7

ספקי שירות בתחום סוככים

סוככי זרועות - המדריך המלא

במאמר יוסבר מהו סוכך זרועות, אילו סוגים של סוככי זרועות קיימים, ומהם יתרונותיהם וחסרונותיהם.

סוככי זרועות - המדריך המלא

סוכך זרועות הוא הסוג הנפוץ ביותר של סוככים למיגזר הביתי. סוככי זרועות מאופיינים בכך שהם נפתחים בעזרת זוג זרועות עם מפרק (בדומה מאוד ליד האנושית), ולכן אינם זקוקים לשום עמוד או תמיכה נוספת מעבר לקיר אליו צמוד גוף הסוכך. במצב מקופל, הזרועות מכונסות והבד נגלל לתוך גוף הסוכך, כך שהסוכך כולו צמוד לקיר וכמעט איננו בולט ממנו. עם הפעלת הסוכך (ידנית או חשמלית), הזרועות מתחילות להתיישר – ממש כמו יד אנושית – ומושכות עימן את הבד הגלול של הסוכך. בסיום הפתיחה, הזרועות של סוככי זרועות ישרות לגמרי והבד מתוח ביניהן היטב.

יתרונות וחסרונות

יתרונם של סוככי זרועות – הזרועות הנפתחות, שאינן מצריכות התקנה של שום מסילות, עמודים או תומכות – הוא גם חסרונם. אורך הזרועות מוגבל, ויציבותן איננה מספיקה לעמידה ברוחות עזות. קיימים לכך כמה פיתרונות: ניתן לעגן את הסוכך במצב פתוח לעמודים מיוחדים שקבועים בקצה טווח הפתיחה שלו, וכך לייצב אותו במקומו; ניתן להתקין שבשבת רוח שמתריעה על רוחות חזקות מדי, ואף מסוגלת לתת "פקודה" לסוכך חשמלי להיסגר כאשר הרוחות חזקות מדי; ובדגמים משוכללים ניתן להתקין חיישן טילטולים שיסגור אוטומטית את הסוכך אם הרוחות מטלטלות אותו בעוצמה שמסכנת את יציבותו.

רוחב סטנדרטי

רוחבו הכללי של סוכך זרועות מוכתב על-ידי רוחב הבד, ויכול להגיע לכדי 12-6 מטרים. מוטת הפריסה (הפתיחה) של סוככי זרועות מוגבלת לאורך הזרועות במצב פתוח – בדרך כלל 4-3.5 מטרים, משום שמעבר לכך, הזרועות אינן יציבות דיין. אם השטח אותו רוצים לסכוך גדול יותר, ניתן להתקין סוכך זרועות כפול –צירוף של שני סוככי זרועות שמותקנים על עמוד מרכזי ונפתחים בו-זמנית לשני כיוונים שונים.

אם רוחבו הכללי של סוכך זרועות קטן ממוטות הפתיחה שלו - לדוגמה, רוחב הסוכך 3 מטרים ו"עומקו" (מידת הפתיחה שלו) 4 – הזרועות המתקפלות חייבות להיות בגבהים שונים כדי שלא להתנגש זו בזו. סוכך כזה נקרא סוכך זרועות מוצלב (או מצולב) משום שמסלולי הזרועות מצטלבים זה בזה.

סוגי סוככי זרועות

סוכך זרועות קסטה

גירסה מעניינת של סוכך זרועות היא סוכך, שבמצבו הסגור מכונס כולו בתוך קופסה אטומה שאיננה חדירה למים ולאבק. קופסה זו נקראת "קסטה", ולכן קיבל סוכך זרועות זה את השם " סוכך זרועות קסטה ", או סוכך זרועות עם קסטה. סוכך זרועות קסטה עמיד יותר בפני פגעי מזג האוויר ואסתטי יותר במצב סגור.

סוכך מספריים

סוג אחר של סוכך זרועות מסוסס על זוג זרועות אנכיות בצורת מספריים (שנפתחים ונסגרים בצורת מעויינים) ולכן הוא נקרא "סוכך מספריים". סוכך כזה יציב מעט יותר מאשר סוכך זרועות רגיל, ומשמש בעיקר בחזיתות של בתי עסק.

סוכך חלון

סוכך חלון הוא גירסה מוקטנת של סוכך זרועות רגיל ומיועד להצל על חלונות ולא על משטחים. קיימים דגמים של סוככי חלון שניתן להתאים את זוית השיפוע שלהם כדי להשיג הצללה טובה יותר, ודגמים בהם הזרועות אינן מתקפלות אלא צמודות לקיר בצידי החלון ויורדות או עולות לפי תנועת הבד של הסוכך. מנגנון זה נקרא גם סוכך זרועות ציר והוא פשוט יותר, זול יותר וגם עמיד יותר בפני רוחות חזקות.

7

ספקי שירות בתחום סוככים

מצא בעל מקצוע

מתקיני סוככים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

פתרונות הצללה לבית

פתרונות הצללה לבית

במאמר יפורטו פתרונות הצללה פופולאריים לבית כגון: סוככים, פרגולות תלויות ומפרשי הצללה

קרא עוד
מהי החשיבות שבהתקנת סוכך לרכב, ואילו סוגי סוככים לרכבים קיימים?

מהי החשיבות שבהתקנת סוכך לרכב, ואילו סוגי סוככים לרכבים קיימים?

במאמר יוסבר מהי החשיבות של התקנת סוכך עבור הרכב, ואילו סוגי סוככים קיימים (קבועים, ניידים, סוכך לרכב מתקפל ועוד).

קרא עוד
כך מומלץ לבחור סוכך לבית

כך מומלץ לבחור סוכך לבית

במאמר יוסבר מה עלינו לבדוק לפני בחירת סוכך, ועל מה יש להקפיד בהתקנת סוכך.

קרא עוד