36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

כל המידע על אסלה תלויה

במאמר יוסבר מהי אסלה תלויה, מהם היתרונות שלה על פני אסלה רגילה, וכיצד מבוצעת התקנה של אסלה תלויה.

כל המידע על אסלה תלויה

המתקן הבסיסי, ההכרחי והמובן מאליו ביותר בכל חדר שירותים הוא האסלה. אנו רגילים כל כך למראה הסטנדרטי של אסלה שניצבת על הרצפה, מעליה מיכל הדחה והיא מחוברת לקיר בצינורות, עד כי לעתים קרובות איננו מבחינים עוד עד כמה מכוער המבנה הזה ועד כמה הוא מכער את סביבתו. לפני שמעצבים דירה חדשה, או כאשר מבצעים שיפוץ, כדאי להקדיש מחשבה גם לנושא הזה ולפתרון הפשוט והאלגנטי לבעיה – אסלה תלויה מעוצבת.

יתרונותיהן של אסלות תלויות

התקנת אסלה תלויה בחדר השירותים פותרת בבת אחת כמה בעיות:

מבחינה אסתטית, אסלה תלויה עדיפה לאין ערוך על אסלה רגילה שניצבת על הרצפה. היא מחוברת לקיר בברגים נסתרים, כך שאין רואים כלל את הברגים החלודים האופייניים כל כך לאסלות הישנות; מיכל ההדחה שלה הוא כמעט תמיד נסתר, בין אם הוא שקוע לחלוטין בקיר ובין אם הוא בולט ממנו; הצינורות כולם נסתרים – גם צינור הכניסה למים וגם צינור הביוב העבה והגס; וכמובן, אסלה תלויה היא אביזר מודרני שמעוצב בצורה מודרנית. קיימים בשוק דגמים יפהפיים של אסלות תלויות – קצרים, ארוכים, רבועים, מעוגלים – כולם מעוצבים להפליא ומהנים את העין (שאלו אינסטלטורים או חנויות לממכר כלים סניטריים על אסלה מסוג זה, שידגימו לכם במה מדובר).

מבחינת ההיגיינה, אסלה תלויה מספקת פתרון מצוין לאחת הבעיות הקשות של חדרי שירותים – הקושי לנקות סביב האסלה ותחתיה. האסלה הסטנדרטית מציבה בעיות קשות רבות במקום הרגיש הזה, שבו הניקיון צריך להיות ערך עליון: קשה מאוד, ולפעמים אפילו לא ניתן כלל, לנקות מאחוריה ובסביבתה; מיכל ההדחה המסורבל יוצר פינות רבות שקשה להגיע אליהן; הצינורות וחיבוריהם קשים מאוד לניקוי; והחיבור לרצפה באמצעות ברגים יוצר מוקדי לכלוך וחלודה בלתי נסבלים. התקנתה פותרת באחת את כל הבעיות האלה, וניקוי האסלה, סביבתה והרצפה שתחתיה הופך להיות משחק ילדים ממש.

התקנת אסלה תלויה

הרעיון של התקנת אסלה תלויה נראה תמוה בעיני אנשים רבים – הרי האסלה היא חפץ כבד שנועד לשאת משקל כבד עוד יותר, איך ניתן בכלל להעלות על הדעת שהמתקן הזה לא יעמוד על רצפה יציבה אלא יהיה תלוי על הקיר? האם לא יקרוס? האם ההרגשה לא תהיה נעימה? ומיכל הדחה נסתר – האם אין בעיה בטיפול בו ובתחזוקתו? האם אין סכנה של נזילת מים שלא תתגלה בזמן? החששות מובנים, אך העובדות הפשוטות מוכיחות כי התקנת אסלה תלויה איננה יותר בעייתית או מסובכת מהתקנת כלים סניטריים אחרים.

כל בורג פשוט שאנו מבריגים לקיר מסוגל לשאת משקל של עשרות רבות (ואפילו מאות) קילוגרמים. הברגים המיוחדים שעליהם מותקנת האסלה נועדו לשאת משקל גדול מאוד ואין שום חשש ליציבות המתקן או להתמוטטות הקיר. ברור, כי הקיר חייב להיות חזק דיו – אך כל קיר, למעט קיר גבס, חזק די והותר לשם כך. ומיכל ההדחה הנסתר – זה מכשיר משובח ואמין שנבנה במיוחד למטרה זו ומתוכנן לפעול ללא תקלות וללא תחזוקה במשך שנים רבות.

האם ניתן להתקין אסלה תלויה לבד?

בדרך כלל, לא. התקנת אסלה תלויה היא עניין לבעל מקצוע שמבין היטב כיצד לעגן את ווי התלייה המיוחדים בקיר, כיצד להשקיע בקיר את מיכל ההדחה וכיצד לבצע את כל החיבורים בצורה נכונה, אמינה ואסתטית. התקנת אסלה תלויה נעשית בדרך כלל יחד עם עבודת חיפוי בקרמיקה כחלק מבנייה או שיפוץ של חדר השירותים, וזה עניין לבעלי מקצוע מומחים. אינסטלטור מקצועי יוכל להעריך האם חדר השירותים בדירתכם מתאים להתקנה זו ואיזה פעולות הכנה דרושות לכך; ואם איננו מסוגל לבצע את העבודה בעצמו, יוכל מן הסתם להמליץ על בעל מקצוע אחר שמומחה בכך.

36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

צילום של מקלחת משופצת עם אסלה תלויה מודרנית

כתבות ומאמרים

מהי העבודה המקדימה הנדרשת מאינסטלטור טרם התקנת אביזרי אינסטלציה באמבטיה?

מהי העבודה המקדימה הנדרשת מאינסטלטור טרם התקנת אביזרי אינסטלציה באמבטיה?

במאמר יוסבר מהי העבודה המקדימה, שעל אינסטלטור לבצע לפני התקנת אביזרי אינסטלציה באמבטיה, ואילו אביזרי אינסטלציה קימים.

קרא עוד
איך מתבצעת החלפת כיור מטבח? מדריך התקנת כיור עילית

איך מתבצעת החלפת כיור מטבח? מדריך התקנת כיור עילית

במאמר יוסברו מהם שיטות התקנת כיור מטבח וכיצד נבצע החלפת כיור המותקן בהתקנה עילית

קרא עוד
מדריך עשה זאת בעצמך - התקנת ברז מסוג

מדריך עשה זאת בעצמך - התקנת ברז מסוג "פרח"

במאמר יוסברו השלבים להחלפה או התקנת ברז פרח בשיטת עשה זאת בעצמך וללא עזרת אינסטלטור

קרא עוד