13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

המדריך המלא להתקנת חלונות

במאמר יוצגו השיקולים העיקריים שיש לקחת בחשבון, כאשר מבצעים התקנת חלונות בבית.

המדריך המלא להתקנת חלונות

חשיבותם של חלונות לאיכות החיים בדירה אינה מוטלת בספק, והשאלה שעומדת בפני כל מי שרוכש דירה חדשה או משפץ את דירתו הישנה היא – מהו סוג החלונות שאותו כדאי להתקין בדירה. זו החלטה חשובה שתלווה את הדיירים בדירה במשך שנים רבות ותשפיע מאוד על איכות חייהם, ולכן כדאי לשקול אותה בזהירות תוך ראייה לטווח ארוך.

הגורמים העיקריים שיש להתחשב בהם בעת התקנת חלונות

האקלים

באיזורים הקרים נודעת חשיבות עליונה לאיטום כנגד חדירת רוח ולבידוד מפני קור, ולכן כדאי לבחור חלונות שאוטמים היטב ושמותקנת בהם זכוכית בידודית (דו-שכבתית). חלונות כיס בעייתיים מאוד מבחינה זו, חלונות הזזה מסוג "כנף על כנף" מספקים אטימה טובה למדי, חלונות ציר איכותיים וחלונות מסוג קיפ או דריי קיפ מספקים אטימה מושלמת. זכוכית בידודית מפחיתה בשיעור ניכר את הוצאות החימום בחורף והקירור בקיץ.

נוחיות הגישה והניקוי

חלונות נועדו לשימוש יום-יומי וזקוקים לניקוי לעתים תכופות, ופעמים רבות. המתכננים והמשפצים אינם מקדישים תשומת לב מספקת לנקודות אלה. חלונות שקשה להגיע אליהם, קשה להניע אותם ולפותחם וקשה לנקות אותם יגרמו עוגמת נפש רבה לדיירים. כדאי להקדיש תשומת לב לשאלה כיצד ניתן לנקות את צידם החיצוני של חלונות הזזה ושל חלונות קיפ – התשובה איננה תמיד פשוטה! פרופילים חדישים של חלונות הזזה מאפשרים את פתיחתם כמו חלונות ציר לצורכי ניקוי, וכדאי לשקול התקנה של חלונות דריי קיפ במקום חלונות קיפ לעניין זה.

בטיחות

חלונות הם דבר נפלא, אך בעלי השלכות בטיחותיות שיש להתייחס אליהן. הסכנה הבטיחותית העיקרית היא כמובן סכנת נפילה מקומה גבוהה, בעיקר אם יש ילדים קטנים בדירה. סורגים הם פתרון מקובל אך מכוער למדי, וניתן להתקין במקומם חלונות קיפ שנפתחים רק בחלקם העליון. ניתן גם לחלק את שטח החלון לשניים ולהתקין בחלק התחתון חלון קבוע שאיננו נפתח כלל.

ביטחון

חלונות אינם מיועדים למנוע פריצה, אך בקומות קרקע או בבתים צמודי קרקע כדאי להתקין חלונות שננעלים היטב ואינם "מזמינים" פריצה קלה. בחדרים מוגנים דירתיים (ממ"ד), תקן הבנייה הישראלי מחייב התקנה של חלון הדף – חלון חזק וקשיח שנאטם הרמטית ושמותקנת בו זכוכית משוריינת.

נוחיות השימוש

חלונות נועדו לשימוש נוח, ומעטים הדברים המתסכלים יותר מאשר חלון שקשה לגשת אליו, קשה לפתוח או לסגור אותו וקשה לווסת את זרימת האוויר ממנו. חלונות ציר שנפתחים פנימה לתוך חלל החדר עלולים לגזול שטח יקר שבו אי אפשר להציב ריהוט וגם להוות סכנה בטיחותית (פגיעה בראש, הפלת חפצים, קריעת וילונות וכו'). כדאי להקדיש מחשבה נוספת לנושא הנוחיות.

מערכות נלוות

חלונות מלווים תמיד במערכות נוספות – תריסים, מערכות הצללה, רשתות ווילונות. יש להקדיש מחשבה לשילוב נכון בין כל המערכות הללו כך שיתפקדו היטב ביחד. כדאי לשקול אופציות מתקדמות כגון רשתות נגללות שמובנות במסגרת החלון במקום רשתות חיצוניות על מסילות נפרדות, תריסי גלילה חשמליים במקום תריסים ידניים, חלונות עם מערכות הצללה מובנות בתוכם, פרופילים מתקדמים שמאפשרים כמה סוגי פתיחה, וכן הלאה. תכנון מראש וביצוע משולב יוזיל בסופו של דבר את העלות הכללית ויבטיח תוצאה הרמונית, איכותית ויעילה יותר.

אסתטיקה

חלונות הם פריט עיצובי ממדרגה ראשונה שמשפיע על עיצוב החלל כולו. חלונות גדולים תמיד יפים יותר מחלונות קטנים, אך השפעתם האקלימית על החדר גדולה יותר. בחלונות קטנים עדיף להשתמש בפרופילים דקים ככל האפשר, אולי מסוג "בלגי", כדי למנוע "עומס" ויזואלי של פסי מתכת. כדאי לשקול שימוש בפרופילים שצידם הפנימי מצופה עץ – הם ישוו לחלון מראה יוקרתי יותר וגם ימנעו את התופעה של רטיבות כתוצאה מהתעבות. חלונות אלומיניום מוצעים במבחר גדול של צבעים וטקסטורות שניתן לשלב בתבונה בעיצוב הכללי של החדר. אם מכלול החלון כולל ארגז תריס, כדאי לבדוק כיצד הוא משתלב בסביבה ועד כמה הוא בולט לתוך החדר.

מחיר

התקנת חלונות (בעיקר אם מדובר בחלונות משובחים) היא אינו עסק זול. אם המחיר מרתיע, כדאי לחלק את ההפרש במחירים במספר השנים הצפוי (30-20) ולהיווכח כי ההשקעה משתלמת וכדאית. חלונות איכותיים הם פתרון שעתיד לשמש אותנו שנים, לספק לנו שנים רבות של נוחיות והנאה.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

במאמר הבא נלמד הכל על החלפת חלונות, למה זה כדאי ואיך עושים את זה נכון.

קרא עוד
עיצוב חלונות, בחירה של סוגי חלונות וזגוגיות לבית

עיצוב חלונות, בחירה של סוגי חלונות וזגוגיות לבית

המדריך לעיצוב חלונות

קרא עוד
אלומיניום ושימושים שונים לו

אלומיניום ושימושים שונים לו

במאמר יוסבר על חשיבות השימוש במוצרי אלומיניום שונים לבית, וכן ינתנו דוגמאות לשימושיהם השונים (חלונות, תריסים וכדו').

קרא עוד
סוגי חלונות לבית

סוגי חלונות לבית

במאמר יתוארו כל סוגי החלונות הקיימים, התפקיד של כל סוג חלון וכיצד נבחר חלון מתאים לבית.

קרא עוד