26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

מיהו חשמלאי

במאמר יוסבר באילו מקרים עלינו לקרוא לשירותיו של חשמלאי מוסמך, ומהם הדרכים לוודא שהחשמלאי שהזמנו הוא אכן מוסמך.

מיהו חשמלאי

חשמלאים הם נותני שירות "פופולריים" מאוד – כלומר, נקראים פעמים רבות לשם מתן שירות; ולא זו בלבד, אלא שקריאות להזמנת חשמלאים הן כמעט תמיד קריאות דחופות – הבית המודרני תלוי לחלוטין באספקת חשמל סדירה ורצופה, ואין כלל לתאר את החיים בלעדיה. כולנו מכירים מה קורה במקרה של בעיית חשמל: דוד חימום ש"מקפיץ את הפיוז", מכונת כביסה שנתקעת באמצע התהליך, מקרר שהמזון שבו עלול להתקלקל, מחשב שבלעדיו אי אפשר לעבוד, תאורה שבלעדיה אי אפשר להסתדר, חימום הבית או קירורו, תנור אפייה ומכשירים אחרים להכנת מזון – כל אלה עלולים להיות משותקים כליל עקב בעיית חשמל עד לבואו של חשמלאי שיפתור אותה.

רישיון עיסוק בחשמלאות

חשמלאי מוסמך הוא מי שברשותו רשיון ממשלתי המסמיך אותו לעסוק בחשמלאות. כל מי שמזמין חשמלאי חייב לדעת, כי ישנן כמה דרגות של רשיונות לעיסוק בחשמלאות, וכי לא כל בעל רשיון מורשה לבצע כל פעולה! מי שנושא רשיון "חשמלאי-עוזר" חייב לעבוד בפיקוחו הישיר של חשמלאי מוסמך; מי שמחזיק ברשיון "חשמלאי מעשי" מוגבל לסוגים מסויימים של עבודות חשמל וחייב גם הוא לעבוד תחת פיקוחו של חשמלאי מוסמך; ורק מי שברשותו רשיון "חשמלאי מוסמך" או "חשמלאי ראשי" רשאי לעבוד ללא פיקוח נוסף ולבצע את כל הסוגים של עבודות החשמל הדירתיות.

עוד חשוב לדעת, כי חשמלאי אמנם "מבין" במכשירי חשמל, אך אם הבעיה החשמלית בדירה או בבית נובעת מתקלה במכשיר חשמלי מסויים (מקרר, מכונת כביסה, תנור אפייה, מזגן וכו'), רק טכנאי מורשה של החברה שמספקת שירות לאותו מכשיר רשאי לטפל בו ולתקנו. אגב, טכנאי כזה חייב להיות בעל רשיון שנקרא "חשמלאי-שירות" ושמתיר במפורש טיפול במכשיר האמור. חשמלאי איננו טכנאי!

תפקידיו של חשמלאי מוסמך

בעיות חשמל בבית המגורים או בדירת המגורים אינן רק בעיות דחופות מן הסוגים שתוארו לעיל. חשמלאים נקראים לעתים קרובות לשם חיזוק, או הגדלה, של עוצמת הזרם האפשרית בדירה, כאשר בדרך כלל מדובר בדירות ישנות. שפע מכשירי החשמל המודרניים, שרבים מהם פועלים בו-זמנית, מחייב אספקת חשמל מוגברת, והדבר נעשה בדרך כלל באמצעות הוספת "פאזה". בדירות ישנות מאוד מתעורר לעתים הצורך להחליף גם את החוטים הטמונים בקירות, ואולי אף את לוח החשמל הראשי כולו, משום שאלו לא יועדו להעברת זרמים כה חזקים. זו כמובן עבודה שרק חשמלאי מוסמך רשאי לבצע.

חשמלאים נקראים לעתים קרובות גם לבצע שינויים ושיפורים – העברת נקודות חשמל ממקום למקום, הוספת נקודות חשמל חדשות, שינוי שקעים ומתגים לדגמים חדישים, העברה של קווים חדשים עבור מזגנים או מתקנים אחרים, התקנה של מפסק מגן נגד התחשמלות, וכיוצא באלו פעולות. שיפוצים בבית או בדירה מלווים כמעט תמיד בעבודות חשמל שחייבות להתבצע רק על-ידי חשמלאי מוסמך.

איתור חשמלאי מקצועי ואמין

כיצד מוצאים חשמלאי טוב ואמין שעליו ניתן לסמוך? התשובה המודרנית, כמו בתחומים רבים אחרים, היא: באינטרנט. אתרי שירות שממליצים על בעלי מקצוע הם דרך מצוינת להשיג חשמלאים מומחים ואמינים לפי איזור המגורים (לדוגמא: חשמלאי במרכז, חשמלאי בשרון, חשמלאי בקריות, חשמלאי בבת ים, חשמלאי במודיעין, חשמלאים בצפון, חשמלאים בדרום וכיו"ב). בכל איזור ניתן למצוא את בעלי המקצוע המעולים ביותר והזמינים ביותר שעברו "סינון" על-ידי הגולשים וזכו להמלצות חמות. אין חכם כבעל ניסיון, ואם חשמלאי זוכה להמלצות הגולשים המשמעות היא ברורה – זה בעל מקצוע טוב ואמין שפתר בעיות חשמל אצל לקוחות רבים ולכן זכה להמלצתם, ולכן כדאי גם לנו להיעזר בשירותיו.

26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

מצא בעל מקצוע

חשמלאים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כל המידע על תכנון חשמל נכון ותאורה לבית

כל המידע על תכנון חשמל נכון ותאורה לבית

המאמר נכתב על מנת לתת מושג מה עליכם לעשות וכיצד לנהוג כדי לבצע תכנון חשמל נכון לבית שלכם, לבחירת תאורה לפנים ולחוץ וכדי שתכירו כמה שיותר מונחים ומושגים בתחומים אלו.

קרא עוד
כל הטיפים החשובים לתקלות חשמל בחורף

כל הטיפים החשובים לתקלות חשמל בחורף

בחורף אנו תלויים יותר במכשירי החשמל ולכן רצוי מאוד שהם יתפקדו באופן חלק וללא תקלות חשמל. מאמר זה יסביר כיצד ניתן להכין את הבית לקראת העונה הקרה, וייתן טיפים לבטיחות חשמל בחורף.

קרא עוד
לא זול, אבל מציל חיים – מחירי עבודות חשמל

לא זול, אבל מציל חיים – מחירי עבודות חשמל

לשאלה כמה עולה עבודת חשמל אין תשובה אחת. כבר כתבנו שיש מגוון עבודות מעלות ביקור חשמלאי ועד תיקון, התקנה או החלפה, ולכן טווח העלויות הוא עצום, במאמר הבא נענה על כל השאלות של מחירי עבודות חשמל.

קרא עוד
כיצד נמנע קצר חשמל בבית ומה דרכי הטיפול בקצר חשמלי?

כיצד נמנע קצר חשמל בבית ומה דרכי הטיפול בקצר חשמלי?

במאמר יוסבר מהו קצר חשמלי ומה הדברים שאשפר לעשות לבד לפני הזמנת חשמלאי

קרא עוד
איך תאורה נכונה במטבח יכולה לשדרג אותו?

איך תאורה נכונה במטבח יכולה לשדרג אותו?

במאמר יוסבר על מרכזיותו של חלל המטבח בתוך הבית, מדוע חשוב לתכנן בו תאורה נכונה, ואיך תאורה נכונה יכולה לשדרג אותו.

קרא עוד
כיצד משתלבות עבודות חשמלאים ברמה הביתית או העיסקית?

כיצד משתלבות עבודות חשמלאים ברמה הביתית או העיסקית?

במאמר יוסבר מהי החשיבות של אספקת חשמל סדירה ורציפה וכיצד משתלבות עבודות חשמלאים ברמה הביתית או העיסקית

קרא עוד