20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

כיצד נחליף בעצמינו צילינדר דלת?

במאמר יוסבר כיצד לבצע החלפת צילינדר בשיטת עשה זאת בעצמך וללא עזרת מנעולן

החלפת צילינדר

יכולות להיות סיבות רבות להחלפת צילינדר דלת באחת הדלתות בביתכם: אובדן או גניבה של מפתח הדלת, שחיקה של מנגנון הנעילה, הופעת תקלה במנעול או סתם מתוך רצון להחליף את המנעול לדגם מתקדם יותר, אשר ישמור על ביתכם בטוח. מסיבות אלה, יוצא שכל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד לפחות פעם אחת בחייו עם המשימה של החלפת צילינדר דלת בביתו, משימה שנחשבת בעיני רבים למסובכת, וכזו שדורשת את התערבותו של בעל מקצוע.

לאמיתו דבר של דבר החלפת צילינדר דלת זו אחת ממטלות התיקון הכי פשוטות שניתן לבצע, מפני שאינה דורשת שום דבר מלבד מברג, מעט ביטחון עצמי, וכמובן – צילינדר דלת חדש.
אז המשיכו לקרוא את הכתבה, ותלמדו באיזו קלות אפשר להחליף צילינדר דלת לגמרי בעצמכם.

שלב ראשון – מברגים במצב הכן!

כאשר מתחילים בהחלפת צילינדר דלת הדבר הראשון שיש לעשות הוא לשחרר את הברגים, אשר מקבעים את לוח המגן של המנעול אל הדלת עצמה. התחילו בשחרור הברגים באמצעות מברג, ולאחר מכן היעזרו עם הידיים על מנת לשלוף אותם החוצה.
לאחר מכן הוציאו את ידית הדלת על ידי שחרור הבורג שנמצא בדופן הפנימית שלה. על מנת לעשות זאת יהיה עליכם להשתמש במפתח אלן, שהוא מברג משושה בצורת האות ר' , אשר מצוי בכל בית, ובכל חנות המוכרת כלי עבודה ובניין.
לאחר ששחררתם את כל הברגים, שלפו החוצה את הידית ואת לוח המגן, והמשיכו לשלב השני במדריך להחלפת צילינדר דלת .

שלב שני – נכנסים עמוק לעניינים!

לאחר שהורדתם את כל הכיסויים החיצוניים שמחפים על המנעול, פנו עם פניכם אל צד הדלת, היכן שמצוי הבריח. בדופן הפנימית של הדלת ישנם חמישה ברגים, אך אין צורך לשחרר את כולם אלא רק את הבורג האמצעי, שהוא הבורג אשר תפקידו הוא לקבע צילינדר דלת למקומו.
כעת הביטו על הצילינדר שוב, ותראו שמצוייה סביבו לוחית מתכת, אשר מוחזקת על ידי שני אומים בשני צידיו של הצילינדר. על מנת לשלוף צילינדר דלת ממקומו, צריך לשחרר את שני האומים הללו באמצעות בוקסה וראצ'ר מתאימים, ולאחר מכן להוציא את הלוחית ממקומה.
בשלב זה, חשוב לציין את החשיבות שבשמירה על כל החלקים הקטנים, ולוודא שאינכם מאבדים שום בורג, מפני שאחרת לא תוכלו להרכיב את המנעול בחזרה.

שלב שלישי – סוף סוף הגענו לתכל'ס!

כעת הצילינדר שלכם סוף סוף משוחרר, ואתם יכולים להוציא אותו ולהכניס במקומו צילינדר דלת חדש. חשוב להקפיד להכניס צילינדר דלת חדש בזהירות ובעדינות, וכן להתאימו לגלגל השיניים של המנעול. לאחר שהצילינדר נמצא במקומו המתאים, קבעו אותו באמצעו הבורג שהוצאתם מהדופן הפנימית של הדלת בשלב הקודם.

כעת יש לכם צילינדר דלת חדש, וכל מה שנותר לכם הוא להחזיר ולהבריג את כל החלקים בחזרה למקומם! עשו זאת בסדר הפוך מסדר הפירוק – קודם כל החזירו את לוחית המתכת למקומה סביב הצילינדר, לאחר מכן חזקו אותם עם האומים המתאימים לה. לאחר מכן הרכיבו בחזרה את לוח המגן של המנעול וקבעו אותו עם הברגים המתאימים לו. בסופו של דבר הרכיבו בזהירות את ידית הדלת למקומה, והבריגו אותה שנית באמצעות מפתח אלן.
שלב רביעי ואחרון – לוודא שהכל מתקתק
כעת, משהחלפתם צילינדר דלת לגמרי בעצמכם, נותר לכם רק דבר אחד אחרון לעשות והוא – לוודא את תקינות הדלת. ודאו שהמפתח מתאים למנעול, נסו לסובב אותו לכל הכיוונים, וכן לנעול את הדלת ולפתוח אותה מספר פעמים. עובד? יופי! רואים שזה לא כל כך מסובך?

ואם בכל זאת לא מסתדרים תמיד אפשר לפנות למנעולן...

20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

מצא בעל מקצוע

מנעולנים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מדריך רכישת דלתות כניסה

מדריך רכישת דלתות כניסה

במאמר יוסבר מה צריך לוודא כשבוחרים דלת כניסה לבית: אחריות היצרן, שרות התקנה, עיצוב הבית ועוד.

קרא עוד
מתי נדרש להזמין שירות פריצת דלתות?

מתי נדרש להזמין שירות פריצת דלתות?

במאמר יוסבר באילו מצבים נדרש להזמין שירות של פריצת דלתות ע"י מנעולן מקצועי (מנעול שהתקלקל, מפתח שאבד וכדו').

קרא עוד
מהו צילינדר ואילו סוגי צילינדרים קיימים?

מהו צילינדר ואילו סוגי צילינדרים קיימים?

במאמר יוסבר מהו צילינדר, אילו סוגי צילינדרים קיימים ומהם ההבדלים ביניהם.

קרא עוד