38

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

כל המידע על צביעת מתכות

במאמר זה נסקור את סוגי הצבע השונים לצביעת מתכות ואת הכנת התשתית הנדרשת לצביעת מתכות.

כל המידע על צביעת מתכות

הסתכלו סביב, ובחנו את ביתכם: סריקה זריזה תאפשר לנו למצוא בביתנו כמה וכמה פריטים להם נדרשת צביעת מתכות, ביניהם דלת או חלון ברזל , משקוף פח, סורג ועוד.
בבואנו לצבוע את הפריטים הללו לצורך רענון או חידוש, עלינו להשתמש בצבעי מתכת המיועדים לכך, שכן צבע למתכת מאופיין באיכויות שונות וגבוהות מאשר צבע רגיל, שמספק הגנה למתכת מפני נזקים שונים ופגעי מזג האוויר.

מטרות

לצביעת מתכות שתי מטרות מרכזיות:
האחת - יצירת שכבה שמפרידה בין אלמנט המתכת לבין סביבתו. סביב המתכת קיימים גורמים היוצרים קורוזיה (רטיבות, חמצן הנמצא באוויר, חומצות, מלחים ועוד). על כן בתהליך צביעת מתכות מקובל להשתמש בצבעי יסוד אנטי קורוזיים.
המטרה השנייה של הצביעה היא להקנות לאלמנטים ממתכת מראה אסתטי ודקורטיבי.

ממה מתחילים?

כשאתם מתכננים ציפוי מתכות בביתכם, חשוב מאד לזכור, שלא רק סוג הצבע לצביעת מתכת חשוב, אלא גם הכנת התשתית המיועדת לצביעה היא שלב משמעותי, שיקבע במידה רבה את הצלחת מערכת הצבע כולה.
הכנת התשתית לצורך צביעת מתכות מחייבת הסרת לכלוך, שומנים, גריז, חלודה, צבע ישן מתקלף ורופף. שיטות הניקוי של מתכות טרם צביעתן יכולות להיות באמצעות ניקוי ידני, ניקוי מכני או שיטות ניקוי כימיות.

סוגי צבע

בשוק קיים מגוון רחב של צבעים עבור מתכות אשר זקוקות לרענון מראה ישן או צביעה מחודשת של צבע אחר. צבע למתכת הוא חזק, עמיד ומעניק למתכת מראה חדש במיוחד. הוא שומר עליה ומצפה אותה בשכבה שמספקת הגנה לאורך זמן, ומונע היווצרותה של החלודה ואת המראה המתפורר.

הדרך המקובלת לתהליך צביעת מתכות היא שימוש במערכת צבע בת שני סוגים: כלומר, צביעת צבע יסוד ועליון, אליהם ניתן לצרף סוג צבע נוסף והוא לכה שקופה לציפוי.
אחת הדרישות העיקריות ממערכת צבע לצורך ציפוי מתכות היא עמידות לשנים רבות. לשם כך יש לבחור את הצבעים הטובים והמתאימים ביותר.

צבע יסוד
צבעי יסוד מיועדים לחיזוק התשתית. צבע יסוד מיושם כשכבה ראשונה על השטח הנצבע, לפני צביעה בצבע עליון. תפקידו העיקרי הוא יצירת בסיס להתחברות טובה של מערכת הצבע. צבע יסוד יוצר תשתית טובה לציפויים.

צבע עליון
אל צבע היסוד מצטרף במהלך תהליך הצביעה גם צבע עליון. צבע עליון משמש להגנה בפני גורמי מזג אוויר ולמטרות דקורטיביות.

צבע יסוד ועליון
כיום חברות רבות משווקות לנוחיות הצרכנים מערכת צבע מהפכנית "צביעה אחת ודי", המשמשת צבע יסוד ועליון בשכבה אחת. צבע ייחודי זה מתאים להגנת כל מתכת - ברזל, אלומיניום וגלוון. הצבע מתייבש מהר ומשווק במספר גוונים. הוא בעל ברק משי ומיועד להגנה על כל המתכות: צביעת דלת ברזל , צביעת חלון ברזל , צביעת משקוף פח לדלת , צביעת משקוף פח לחלון וכן צביעת סורג.

לכה שקופה לציפוי
לכה שקופה לציפוי היא שכבה מגנה, המורכבת מאחד או יותר סוגי שרף, הנמסים בנוזל ומאפשרים את מריחתה על משטח המתכת.
לכה שקופה לציפוי לשימוש חיצוני מתאפיינת בעיקר ביכולת ההגנה שלה מפגעי מזג האוויר, ועמידותה לקרניים אולטרה סגוליות.
לכה שקופה לציפוי לשימוש פנימי היא עדינה יותר ומגנה מפני רטיבות ואבק.

איך לצבוע?

העובי המקובל בעת צביעת צבע יסוד הוא כ- 50 מיקרון. עובי יתר שכבות הצבע משתנה בהתאם לדרישה. כאשר יש דרישה לצביעת שתי שכבות צבע יסוד או צבע ביניים מאותו צבע, רצוי לגוון אחת מהשכבות כדי להבחין בין שכבות הצבע במהלך הצביעה.
חשוב להשתמש בצבע הטוב והמתאים ביותר ולצפות בו את כל המשטח במספר שכבות ובעובי הנדרש. בכל מקרה, יש להשתמש בסוגי צבעים מקוריים המיועדים לצביעת מתכות, ואין לערבב אותם עם צבעים שונים ללא הנחיות היצרן.

38

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

מצא בעל מקצוע

קבלני צבע מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כל מה שרציתם לדעת על צביעת חדרי אמבטיה

כל מה שרציתם לדעת על צביעת חדרי אמבטיה

במאמר יוסבר באיזה חומרי צביעה משתמשים לחדרים רטובים בכלל ולחדר אמבטיה בפרט

קרא עוד
צביעת בתים - ההבדל בין צבעי טמבור לצבעי נירלט

צביעת בתים - ההבדל בין צבעי טמבור לצבעי נירלט

במאמר יסופר על חברת "טמבור" וחברת "נירלט" כשתי החברות הותיקות והמובילות לאספקת צבעים לצורך צביעת בתים.

קרא עוד