13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

אלומיניום ושימושים שונים לו

במאמר יוסבר על חשיבות השימוש במוצרי אלומיניום שונים לבית, וכן ינתנו דוגמאות לשימושיהם השונים (חלונות, תריסים וכדו').

אלומיניום ושימושים שונים לו

אלומיניום ומוצריו הפכו להיות מרכיב מרכזי בדירה המודרנית, וכל בנייה של דירה חדשה או שיפוץ של דירה ישנה עושים שימוש רב במוצרי אלומיניום שונים. חלונות, דלתות, תריסים, חלונות ראווה, פרגולות, סגירת מרפסות, בניית תוספות, הצללה, גידור, שערים, מחסומים, מקלחונים ואפילו רהיטים וגופי תאורה – כל אלה משתמשים באלומיניום כחומר גלם עיקרי ומרכזי. כדאי לדעת מי הם בעלי המקצוע המתמחים בכל נושא ולהשתמש בהם בתבונה.

השימושים השונים למוצרי אלומיניום

תריסים

תריסי גלילה מודרניים מכילים שלבי אלומיניום ולא פלסטיק – שלבי אלומיניום חזקים ועמידים הרבה יותר וגם מסופקים בשלל צבעים. אין שום סיבה להתקין בימינו תריסי גלילה מפלסטיק! מכלולים מודרניים של חלונות, תריסים ואולי גם של רשתות ומוצרי הצללה משווקים על-ידי החברות המובילות, וכדאי מאוד לבדוק את השילובים הללו לפני שמחליטים על סוג החלון או התריס. במכלול של תריס גלילה, כדאי לוודא עד כמה יבלוט "ארגז התריס" לתוך החדר – חלק זה מהווה פעמים רבות מפגע אסתטי של ממש ומכשול מהותי להתקנת וילונות.

סגירת מרפסות

קל לסגור מרפסת בעזרת תריסי אלומיניום או התקנת חלונות אלומיניום, ובעלי מקצוע עצמאיים רבים מציעים שירות זה. חשוב לבדוק כיצד מתייחס אותו בעל מקצוע לנושאים של איטום (מפני גשם ורוח), בידוד (מפני חום, קור ורעש), הצללה, נוחיות השימוש (פתיחה, סגירה, מעבר אור ואוויר) ואסתטיקה (צורה, צבע, גימור). כדאי מאוד לבדוק עבודות קודמות של אותו בעל מקצוע, להתרשם מהן ולא להתבייש לשאול את הלקוחות עד כמה הם מרוצים. בעל מקצוע שאיננו מסוגל או איננו מעוניין בבדיקה כזאת הוא בחזקת "חשוד".

פרגולות

בניגוד לפרגולות מעץ, פרגולות מאלומיניום עמידות לאורך שנים רבות ואינן מצריכות שום טיפול. ניתן גם לשלב בהן מוצרי הצללה משוכללים (ידניים או חשמליים), ובמקרה כזה כדאי להזמין ולרכוש את כל המכלולים כיחידה אחת מספק אחד.

חדרי שמש וחלונות ראווה

בעזרת פרופילי אלומיניום ייעודיים ומנגנונים מכניים משוכללים ניתן לסגור חללים ולבנות "חדרי שמש" או חללים סגורים שניתנים לפתיחה בהתאם לעונות השנה ולסוג השימוש המבוקש. רק חברות מעטות מציעות מנגנונים כאלה, שכולם מיובאים מחו"ל, ועבודות מסוג זה כדאי לבצע רק באמצעות חברה גדולה ואמינה. גם חלונות ראווה לעסקים ולחנויות כדאי להתקין רק באמצעות חברות שמתמחות בכך ולא באמצעות בעלי מקצוע קטנים, שכן בד"כ בעלי מקצוע קטנים לא מוסמכים לכך די הצורך, ועלולים לבצע עבודה מרושלת.

גדרות, שערים ומחסומים

מוצרי אלומיניום אלה שונים במהותם ממוצרי האלומיניום הביתיים, וכדאי להתקינם רק באמצעות חברות שמתמחות בכך. חברות כאלה אינן מתעסקות בדרך כלל בהתקנת מוצרים ביתיים כמו חלונות ודלתות, ולכן כדאי לחפשן תחת הקטגוריות של "גדרות", "שערים" או "מחסומים".

מקלחונים

מקלחונים מאלומיניום כדאי לרכוש אך ורק מספקים של מערכות כאלה, ולהשתדל ככל האפשר לרכוש מערכות מוכנות במידות סטנדרטיות – מערכות במידות לא סטנדרטיות יקרות יותר בצורה קיצונית ומועדות לבעיות בנושאי האטימה למים.

רהיטים וגופי תאורה

אין לחפש מוצרים כאלה תחת הקטגוריה של "אלומיניום", למרות שהם יכולים להיות עשויים (לפחות בחלקם) מאלומיניום. רהיטים קונים בחנות רהיטים, גופי תאורה בחנות למוצרי תאורה, וכן הלאה.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

במאמר הבא נלמד הכל על החלפת חלונות, למה זה כדאי ואיך עושים את זה נכון.

קרא עוד
עיצוב חלונות, בחירה של סוגי חלונות וזגוגיות לבית

עיצוב חלונות, בחירה של סוגי חלונות וזגוגיות לבית

המדריך לעיצוב חלונות

קרא עוד
המדריך המלא להתקנת חלונות

המדריך המלא להתקנת חלונות

במאמר יוצגו השיקולים העיקריים שיש לקחת בחשבון, כאשר מבצעים התקנת חלונות בבית.

קרא עוד
סוגי חלונות לבית

סוגי חלונות לבית

במאמר יתוארו כל סוגי החלונות הקיימים, התפקיד של כל סוג חלון וכיצד נבחר חלון מתאים לבית.

קרא עוד