33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

עיצוב בגבס

במאמר יוסבר מהם היתרונות של עיצוב בגבס, אילו סוגי עיצובים בגבס קיימים, ולמה חשוב שרק בעל מקצוע יבצע עבודות גבס.

עיצוב בגבס

גבס הוא אחד מחומרי הבניין הגמישים והנוחים ביותר לעבודה: אם כאבקה שממנה ניתן להכין מלט שמתקשה במהירות רבה, אם כמוצרים מוכנים לעיצוב הבית כגון קרניזים לתקרות או חפצי נוי מגבס, ואם כחומר הגלם האידאלי לבנייה קלה ומהירה של קירות וגומחות (נישות) שהם בעצם לוחות הגבס המוכרים לכולנו.

שילוב הגבס בבנייה המודרנית

בבנייה המודרנית, לוחות גבס החליפו זה מכבר את הבלוקים הכבדים בתור חומר הגלם העיקרי לבניית קירות פנימיים. בבניית קיר מבלוקים יש לתכנן מראש כל קיר וקיר, לבנות אותו מן היסוד ועד התקרה, לחצוב בו מעברים לצינורות, לטייח אותו ולהחליקו, ולבסוף לרצף סביבו – עבודה קשה, ארוכה ומלכלכת שמצריכה דיוק רב וקשה מאוד לשינויים.
בנייה באמצעות לוחות גבס שונה לחלוטין: שטח הדירה מרוצף כולו כיחידה אחת, על הריצוף מתקינים מסגרות מתכת, בתוכן מעבירים צינורות ומתקינים חומרי בידוד, אליהן מצמידים את לוחות הגבס החלקים – והנה לנו קיר חלק מוכן לצביעה שהוקם במהירות כבמטה קסם. שיפוצים או שינויים פנימיים במבנה הדירה נעשו קלים גם הם, ואת מקום ההריסה, הבנייה ותיקוני הריצוף תפסו פירוק והרכבה פשוטים ומהירים.

עיצוב ייחודי באמצעות גבס

עיצוב בגבס הפך לאתגר למתכננים ולבונים, וככל שמשתכללות הטכניקות של ייצור לוחות הגבס והרכבתם כן משתפרים עיצובים בגבס שמפארים את הדירות המודרניות ומקלים על בנייתן. בניית קירות גבס כבר הפכה לסטנדרט, ועתה מקדישים המעצבים דמיון ומאמץ לתכנון של עיצובים בגבס שיוצרים תקרות גבס, נישות גבס ועיטורי גבס שונים. נישות גבס – אותן גומחות שקועות בקיר עם "קירות" מאוזנים ומאונכים שיוצרים מעין "רהיט" קבוע בקיר – נעשו פופולריות מאוד. בחדרי מגורים, נישות גבס משמשות בעיקר כמדפים לספרים ולחפצי נוי, כמעמדים לציוד אלקטרוני וכדומה; בחדרי שינה, נישות גבס יוצרות תשתית מצויינת לארונות קיר, וכל שנותר להתקין הוא מערך הדלתות הקדמי. גם בחדרי אמבט ושירותים, שבעבר היתה רתיעה משימוש בגבס בהם בגלל בעיות רטיבות, מוצאים עתה עיצובים בגבס שמיושמים בעזרת לוחות גבס עמידים במים ("גבס ירוק").

חומרי גלם

הבנייה של נישות גבס וקירות גבס נעשית בעזרת פרופילי מתכת ולוחות גבס דקים. בטכניקה דומה בונים גם קבלני גבס, תקרות גבס, אם במטרה להנמיך תקרה למטרות דקורטיביות ואם במטרה להסתיר תשתיות של מיזוג אוויר ותאורה ולהתקין תאורה שקועה בתקרה. עיצובים בגבס מסוג שונה הם הקרניזים – אותם פרופילים מגבס שבעזרתם מעצבים "מסגרת" לתקרה או לקירות. מסגרת כזאת יוצרת מראה יוקרתי,
"מיישרת" קירות או תקרה שאינם ישרים לחלוטין ומסדירה היטב את קווי המפגש בין צבע הקירות לצבע התקרה. בחנויות העיצוב מוצעים קרניזים בעיצובים שונים ובצורות שונות, וזו דרך מצוינת לעצב חדר כדי שייראה "שונה" ויוקרתי.

שכירת איש מקצוע לביצוע עיצוב בגבס

עיצובים בגבס ועבודה בגבס הם עניין למקצוענים – קשה לשנע לבד לוחות גבס, ובניית נישות גבס (או עיצובים בגבס מכל סוג) או התקנת קרניזים מגבס דורשות מומחיות וניסיון. עבודות גבס אינן קשות במיוחד, אך מצריכות מיומנויות בכמה תחומים – התקנת מסגרות המתכת, העברת צינורות בתוכן, מילוי בחומרי בידוד, הצמדת הלוחות בצורה נכונה, סגירת הסדקים ביניהם והסדקים בפינות, וכמובן הצביעה הסופית. זו איננה עבודה לחובבים אלא לבעלי מקצוע מומחים.

היכן מוצאים מומחים לעבודות גבס? אם בידיכם המלצות מחברים או מקרובים שכבר ביצעו בביתם עיצובים בגבס והם מרוצים מן התוצאה, מן הסתם אלו המלצות אמינות שאפשר להסתמך עליהן. כדאי מכל מקום לשאול פרטים ולבוא לביקור התרשמות מן התוצאה. מומחים לעבודות גבס אפשר למצוא באתרים של בעלי מקצוע, להתרשם מטווח הפעולות וטווח המחירים ולקבל מהם הצעת מחיר. חשוב מאוד לתכנן מראש עבודות גבס ולהגיע להסכמה מדויקת על כל הפרטים ועל התשלום, כדי למנוע מפח נפש.

33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

מצא בעל מקצוע

קבלני גבס מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מחיר קיר גבס, פירוט עלויות של עבודותעם לוחות גבס לבית

מחיר קיר גבס, פירוט עלויות של עבודותעם לוחות גבס לבית

במאמר נלמד על פי מה נקבעים מחירי הבנייה והעיצוב בגבס ומהן העלויות אליהן עלינו לצפות בפרוייקטים.

קרא עוד
היתרונות וחסרונות של בנייה בעזרת גבס

היתרונות וחסרונות של בנייה בעזרת גבס

מהם היתרונות והחסרונות של בנייה בעזרת גבס ובאילו מצבים נעדיף להשתמש בחומר גלם זה או אחר?

קרא עוד
מהם כלי העבודה הכי שכיחים אצל בעלי המקצוע?

מהם כלי העבודה הכי שכיחים אצל בעלי המקצוע?

במאמר נענה על השאלה הפשוטה - איזה כלי עבודה הכי פופלרי וחשוב לבעלי מקצוע?

קרא עוד
מהם היתרונות של לוחות גבס בשיפוץ ביתי?

מהם היתרונות של לוחות גבס בשיפוץ ביתי?

במאמר יוסבר על השימוש בלוחות גבס בשיפוץ הביתי מבחינת עיצוב הבית ופתרונות אסתטיים.

קרא עוד
כל המידע על קרניזים דקורטיביים - המדריך להקנת קרניז לקיר

כל המידע על קרניזים דקורטיביים - המדריך להקנת קרניז לקיר

במאמר יוסבר מהו קרניז לקיר, מתי מומלץ להתקין אותו, ואילו סוגי קרניזים דקורטיביים קקיימים כיום בשוק.

קרא עוד