36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

איך מתבצעת החלפת כיור מטבח? מדריך התקנת כיור עילית

במאמר יוסברו מהם שיטות התקנת כיור מטבח וכיצד נבצע החלפת כיור המותקן בהתקנה עילית

מהי שיטת התקנת כיור המטבח

כיור מטבח או כיור אמבטיה הם אזורים פעילים מאד בבית. כיור מטבח משמש אותנו כמעט בכל שעות היום, והוא אמור להיות עמיד מאד מול פגעי כלים שנערמים בו וכדו'. למרות זאת לעיתים מתגלות בעיות כמו סדקים העלולים להביא לנזילות מים מתחת לכיור. במקרה של החלפת כיור במטבח יש לברר קודם מה סוג ההתקנה, קיימות מספר שיטות התקנה:

התקנה שטוחה – הכיור נמצא בגובה משטח השיש או טיפה נמוך ממנו, התקנה זו הכי פופלארית והכי נוחה מבחינת גריפת המים והלכלוך מהשיש לכיור. במקרים של התקנה שטוחה החלפת כיור מסובכת ומחייבת העזרות בבעל מקצוע מתאים מאחר יש לבצע חיתוכים בשיש על מנת להתאים את הכיור החדש

התקנת כיור עילית – הכיור יושב על השיש וישנו רווח המפריד בין הכיור לשיש, נוצרת מן מדרגה בשיש שמפריעה מבחינת גריפת המים והלכלוך מהשיש לכיור.

התקנה תחתית – הכיור מודבק לשיש בחלקו התחתון, צורת התקנה שהיתה נפוצה בעבר ופתרה את בעיות גריפת המים והלכלוך של התקנה עליונה.

כיורי המטבח הקיימים כיום בשוק מתחלקים לכיורים עיליים ולכיורים בעלי התקנה תחתית. במאמר זה נטפל בנושא החלפת כיור מטבח שנדרשת לו התקנה עילית שהיא קלה יותר מהתחתית .

שלבי פירוק הכיור הישן - החלפת כיור

1. נתקו את הסיפון על ידי סיבוב טבעות ההידוק וניתוק הסיפון מהצינורות.

2. שחררו את הצינור המחבר בין הכיור אל הסיפון. הצינור מחובר על ידי בורג, שהגישה אליו היא דרך פתח הניקוז של הכיור (אם יש מסננת צריך להרים אותה ולשחרר את הבורג).

3. כעת אמור להשתחרר צינור הגביע (יש לשים לב לא לאבד את האטם).

4. עברו בעזרת סכין יפנית מסביב לכיור וחיתכו את הסיליקון, כדי לשחרר את הכיור מהשיש.

שלבי התקנת הכיור החדש

1. הכניסו את הכיור החדש למקום שבו היה הכיור הישן.

2. כעת חברו את הצינורות בסדר הפוך לסדר בו פירקתם אותם. שימו לב לעובדה שהאטמים של הצנרת הם קוניים ויש להרכיב אותם באופן הנכון (כפי שראיתם במהלך הפירוק).

3. לאחר שחיברתם היטב את הצינורות, מירחו סיליקון באזור שבין הכיור החדש לשיש עד למצב שכל היקף הכיור אטום לחלוטין בעזרת הסיליקון.

4. שמרו מספר שעות שאזור האיטום כולו יהיה יבש, ולא יבוא במגע עם נוזל כלשהוא.

טיפים חשובים

במידה ויש ברשותכם כיור מטבח עילי חשוב כמובן להחליף לכיור מטבח בעל התקנה עילית ולא התקנה תחתית, שהיא מסובכת יותר, ולרוב נדרש לה בעל מקצוע.

- מאחר ואתם מבצעים רק החלפת כיור מטבח ולא שינוי של חיתוכי השיש וכו', הרי שיש להקפיד לרכוש כיור מטבח בגודל התואם את כיור המטבח ששימש אתכם עד כה. זה חשוב מאד, כיוון שאחרת לא תוכלו לבצע החלפת כיור לחדש.

- בכל שלב של ההתקנה, ובעיקר לפניה, רצוי תמיד להיוועץ עם איש מקצוע או אינסטלטור, וכן לקרוא מעט בנושא (בפורומים באינטרנט, במגזינים וכדו'), בכדי לא לבצע טעויות מיותרות.

- שמרו על כללי בטיחות בעבודה: מומלץ לבצע פעולה של החלפת כיור מטבח ישן והתקנת כיור חדש, כאשר שאר בני המשפחה מרוחקים מאזור הפעילות כדי להימנע מפגיעה בהם. בעת פירוק כיור מטבח ישן כדאי להיעזר באדם בוגר נוסף שיסייע לכם להרים את הכיור ולהניחו בצד. כנ"ל לגבי הכיור החדש, רצוי שתרימו אותו בסיוע אדם נוסף ותניחו אותו במקום בו היה הכיור הקודם.

36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

כיור מטבח בהתקנה עילית

כיור מטבח בהתקנה שטוחה

כתבות ומאמרים

מהי העבודה המקדימה הנדרשת מאינסטלטור טרם התקנת אביזרי אינסטלציה באמבטיה?

מהי העבודה המקדימה הנדרשת מאינסטלטור טרם התקנת אביזרי אינסטלציה באמבטיה?

במאמר יוסבר מהי העבודה המקדימה, שעל אינסטלטור לבצע לפני התקנת אביזרי אינסטלציה באמבטיה, ואילו אביזרי אינסטלציה קימים.

קרא עוד
כל המידע על אסלה תלויה

כל המידע על אסלה תלויה

במאמר יוסבר מהי אסלה תלויה, מהם היתרונות שלה על פני אסלה רגילה, וכיצד מבוצעת התקנה של אסלה תלויה.

קרא עוד
מדריך עשה זאת בעצמך - התקנת ברז מסוג

מדריך עשה זאת בעצמך - התקנת ברז מסוג "פרח"

במאמר יוסברו השלבים להחלפה או התקנת ברז פרח בשיטת עשה זאת בעצמך וללא עזרת אינסטלטור

קרא עוד