבצע ניקוי וירוסים מהמחשב?

במאמר יוסבר על וירוסים במחשבים - באילו מקומות המחשב שלנו יכול "להידבק" בהם, איך מתגוננים מפניהם ואיך נפטרים מהם.

קרא עוד
טיפול בתקלות מחשב נפוצות

טיפול בתקלות מחשב נפוצות

במאמר יוצגו סוגי תקלות שכיחות במחשבים ויוסבר מתי ניתן לטפל בהן בעצמינו ומתי נדרש להזמין טכנאי מחשבים.

קרא עוד