7

ספקי שירות בתחום סוככים

כך מומלץ לבחור סוכך לבית

במאמר יוסבר מה עלינו לבדוק לפני בחירת סוכך, ועל מה יש להקפיד בהתקנת סוכך.

כך מומלץ לבחור סוכך לבית

סוככים הם דרך מצויינת ליצור הצללה ולהפוך שטח חיצוני כגון מרפסת, גג או גינה לשטח שימושי ונעים מבלי להיכנס להרפתקה ארוכה ויקרה של תוספות בנייה, גגות, פרגולות וכיוצא באלו. סוככים שמיועדים לכך מסוגלים גם לעצור גשם ורוח וליצור מקום נעים וחמים גם בחורף. קיימים סוגים רבים של סוככים וקיימות צורות רבות להתקנתם, ולפני שמחליטים על סוכך כלשהו ומזמינים אותו כדאי להבין אילו סוגי סוככים קיימים בשוק וכיצד הם מתאימים למטרתנו.

כך מומלץ לבחור סוכך

כמו בנושאים רבים אחרים, הצעד הראשון אותו יש לבצע הוא הגדרת הצרכים: מה היא המטרה שלנו – סוכך לבית? לעסק? לחנייה? האם הסוכך מיועד לכסות גג זכוכית קיים או פרגולה קיימת? האם מדובר בהגנה מפני השמש בלבד או גם מפני גשם ורוח? באיזה שעות בעיקר נזדקק להגנה הזאת? האם אנו מעוניינים בפתיחה ידנית או חשמלית? ומה התקציב העומד לרשותנו?

כמו כן, כאשר בוחרים סוכך חשוב לתת את הדעת ולהתחשב באורכו ורחבו של השטח אותו אנו רוצים לכסות. האם הוא פתוח לחלוטין או נתון בין קירות? לאיזה כיוון פונה השטח הזה, ומה מישטר השמש, הרוחות והגשם בכיוון הזה? האם יש בסביבה כמויות גדולות של אבק? האם הסוכך חייב להתאים לסטנדרט מסויים (למשל, לסוככים אחרים בבניין)? והאם יש צורך באישור להקמתו (ועד בית, שכנים, עיריה וכו')?

עובדות שחשוב לדעת

עם הנתונים האלה נוכל להזמין מתקין סוככים ולקבל ממנו המלצה בדבר סוג הסוכך, טכניקת הפתיחה, סוג הבד, וכמובן הצעת מחיר. רצוי כמובן להזמין מתקין סוככים לפי המלצה של לקוחות מרוצים, אך גם אם אנו סומכים עליו בעיניים עצומות רצוי מאוד שנדע בעצמנו כמה עובדות על סוככים ועל התקנתם:

  • סוככים קבועים (לעסק, לחנייה ואולי גם לבית) כדאי לקרות בחומר קשיח ולא בבד. סוככים ניידים (נפתחים) חייבים להיות עשויים מבד או חומר פלסטי גמיש.
  • סוככי זרועות פופולריים ונוחים מאוד. יחד עם זאת התקנת סוככי זרועות אינה מתאימה למקום בו נושבות רוחות עזות.
  • סוככי זרועות יכולים להיפתח כדי 4-3.5 מ' בלבד (בדגמים מסויימים – עד 5 מ'). רוחבם יכול להיות גדול יותר – 6, 8 ואף 12 מ'. הצללה של שטח גדול יותר עשויה להיות אפשרית בעזרת התקנה של סוכך זרועות כפול או סוכך כבלים (לפי המלצת המתקין).
  • סוכך זרועות שרוחבו קטן ממוטת הפתיחה שלו (למשל, רוחבו 3 מ' אך נפתח ל"עומק" של 4 מ') חייב להיות מוצלב (הזרועות בגובה שונה כדי שיוכלו להצטלב זו בזו בזמן הסגירה).
  • בסביבה עתירת אבק רצוי להתקין סוכך זרועות קסטה (שמתכנס כולו לתוך קופסה אטומה).
  • הצללת שטח ש"עומקו" (מוטת הפתיחה) גדול מ-5-4 מ', או הצללה מעל גג זכוכית או פרגולה, או הצללה בסביבה שבה נושבות רוחות עזות, חייבת להיעשות בעזרת סוכך מסילות עם מסילות קבועות.
  • להגנה יעילה מפני גשם ורוח ניתן להתקין סוכך מסילות מתמשכות ("גג" שממשיך ויורד עד כדי יצירת "קיר") ולסגור את הצדדים בעזרת סוככי מסך שמחוברים היטב לסוכך הראשי.
  • מרפסות קטנות ובינוניות כדאי להצל באמצעות מרקיזות – הן מגינות מכל הצדדים, עומדות היטב ברוח וקלות להפעלה.
  • חלונות ניתן להצל באמצעות סוכך חלון או באמצעות מרקיזות קטנות שנקראות בשם מרקיזולטות ( וגם בשם סוכך חלון ציר ).


7

ספקי שירות בתחום סוככים

מצא בעל מקצוע

מתקיני סוככים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

פתרונות הצללה לבית

פתרונות הצללה לבית

במאמר יפורטו פתרונות הצללה פופולאריים לבית כגון: סוככים, פרגולות תלויות ומפרשי הצללה

קרא עוד
מהי החשיבות שבהתקנת סוכך לרכב, ואילו סוגי סוככים לרכבים קיימים?

מהי החשיבות שבהתקנת סוכך לרכב, ואילו סוגי סוככים לרכבים קיימים?

במאמר יוסבר מהי החשיבות של התקנת סוכך עבור הרכב, ואילו סוגי סוככים קיימים (קבועים, ניידים, סוכך לרכב מתקפל ועוד).

קרא עוד
סוככי זרועות - המדריך המלא

סוככי זרועות - המדריך המלא

במאמר יוסבר מהו סוכך זרועות, אילו סוגים של סוככי זרועות קיימים, ומהם יתרונותיהם וחסרונותיהם.

קרא עוד