12

ספקי שירות בתחום סורגים

סורגים לבית

במאמר יוסבר על החשיבות של התקנת סורגים לבית, וכן יפורטו סוגי הסורגים הנפוצים כיום להתקנה, יתרונותיהם וחסרונותיהם.

סורגים לבית

המציאות הלא פשוטה שאנו חיים בה כיום, גורמת לכך שיותר ויותר ישראלים בוחרים לשמור על הבטיחות של משפחתם ורכושם על ידי התקנה של כל מיני אמצעי מיגון בבית – דלתות פלדה אימתניות, סורגים בחלונות, ולעיתים אף מערכת אזעקה. מכל העזרים הללו, סורגים הם יוצאי דופן בכך שהם שומרים על בטיחות הדיירים לא רק מפני הסכנות שבחוץ, אלא גם מתוך הבית עצמו. בייחוד במשפחות עם ילדים חשוב מאוד להתקין סורגים, על מנת למנוע מהילדים ליפול או לקפוץ מהחלון.

יתרונות וחסרונות

בסך הכל התקנת סורגים על חלונות ביתכם זהו צעד שיעילותו רבה, ומחירו נמוך בהרבה מאמצעי הגנה אחרים כמו מערכות אזעקה, ובזכותו תוכלו לחזור לישון בראש שקט.

בעוד שאת היתרונות ציינו כבר בפתיחה של הכתבה, להתקנת סורגים בישראל יש למרבה הצער גם כמה חסרונות.
1. אמנם בחירה של סורגים מיוחדים ודוקרטיביים יכולה אפילו לתרום למראה החיצוני של ביתכם, אבל מי שאין לו כסף להשקיע במותרות שכאלה, עלול להיוותר עם סורגים, שלמרות יתרונותיהם הבטיחותיים הבלתי מבוטלים, משווים לבית מראה מעט "כלאי". הדרך הפשוטה ביותר להתמודד עם כך היא על ידי צביעת הסורגים בצבעים נעימים לעין, והצבת פרחים וחפצי נוי על אדני החלונות.
2. חיסרון נוסף ומשמעותי יותר של סורגים, הוא שהתקן לסורגים בישראל אינו מחייב וקיים בגדר המלצה בלבד. פירוש הדבר הוא שכל אדם עם מלחם יכול להתיימר להיות מתקין סורגים, ומסוג האנשים הזה חשוב להיזהר, אם אתם רוצים סורגים בטוחים שיעשו את עבודתם כראוי.
הדרך הטובה ביותר להימנע מצרות כאלה היא פשוט להכיר את התקן, ולבחור את בעל המקצוע שלכם על פיו – שימו לב לפרמטרים כגון: האם הסורגים הם בעלי מרווחים קטנים מספיק, על מנת למנוע מצב שבו ילד יתקע בהם את הראש? האם החומר שממנו הסורגים עשויים הוא איכותי ומגולוון (עמיד בפני חלודה)? האם מסגרת הסורגים היא בעובי של לפחות 2.5 סנטימטרים? האם הריתוכים
של הסורגים הם רשלניים ומועדים לפציעות? בנוסף לכך, מומלץ להתייעץ עם חברים ושכנים בעלי נסיון בתחום התקנת סורגים, ואולי למצוא בדרך זו בעל מקצוע איכותי.

סוגי סורגים

עכשיו כשהשתכנעתם להתקין סורגים בביתכם, אתם ודאי תוהים – איזה סוג הוא המתאים לי ביותר? קיימים כיום סורגים בשלל עיצובים ומחומרים שונים, אשר עלולים לבלבל את הקונה הבלתי מנוסה. סורגים נחלקים כיום לשני סוגים עיקריים: סורגים קבועים וסורגים נפתחים.

סורגים קבועים

מדובר בסוג הסורגים הקלאסי והמוכר לכולנו – מרגע שמתקינים אותם על החלון הם יושבים שם לנצח ותומכים באדניות פרחים חינניות. סורגים קבועים באים במגוון עיצובים וצורות, כאשר העיקריות שבהן הן סורגים ישרים, סורגי חצי-חבית או סורגים עם בטן. הסוג המועדף על רוב הישראלים הוא "עם בטן" או חצי-חבית, מפני שהם מקומרים כלפי חוץ, ובעצם כך מאפשרים לשבת או להניח חפצים על אדן החלון.

סורגים נפתחים

זהו סוג חדש יותר של סורגים, אשר יתרונו הגדול הוא בכך שניתן לפתוח ולסגור אותו במקרה הצורך, ואין הכרח להביט על העולם דרך סורגים באופן קבוע. עם זאת, סורגים נפתחים עלולים להיות מסוכנים כאשר יש ילדים בבית, מפני שמספיק רגע אחד של חוסר השגחה, כדי שילד יטפס על חלון עם סורג פתוח ויפול החוצה.

כאמור, את העיצוב והצבע של הסורגים ניתן לבחור באופן מותאם, ואף להזמין סורגים בעיצוב אישי ממסגריות המתמחות בכך. עם זאת, חשוב לדעת שהשקעה בעיצוב של הסורגים תבוא לידי ביטוי גם במחירם.

12

ספקי שירות בתחום סורגים

מצא בעל מקצוע

מתקיני סורגים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מה ההבדל בין התקנת סורגים חיצונית במרפסת לבין התקנת סורגים פנימית?

מה ההבדל בין התקנת סורגים חיצונית במרפסת לבין התקנת סורגים פנימית?

במאמר יוסבר על צורות מיגון למרפסות - התקנת סורגים חיצונית והתקנת סורגים פנימית. מה מאפיין כל שיטה ומה ההבדלים ביניהן.

קרא עוד
מהם סורגים מעוצבים?

מהם סורגים מעוצבים?

במאמר יוסבר אילו סוגי סורגים מקובלים היום לשימוש בשוק, ומה ההבדל בין סורגים שהם פשוטים כביכול לסורגים מעוצבים.

קרא עוד