26

ספקי שירות בתחום גדרות

5 שלבים לתכנון גדר ביתית

במאמר יוסבר מה עלינו לבדוק, ובאילו גורמים יש להתחשב לפני בניית גדר לבית.

5 שלבים לתכנון גדר ביתית

גדרות ממלאות תפקיד חשוב באסתטיקה של בתים ושל מבנים – הן חיצוניות ובולטות ומהוות "כרטיס ביקור" ראשוני ואסתטי של הבניין. גם בית יפה ומטופח עלול להיראות מוזנח ומלוכלך אם הגדר המקיפה אותו מכוערת, חלודה, פרוצה או שבורה. במונחים של תשומות בנייה, גדרות אינן מרכיב יקר בבניין ולכן כדאי להשקיע מעט בהתקנת גדרות יפות ואיכותיות שיוסיפו חן לבית ויעלו את ערכו.

שלבים לתכנון גדר יעילה

הגדרת מטרות

כמו בתחומים רבים אחרים, לפני הקמת גדר יש להגדיר את מטרותיה: האם זו גדר שנועדה להגן מפני פורצים, האם זו גדר שמיועדת למניעת כניסתם (או יציאתם) של ילדים ובעלי חיים, האם זו גדר שמיועדת למניעת סחף אדמה, או האם זו גדר דקורטיבית בלבד שמיועדת לסמן ולקשט את גבולות הנחלה. הגדרה נכונה של המטרות והציפיות תעזור לאדריכל לתכנן את סוג הגדר ואת התשתית הקרקעית הדרושה לה, או תסייע למתקין הגדרות להמליץ על הגדר המתאימה ביותר לצרכינו.

המלצות על בעל מקצוע

אם בונים גדר כחלק מבניית הבית, מן הסתם ייעשה הדבר על-ידי הקבלן הבונה כחלק מתהליך הבנייה. אם אנו מוסיפים גדר או מחליפים אותה, כדאי להתקשר עם חברה אמינה וידועה שתעשה זאת. כרגיל, הדרך הטובה ביותר לזהות חברה טובה שמספקת ומתקינה מוצרים איכותיים באחריות היא ההמלצה, וכאן התהליך הוא פשוט למדי: גדרות אינן מוסתרות – הן בולטות מאוד בשטח; קל מאוד לבחור סוג גדר שמוצא חן בעינינו ונראה מתאים למטרותינו, לבדוק מקרוב את מצבה ואת איכות התקנתה, ולהתעניין אצל בעלי הבית מי ייצר והתקין אותה ובאיזה מחיר. חשוב לברר מתי הותקנה הגדר כדי להעריך נכונה את איכותה ואת עמידותה בתנאי מזג האוויר: לדוגמה, קל להתרשם לטובה מגדר ברזל חדשה, אך חשוב יותר לבדוק גדר ברזל בת כמה שנים ולוודא שאיננה חלודה; חשוב להבין כיצד נראית גדר פלסטיק אחרי כמה שנים של קרינת השמש; וכן הלאה.

באתרי אינטרנט ניתן למצוא רשימות של מתקיני גדרות, עם המלצות גולשים לחיוב או לשלילה, וכדאי להתייחס אליהן. כדאי לקבל הצעות מחיר מכמה בעלי מקצוע שמתמחים בבניית גדרות, ולהשוות ביניהן, אך לשים לב בעיקר להבדלים באיכות החומרים וההתקנה ופחות להבדלים במחיר. גדר נועדה לשרת אותנו שנים ארוכות, וחיסכון כספי בעת ההתקנה עלול להוביל להוצאות תחזוקה גדולות כעבור כמה שנים.

התאמת הגדר לתשתית הקיימת

בעת בניית גדר או התקנתה כדאי לשים לב האם התשתית הקרקעית מתאימה לסוג הגדר: גדר אבן או בלוקים כבדה זקוקה לתשתית יצוקה ויציבה, אחרת יופיעו סדקים ותיפגם יציבותה של הגדר. חשוב מאוד לשים לב לנושא הניקוז בעת בניית הגדר, שכן מים שאינם מנוקזים כהלכה יערערו את תשתית הגדר ועלולים להביא להתמוטטותה תוך שנים מעטות.

הקפדה על יציבות ועיגון הגדר

בעת התקנתה של גדר קלה, אם ישירות על הקרקע או (כפי שהדבר נעשה בדרך כלל) כחלק עליון של גדר בנויה, חשוב לשים לב לנושא העיגון ולחומרים המשמשים לעיגון. הגדר חייבת להיות מעוגנת היטב ולהיות יציבה לחלוטין – לא להתבייש, צריך לנסות לטלטל אותה בחוזקה ולראות כיצד היא מגיבה. חשוב לוודא כי נעשה שימוש בחומרים שאינם מחלידים – גדר אלומיניום או גדר פלסטיק לא תחליד, אך אם החיבורים או הברגים שלה עשויים ברזל יופיעו תוך זמן קצר כתמי חלודה מכוערים סביבם, ולאחר כמה שנים תתערער יציבותה של הגדר.

בחינת התחזוקה הנדרשת

כדאי כמובן גם לברר היטב את נושא התחזוקה: האם ומתי יש צורך לצבוע את הגדר, לטפל בעץ, להחליף אטמי גומי וכיוצא באילו פעולות תחזוקה. גדר מתוחזקת כהלכה תחזיק מעמד שנים רבות יותר, תשמור על יופיה ותוסיף חן וכבוד לבית כולו.

26

ספקי שירות בתחום גדרות

מצא בעל מקצוע

מתקיני גדרות מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

בחירה ובניית גדרות לגינה

בחירה ובניית גדרות לגינה

במאמר יוסבר מהי החשיבות של בניית גדר עבור בית צמוד קרקע, אילו סוגי גדרות קיימים היום בשוק ומהם ההבדלים ביניהם.

קרא עוד