7

ספקי שירות בתחום סוככים

תחזוקת סוככים

במאמר יוסבר על תחזוקת סוככים: על מה יש להקפיד לפני ההתקנה, בעת ההתקנה ולאחריה כדי לשמור על הסוכך לאורך זמן.

תחזוקת סוככים

סוככים (מכל הסוגים) כמעט שאינם דורשים תחזוקה שוטפת. רוב הסוככים מיוצרים מחומרים משובחים שנועדו לעמוד בתנאים קשים במשך שנים רבות, ואם רק הותקנו כהלכה ישרתו אותנו נאמנה. מכל מקום, אנו יכולים לשמור על אריכות ימיהם של סוככים באמצעות כמה פעולות פשוטות.

הגדרת צרכים ושימושים

לפני הרכישה, חשוב מאוד להגדיר נכונה את הצרכים והציפיות ולהבין את תנאי מזג האוויר והסביבה ואת דפוסי השימוש הצפויים של הסוכך. כך יוכל המשווק או המתקין לבחור עבורנו את סוג הסוכך ואת החומרים שמתאימים לנו ביותר. לדוגמה, אם נושבות במקום רוחות עזות, ייתכן כי סוכך זרועות יתערער ויתבלה מהר מאוד וכדאי להתקין דווקא סוכך מסילות יציב יותר; אם הסוכך יותקן במקום עתיר אבק, כדאי לשקול התקנה של סוכך קסטה ולא סוכך "פתוח" רגיל; אם הסוכך יהיה חשוף להפרשות ציפורים רבות, יכול להיות שיהיה כדאי לבחור בד מחומר מסויים ולא אחר; וכן הלאה.

מחיר

כמובן, סוכך משובח יותר אומנם יעלה יותר, אך יהיה אמין יותר לאורך זמן רב יותר. כמו ברכישות רבות אחרות, מוצר זול עלול לעלות בסופו של דבר ביוקר. כדאי לברר היטב את הפרשי המחירים בין הסוככים ואת משמעותם, ובעיקר לזכור – מתקינים סוכך כדי ליהנות ממנו שנים רבות, לא כדי לטפל בו ולתקן אותו!

התקנה

בזמן ההתקנה, אומנם בדרך כלל לא נתקין סוכך בעצמנו, אך אין פירוש הדבר שאיננו צריכים להיות מעורבים בתהליך ההתקנה. כדאי לבדוק את הוראות ההתקנה ולוודא כי המתקין עושה מלאכתו נאמנה וללא שום "קיצורי דרך", ולא להתבייש להעיר לו ולדרוש הסבר במקרה שאנו מזהים חריגה. יש לוודא כי כל הגימורים הקטנים בוצעו כהלכה, וכי הסוכך פועל בצורה שהובטחה. יש לנסות פתיחה וסגירה כמה פעמים ולוודא שהכל תקין.

תחזוקה שוטפת

לאחר ההתקנה, כדאי מאוד לבצע כמה פעולות, בדיקות תקופתיות וטיפולים פשוטים כדי להאריך את חיי הסוכך:

  • כאשר הסוכך איננו בשימוש, לגלול אותו. קרינת השמש וחילופי החום, הקור והרטיבות מקצרים את חייו של כל חומר, ויהיה המשובח ביותר.
  • לפני גלילת הסוכך, לוודא כי הבד נקי מלכלוך גס (עלים, ענפים, איצטרובלים וכדומה).
  • לנקות הפרשות של ציפורים מוקדם ככל האפשר – לשלשת הציפורים חומצית מאוד ופוגעת בבד ובמתכת.
  • אם הסוכך רטוב, להמתין לייבושו לפני הגלילה. אם כבר נגלל סוכך רטוב, לפתוח אותו לשם ייבוש בהזדמנות הראשונה.
  • אם צפויות רוחות חזקות, לגלול את הסוכך מבעוד מועד.
  • אם הופיע קרע בבד, אפילו קטן, כדאי לתקנו מייד – קרע קטן הופך לקרע גדול מהר מאוד.
  • אם נראה סדק כלשהו או יש חשש להתערערות כלשהי בכל חלק של המנגנון, יש להזמין שירות ללא שהיות ולהימנע משימוש בסוכך עד לתיקונו.
  • אם מנקים סוכך באמצעות שטיפה במים, יש להימנע ככל האפשר מהרטבת המנגנונים החשמליים והמכניים.
  • כדאי לוודא מעת לעת כי שיחים ועצים אינם "מתקרבים" לסוכך קירבה מסוכנת: ענפים שגדלו עלולים לחורר את הבד בזמן רוח או בזמן פתיחה או סגירה, עלים עלולים להיכנס למסילות ולהפריע לתנועה בהן, וכן הלאה.
  • כדאי לחנך ילדים כיצד לא לפגוע בסוכך – למשל, לא להשליך עליו חפצים, לא להיתקל בסוככי צד, וכדומה.
  • כדאי לקרוא את הוראות התחזוקה המופיעות על הסוכך, ולא להתעלם מהן. תחזוקת סוככים לאורך זמן, טיפולים תקופתיים ובדיקות תקופתיות (גם אם הם כרוכים בתשלום) - יאריכו את חיי הסוכך, ויחסכו לנו כסף רב בעתיד.

7

ספקי שירות בתחום סוככים

מצא בעל מקצוע

מתקיני סוככים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

פתרונות הצללה לאירועים

פתרונות הצללה לאירועים

במאמר יוסבר על התפתחות מוצרי ההצללה לאורך השונים, ומהי חשיבותם כשעורכים אירועים בחיק הטבע ובמקומות פתוחים.

קרא עוד