13

ספקי שירות בתחום תיקון מדיחי כלים

9 תקלות נפוצות במדיחי כלים וכיצד נטפל בהן

במאמר יפורטו תקלות מדיחי כלים נפוצות וכיצד לטפל בהן בעצמינו או באמצעות טכנאי מקצועי

טיפול בתקלות מדיחי כלים

הכלים יוצאים מלוכלכים מהמדיח? המים לא מתרוקנים מהמדיח? המדיח נתקע באמצע תוכנית העבודה? אל תמהרו כל כך לזרוק אותו. ישנן תקלות רבות בחלקים מכאניים של מדיחי כלים, אשר ניתנות לתיקון והחלפה. כולנו יודעים שרכישת מדיחי כלים חדשים זה לא עסק כל כך זול, אז למה לא להוציא סכום הרבה יותר קטן של כסף, ולקבל בחזרה את המדיח כמו חדש. להלן ריכוז של תקלות מדיחי כלים שכיחות, בכל תקלה יפורט הדרכים לזיהוי התקלה, מה ניתן לעשות בעצמינו ומתי יש להזמין טכנאי מקצועי לטיפול בתקלה.

סתימה בממטרות של המדיח

אחת התקלות השכיחות ביותר והתוצאה שהכלים יוצאים מלוכלכים מהמדיח. הסיבה לתקלה זו מקרים בהם לא הסרנו לכלוך גס מהכלים, לכלוך זה יכול להישאב יחד עם המים ולגרום לסתימה בפתחי ממטרות המים. לפתירת הבעיה ניתן להוציא בזהירות את ממטרות המים, לנקות את הפתחים עם קיסם או סיכה ולהחזירם למקומם במדיח.

בעיה במשאבת מים

מדיח כלים משתמש במים. המון מים. אבל לאן כולם הולכים? ומה קורה שם בכלל? התשובה לכך מצויה במשאבות. המשאבה הראשונה אשר נמצאת אצל מדיחי כלים היא משאבה אשר אחראית למחזור המים, ושימוש חוזר במים הנקיים. משאבה זו מתקלקלת לעיתים רחוקות יותר ותיקונה הוא יקר יחסית. המשאבה השנייה היא זו שאחראית על ריקון המים המלוכלכים, ולעומת הראשונה- משאבה זו מתקלקלת לעיתים קרובות יותר והתיקון הוא זול יותר. סתימה במשאבת המים יכולה להיווצר בעקבות גוף זר שנתקע המשאבה ומונע ממנה את פעילות ריקון המים. במקרה זה יש להזמין טכנאי מקצועי שידע לפרק את המשאבה, לשלוף את הגוף הזר שנתקע בה ויחזירה למקומה כראוי.

בעיה בגוף חימום

מדיחי כלים משתמשים במים כפי שאמרנו, אבל לא סתם במים, אלא במים חמים. כדי להעלות את הטמפרטורה שלהם, מדיחי כלים מצוידים בגוף חימום. גוף החימום, ממש כמו בקומקום חשמלי רגיל, מביא את המים לטמפרטורה הרצויה שנקבעה לפי התוכנית שבחרנו. נוכל להבחין בבעיה בגוף החימום, כאשר הכלים יתחממו יתר על המידה, ויינזקו עקב כך, או שהמים לא יתחממו מספיק והכלים יצאו מלוכלכים. בכל מקרה של תקלת גוף חימום של מדיחי כלים לא יהיה לכם הרבה מה לעשות מלבד לקרוא לטכנאי לתיקון מדיחי כלים, שיבוא לתקן או להחליף לכם את גוף החימום.

בעיה בטיימר

בעיה נוספת אשר רואים בהרבה מדיחי כלים היא בעיה בטיימר. הטיימר אחראי על קציבת הזמן לכל פעולה שמתרחשת במדיח בהתאם לתוכנית שקבעתם - המים החמים אמורים לזרום במשך זמן מסוים, ואחר כך המים הקרים במשך זמן אחר וכו'. לכן, אם אתם שמים לב, שהמדיח אינו פועל לפי הזמנים שקבעתם, ומאריך או מקצר חלק מהפעולות - פנו לאיש מקצוע שיברר את טיב הבעיה, ויחליף במידת הצורך את הטיימר.

בעיה בפילטר

כדי לאסוף את כל הלכלוך, שמצטבר מהכלים המשומשים שלנו, מדיחי כלים מצוידים במסנן / פילטר אשר דואג במיוחד לפעולה זו. הפילטר, אשר מהווה מסננת של המים, הוא אחד מהגורמים הנפוצים ביותר לגרימת בעיות אצל מדיחי כלים. ניקוי קבוע בכל תקופת זמן יכולה לחסוך לכם דאגות בעתיד. אם בכל זאת המדיח שלכם לא עובד, הכלים יוצאים מלוכלכים, או שיש הצפה של מים - נסו לנקות בעצמכם את הפילטר, וייתכן שהבעיה תיפטר. אם מדובר בבעיה יותר מורכת מאשר לכלוך שנתקע, הזמינו טכנאי.

בעיה במאוורר ייבוש

מדיחי כלים מתהדרים בין שלל החלקים גם במאוורר ייבוש. מאוורר זה אחראי על ייבוש הכלים בתום תהליך ההדחה בצורה פשוטה ומהירה. לא תמיד נמצא מדיחי כלים עם מאוורר ייבוש, משום שישנן שיטות ייבוש נוספות ושיטה זו היא אופציונאלית בלבד. נוכל להבחין בתקלה במאוורר כאשר הכלים לא יתייבשו במידה הרצויה, או כאשר עולה ריח שרוף בתום פעולת המדיח. כמו ברוב המקרים, גם כאן טכנאי מוסמך יוכל לעזור לכם בפתרון התקלה והחלפת הרכיב הבעייתי.

בעיות במנוע

מה שמפעיל את כל העסק הזה של מדיחי כלים, הוא בעצם המנוע. הלב של המכונה. המנוע, אשר אחראי להפעלת כלל המערכת של המדיח, גם הוא כמו כל דבר בחיים חשוף לנזקים ובעל תוחלת חיים מוגבלת. בעיה במנוע תלווה בדרך כלל ברעשים מוזרים מכיוון המדיח, ושביקה מוחלטת שלו לאחר מכן. אך אל תמהרו ותסיקו שהמנוע התקלקל בכל פעם שהמדיח יפסיק לעבוד. יכולות להיות סיבות נוספות לכך. בנוסף, החלפת מנוע היא עסק לא זול, ולכן כדאי לשלול אופציות נוספות לתקלה בעזרת טכנאי לתיקון מוצרי חשמל כמובן.

בעיה בדלת

לא תמיד זה הדבר הראשון שעולה לראש, אבל לפעמים הסיבה לכך שמדיח הכלים שלכם לא עובד - היא הדלת. מדיחי כלים פועלים רק כאשר הם סגורים באופן מוחלט. ולכן, אם יש תקלה כלשהי בדלת המדיח - הוא פשוט לא יתחיל בתכנית ההפעלה. ייתכן שלעיתים מה שתצטרכו לעשות זה פשוט לטרוק את הדלת בחוזקה. אך אם חלק כלשהו בדלת התעקם או נפל - רק הטכנאי המתאים יוכל לעזור לכם בכך.

תקלה בכרטיס פיקוד אלקטרוני

אחת מהתקלות המורכבות ביותר ובמקרה זה מדיח הכלים לא יעבוד כלל. במקרה של בעיה בכרטיס פיקוד חייבים להיעזר בטכנאי מקצועי ולשלוח את הכרטיס לתיקון במעבדה או לקנות כרטיס חדש. בבעיה זאת יש לבחון טוב מאד את ההוצאות מאחר והן גבוהות וייתכן ועדיף יהיה לקנות מדיח חדש. פעולת מנע שניתן לעשות היא להגן על הכרטיס ע"י יצירת מצב של השהייה בפעילותו במקרים של קפיצות חשמל.

13

ספקי שירות בתחום תיקון מדיחי כלים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מדיחי כלים מומלצים תל אביב

טכנאי במהלך תיקון מדיח כלים

טכנאי מדיח כלים מטפל בממטרות מים בתוך המדיח

כתבות ומאמרים

תכנון ורכישת מטבחים לבית

תכנון ורכישת מטבחים לבית

המדריך המלא לרכישת מטבח: היכן לקנות, אילו סוגי מטבחים קיימים - באילו עיצובים וחומרים, ואיך לתכנן את עיצוב המטבח לחלל.

קרא עוד