20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

סוגי המנעולים הנפוצים ביותר

במאמר יפורטו סוגי המנעולים המתאימים לדלתות עץ וזכוכית, יתרונותיהם וחסרונותיהם.

סוגי המנעולים הנפוצים ביותר

למעט מנעולי תלייה רגילים, שכל מטרתם היא לחבר בין שתי טבעות (למשל טבעות של שרשרת, או טבעות של שער מתכת) – חייבים להיות מותאמים למתקן אותו הם נועלים. אין שום היגיון להתקין מנעול משוכלל על דלת עץ רעועה או על דלת זכוכית שבירה שניתן לפרוץ בבעיטה, או מנעול צילינדר שניתן לפריצה בקלות על דלת אלומיניום של בית עסק. לשם בחירה של מנעול מתאים והתקנה נכונה שלו כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של מנעולן מומחה. מכל מקום, לפני שמזמינים מנעולן כדאי להכיר מעט את הסוגים השונים של מנעולים ואת התאמתם לסוגי הדלתות השונים.

סוגי מנעולים

מנעול חבוי

זהו המנעול הנפוץ ביותר להתקנה ע"י מנעולנים, בדלתות עץ ובדלתות מתכת ביתיות. הוא נקרא כך משום שכל המנגנון שלו מורכב בתוך הדלת ואיננו נראה, ורק לוחית מתכת עם חור למפתח נראית על פני הדלת. מנעול חבוי סטנדרטי כולל בתוכו בעצם שלושה מנגנונים: לשונית טריקה משופעת קפיצית; ידיות פתיחה (פנימית ולעיתים גם חיצונית) שמחוברות ללשונית הזאת ופותחות אותה בלחיצה; ומנגנון נעילה באמצעות לשונית נעילה נוספת ושטוחה שחודרת למשקוף. מנגנון הנעילה יכול להיות פרימיטיבי (באמצעות מפתח "0" גדול ממתכת – אופייני לדלתות פנימיות, כגון חדרי שינה וחדרי שירותים), אך בדגמים שמיועדים לכך ניתן להפעילו באמצעות מנעול צילינדר שמוחדר לתוך המנעול החבוי (אופייני יותר לדלתות עץ חיצוניות, דלתות מחסנים וכדומה).

מנעול לשונית

מנעול לשונית (שנקרא גם בפי העם מנעול "ייל", על שם חברת ייל שיצרה אותו לראשונה) הוא מנעול שמורכב על צידה הפנימי של דלת עץ או מתכת (ולעתים נדירות יותר על דלת זכוכית), ורק עיגול קטן ושטוח עם חור למפתח נראה על פני הצד החיצוני של הדלת. למנעול זה כמה יתרונות: הוא ניתן להוספה בקלות לדלת קיימת כמנעול נוסף, ניתן בקלות (בהזזת כפתור) לנעול אותו מבפנים כך שלא ניתן יהיה לפתחו מבחוץ אפילו בעזרת מפתח, וניתן לשלוט בקלות על אופציית הטריקה שלו – כלומר, האם ניתן לנעול את הדלת בטריקה ללא צורך בסיבוב מפתח. זו אופציה נוחה מאוד, אך טומנת בחובה גם את הסכנה של הינעלות מחוץ לדירה ללא מפתח.

מנעול צילינדר

זהו מנגנון הנעילה הפשוט שמותקן בתוך מנעולים רבים מסוגים שונים (כגון המנעול החבוי). הצילינדר הרגיל הדו-צדדי עם המפתח המשונן נפוץ מאוד, וניתן להתקינו כמעט בכל דלת. יתרונותיו הם פשטותו ופשטות התקנתו, מחירו הזול, והמפתח הקטן והקל שקל וזול לשכפלו. פשטותו היא כמובן גם חסרונו –מנעולים אלו הם הקלים ביותר לפריצה , בעיקר אם הם מותקנים ברשלנות וללא טבעת הגנה חיצונית ("רוזטה") שמונעת שבירה שלהם. מנעולי צילינדר, נפוצים בעיקר בדלתות עץ פשוטות ובדלתות אלומיניום לשימוש ביתי.

מנעול עליון (פאבלוק)

פאבלוק הוא מנעול עגול שמורכב בתוך הדלת ומחדיר לשונית למשקוף הדלת. מנעול פאבלוק מופיע בשתי תצורות עיקריות: האחת – תצורה שטוחה, בה כמעט איננו בולט מפני הדלת ונפתח רק באמצעות מפתח; והשנייה – תצורה שכוללת ידיות אחיזה מעוגלות שבולטות משני הצדדים ושנוח מאוד לפתוח ולסגור את הדלת באמצעותן. בתצורה זו מופיע פעמים רבות כפתור קטן במרכז הידית (הפנימית) שמאפשר לנעול את הדלת באמצעות לחיצה קלה ללא סיבוב מפתח. בתצורה זו, מנעול פאבלוק נפוץ בעיקר בדלתות פנימיות.

ועוד...

קיימים כמובן סוגים נוספים רבים של מנעולים ייחודיים בצורות שונות שמותאמים לדלתות שונות ולמצבים שונים. למשל, בדלתות הזזה ניתן להתקין גירסה מיוחדת של מנעול חבוי או מנעול צילינדר שמחדיר את הלשונית למשקוף במסלול מעוגל (כמו ציפורן של חתול) וכך "תופס" אותה במקומה; מנעול צילינדר יכול להיות מסוג "מולטילוק" המאובטח יותר (עם מפתח שטוח, מהסוג האופייני לדלתות פלדה); מנעול רתק הוא בעצם מנעול תלייה חזק שמאובטח באמצעות תוספות מתכת שמונעות את שבירתו; דלת זכוכית יכולה להינעל לרצפה ולתקרה במקום למשקוף (אופייני לעסקים ולחנויות); מנעולים אלקטרוניים ומכניים משוכללים שנפתחים באמצעות קוד וללא מפתח בכלל; ועוד.

20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

מצא בעל מקצוע

מנעולנים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מתי נדרש לקרוא לשירותיו של פורץ מנעולים מקצועי?

מתי נדרש לקרוא לשירותיו של פורץ מנעולים מקצועי?

במאמר יוסבר באילו מצבים יש לקרוא לשירותיו של פורץ מנעולים מקצועי (אבדן מפתח, מנעול שהתקלקל, דלת שנסגרה וכדו').

קרא עוד
כל המידע על מנעולן רכב

כל המידע על מנעולן רכב

במאמר יוסבר באילו מצבים מומלץ לקרוא למנעולן רכב, איך בוחרים מנעולן רכב, ומה חשוב לבדוק לפני שמזמינים אותו.

קרא עוד
אילו סוגי מנעולים קיימים, וכיצד נבחר מנעול לבית?

אילו סוגי מנעולים קיימים, וכיצד נבחר מנעול לבית?

במאמר יוצגו סוגי מנעולים שונים, ויוסברו היתרונות והחסרונות השונים של כל מנעול.

קרא עוד